Asbjørn H Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Har i de siste to dagene hjulpet en kamerat av meg å lage hjemmeside. Den er så og si ferdig, men jeg har støtt på et par problemer. Siden Gå inn i kategorien "Insekter" Det første problemet er at jeg ikke klarer å få den nederste iframen med thumbnailene til å bare scrolle horisontalt, sånn at alle thumbnailene ligger på en lang rekke bortover, og ikke mange rekker nedover. Det andre problemet er, som brukere av Firefox sikkert allerede har merket, at bildene blir krympet og plassert oppe i venstre hjørne i den iframen som viser bildene når man viser siden i Ff. Er det noen som kan strekke ut en hjelpende hånd? Lenke til kommentar
glad Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) ikke for og være frekk men iframes er ut, xhtml/css er tingen BTW: siden ser utrolig bra ut Endret 25. august 2006 av glad Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 ikke for og være frekk men iframes er ut, xhtml/css er tingen BTW: siden ser utrolig bra ut 6740407[/snapback] Jada, sikkert flott det, men jeg kan nå en gang bare html. Gidder liksom ikke å lære meg masse nytt nå, bare for dette lille prosjektet her. Takk for komplimentet, dog! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) 1. Ikke legg inn <br /> etter hvert bilde 2. endre <iframe> til: <iframe id="iframepict"> og legg til følgende etter head og før body <style type="text/css"> #iframepict { margin: 0; padding: 0; } #iframepict img { margin: 0; padding: 0; float: left; border: none; } </style> da skal det funke Endret 26. august 2006 av Jonhoo Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) 1. Ikke legg inn <br /> etter hvert bilde2. endre <iframe> til: <iframe id="iframepict"> og legg til følgende etter head og før body <style type="text/css"> #iframepict { margin: 0; padding: 0; } #iframepict img { margin: 0; padding: 0; float: left; border: none; } </style> da skal det funke 6748789[/snapback] Må bar få takke masse for hjelpen, men det virker desverre ikke... Prøvde å plassere koden både mellom head og body, i head og i body, uten hell. Men hvor er det jeg har <br> etter et bilde? Kunne ikke finne det noe sted.. Edit: Jeg fant problemet med Firefox. Det likte visst ikke at jeg satte høyden til ifram'en i prosent i stedet for en tallverdi. Endret 27. august 2006 av Asbjørn H Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 husket du å legge til id="iframepict" i iframen? Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 husket du å legge til id="iframepict" i iframen? 6753626[/snapback] Jepp. Men nå fant jeg ut av det. Alt virket da jeg laget en separat celle til hver thumbnail. Men tusen takk for at du sløste bort tiden din på meg! Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Dere, jeg har hatt det samme problemet en gang med at scrollen gikk både loddrett og vannrett. Hvordan lager man en scroll via CSS som glad nevnte? BTW: Beklager at jeg forstyrrer i emnet, men det ville liksom være litt dumt å lage et nytt emne når spørsmålet passer så bra inn her Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Dere, jeg har hatt det samme problemet en gang med at scrollen gikk både loddrett og vannrett. Hvordan lager man en scroll via CSS som glad nevnte? BTW: Beklager at jeg forstyrrer i emnet, men det ville liksom være litt dumt å lage et nytt emne når spørsmålet passer så bra inn her 6755960[/snapback] sikkert flere muligheter, men vet å bestemme absolutt høyde til tekst-blokken, tvinger man jo nettleseren til å scrolle innholdet bortover... Så gjelder det bare å ungå å lage mange <br /> i html-koden.. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 sett en bestemt høyde og en bestemt bredde.. Pass på at du ikke har noen <br /> eller tilsvarende. Neste du må gjøre er å sette float: left på alle bildene så setter du overflow-x: scroll; overflow-y: hidden; på DIVen som bildene her i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå