Gå til innhold

Problemer med iframe


Anbefalte innlegg

Hei! Har i de siste to dagene hjulpet en kamerat av meg å lage hjemmeside. Den er så og si ferdig, men jeg har støtt på et par problemer.

 

Siden

Gå inn i kategorien "Insekter"

 

Det første problemet er at jeg ikke klarer å få den nederste iframen med thumbnailene til å bare scrolle horisontalt, sånn at alle thumbnailene ligger på en lang rekke bortover, og ikke mange rekker nedover.

 

Det andre problemet er, som brukere av Firefox sikkert allerede har merket, at bildene blir krympet og plassert oppe i venstre hjørne i den iframen som viser bildene når man viser siden i Ff.

 

Er det noen som kan strekke ut en hjelpende hånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ikke legg inn <br /> etter hvert bilde

2. endre <iframe> til:

<iframe id="iframepict">

og legg til følgende etter head og før body

<style type="text/css">
#iframepict {
   margin: 0;
   padding: 0;
}

#iframepict img {
   margin: 0;
   padding: 0;
   float: left;
   border: none;
}
</style>

 

da skal det funke :)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
1. Ikke legg inn <br /> etter hvert bilde

2. endre <iframe> til:

<iframe id="iframepict">

og legg til følgende etter head og før body

<style type="text/css">
#iframepict {
   margin: 0;
   padding: 0;
}

#iframepict img {
   margin: 0;
   padding: 0;
   float: left;
   border: none;
}
</style>

 

da skal det funke :)

6748789[/snapback]

 

Må bar få takke masse for hjelpen, men det virker desverre ikke...

Prøvde å plassere koden både mellom head og body, i head og i body, uten hell. Men hvor er det jeg har <br> etter et bilde? Kunne ikke finne det noe sted..

 

Edit: Jeg fant problemet med Firefox. Det likte visst ikke at jeg satte høyden til ifram'en i prosent i stedet for en tallverdi.

Endret av Asbjørn H
Lenke til kommentar

Dere, jeg har hatt det samme problemet en gang med at scrollen gikk både loddrett og vannrett. Hvordan lager man en scroll via CSS som glad nevnte?

 

BTW: Beklager at jeg forstyrrer i emnet, men det ville liksom være litt dumt å lage et nytt emne når spørsmålet passer så bra inn her :p

Lenke til kommentar
Dere, jeg har hatt det samme problemet en gang med at scrollen gikk både loddrett og vannrett. Hvordan lager man en scroll via CSS som glad nevnte?

 

BTW: Beklager at jeg forstyrrer i emnet, men det ville liksom være litt dumt å lage et nytt emne når spørsmålet passer så bra inn her :p

6755960[/snapback]

sikkert flere muligheter, men vet å bestemme absolutt høyde til tekst-blokken, tvinger man jo nettleseren til å scrolle innholdet bortover... Så gjelder det bare å ungå å lage mange <br /> i html-koden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...