ayufan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei, Skal reise til Japan snart, og lurte på om noen har erfaringer med å bruke mobil der nede. Vil det fungere å ta med en 3G mobiltelefon med et Telenor abb? Et annet alternativ er vel å "leie" en mobil, har sett de har butikker som driver med det på Narita flyplassen i Tokyo Siste alternativ er vel å kjøpe en og skaffe et abb der nede. Jeg skal bare være der i 3 uker, så det siste alternativet er vel minst aktuelt om det ikke finnes noe ala kontantkort. Håper noen har tips om mobilbruk i Japan Lenke til kommentar
sforum Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) I Japen er de langt foran oss, å kjører vel på 4g. OM de fortsatt har 3g dekning vet jeg ikke. Men GSM er vel utelukket, da dette er "forrige århundre" system der nede. Endret 25. august 2006 av shaaland Lenke til kommentar
ayufan Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 I Japen er de langt foran oss, å kjører vel på 4g. OM de fortsatt har 3g dekning vet jeg ikke. Men GSM er vel utelukket, da dette er "forrige århundre" system der nede. 6740411[/snapback] Jeg er fullt klar over at GSM aldri har blitt brukt der nede. 4G er i testfasen og skal lanseres i 2012, så det er nok ingen fare. 3G vil jeg tro skal fungere, men er usikker på roaming avtaler og om det er noe forskjellige 3G standarder (ala GSM1800/1900 etc) Lenke til kommentar
sforum Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 http://telenormobil.no/priser/iutlandet/ab...m&country=JAPAN Skal fungere med ditt telenor abbonement da. Men, over 3 uker ville jeg heller kjøpt meg japansk nummer. Synes roaming er så dyrt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå