zlappfisk Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Jeg skal flytte til *poff info borte*, og vil ha internett i leiligheten min. Men er usikker på hvilken ISP jeg skal velge. For en tid siden hadde jeg 700/128 kbps fra Telenor, jeg overlevde med den, men har etterhvert blitt vant til raskere linjer, så bør ikke gå kjempetregt. La oss si at 1,5 Mbps ned er minimum (og om noe er litt under, foreslå det likevel). Opphastigheten bør være minst 200 kbps, gjerne høyere. Har ikke bruk for fast IP og sånt, jeg kan bruke no-ip e.l. Trenger bare internett til en fornuftig pris (helst under 350/mnd), og en stabil linje og god leverandør. Jeg surfer, chatter og leker med litt forskjellige serverting (går IKT-driftsfagutdanning, så greit å øve litt hjemme ) o.l. Har kikket på Telepriser.no, og Tafjord Mimers ADSL Home Medium (2500/450 kbps, 299/mnd) høres veldig fristende ut. Leser et og annet negativt om Tafjord Mimer her på forumet, hvordan er de? Har folk uflaks, eller er TM ondskapsfull? Jeg er student, så om en leverandør har studentrabatter kan jeg bruke det. Etableringsprisen bør holde seg et lite stykke under tusenlappen, men tror jeg kan få til det meste. Jeg bor i samme hus som utleieren, han har fasttelefon, men har ikke noen internettilkobling selv. Går det an å registrere et abonnement i mitt navn, og samtidig si at jeg har fasttelefon der linjen skal gå? Noen som har vært i lignende situasjoner? Nei, kortfattethet er ikke min styrke. På forhånd takk for alle bidrag. Edit: SSC Networks har også interessante linjer. 1500/448 kbps - 299,- pr mnd. 2200/512 kbps - 349,- pr mnd. Noen som har erfaring med SSC Networks? Endret 26. august 2006 av zlappfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå