Playmofetish Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) De som har lest tester om at Turion gir dårligere batteritid enn Core Duo, har dere tenkt på at batteriene som er brukt veldig ofte er forskjellige? HP Pavilion har sjelden mer enn 6cellers batteri over hele 15"/15,4"-rekka. Turion X2 er gjerne noe billigere enn Core Duo, og i de modellene Turion X2 er brukt for å få en billig laptop med dobbeltkjerne, er det gjerne også spart på batteriet. Sammenlign to laptoper med nøyaktig like kraftig batteri, og ellers like spesifikasjoner bortsett fra CPU og hovedkort, og jeg tror nok ikke batteriforskjellen er noe merkbar. Bare å se på HP Compaq-maskiner. Der har de en AMD-modell som kommer utelukkende med Turion X2. Den er oppgitt til 4t 15min. De andre modellene som står oppgitt med 4,5t eller litt mer er som regel med den slappeste Core Solo-prosessoren, mens en Core Duo vil legge seg temmelig likt som Turion X2. www.hp.no Bærbare --> Bærbare for kontor Endret 28. august 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 De som har lest tester om at Turion gir dårligere batteritid enn Core Duo, har dere tenkt på at batteriene som er brukt veldig ofte er forskjellige? HP Pavilion har sjelden mer enn 6cellers batteri over hele 15"/15,4"-rekka. Turion X2 er gjerne noe billigere enn Core Duo, og i de modellene Turion X2 er brukt for å få en billig laptop med dobbeltkjerne, er det gjerne også spart på batteriet. Sammenlign to laptoper med nøyaktig like kraftig batteri, og ellers like spesifikasjoner bortsett fra CPU og hovedkort, og jeg tror nok ikke batteriforskjellen er noe merkbar. Bare å se på HP Compaq-maskiner. Der har de en AMD-modell som kommer utelukkende med Turion X2. Den er oppgitt til 4t 15min. De andre modellene som står oppgitt med 4,5t eller litt mer er som regel med den slappeste Core Solo-prosessoren, mens en Core Duo vil legge seg temmelig likt som Turion X2. www.hp.no Bærbare --> Bærbare for kontor 6759381[/snapback] Ja, men det hjelper ikke oss forbrukere mht batterilevetid dersom de fleste Turion baserte system blir leverte med møkkabatterier? Det blir i såfall bare nok ett argument for å holde seg unna eller hvertfall være skeptisk? Som jeg var inne på i forrige innlegg, så består en bærbar av flere komponenter og batteriet er i denne sammenheng viktig. Uansett hvor urettferdig det må fremstå for de mest hardbarka AMD fansene, så hjelper det ikke om Turion er den beste CPUen på markedet dersom den ikke også kommer sammen med andre bra komponenter. Det er noe av ulempen med bærbare, dvs at graden av tilpasning er noe begrenset for kjøperne, særlig dersom man kjøper ferdig sammenskrudde maskiner fra Komplett eller liknende. Dette er en av årsakene til at jeg liker Dell, dvs at man hvertfall kan velge noe komponenter selv, deribland skjerm(de ferdige kommer somregel med kjipe skjermer), CPU(modell), batteri(ofte) etc. Nå skal jo også Dell starte å levere bærbare med AMD, noe som øker antall valgmuligheter ytterligere for oss forbrukere. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Helt enig, men det er ikke godt nok til at "Turion gir dårlig batteritid" er et verdig argument. Eksempelvis HP Compaq, disse har god batteritid grunnet kraftig batteri i alle modeller. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Helt enig, men det er ikke godt nok til at "Turion gir dårlig batteritid" er et verdig argument. Eksempelvis HP Compaq, disse har god batteritid grunnet kraftig batteri i alle modeller. 6763569[/snapback] Enig, men for type billigsystemer mange er på utkikk etter kan nok dette i stor grad medføre riktighet. Nå er det også slik at dersom det er stort avvik mellom oppgitt batterilevetid og faktisk batterilevetid(under normalt bruk), så vil jeg tro at man som forbruker kan heve kjøpet. Dvs i utgangspunktet bør ikke den oppgitte batterilevetiden avvike veldig mye, så mye av tiden vil det nok være tilstrekkelig å sjekke denne. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Så ganske bra ut den Pc'en det ble linket til i første innlegget, så jeg hiver meg inn her. Så at den var inne her for eksempel. Men hvis man ser på infoen så er det litt uklart hva den egentlig inneholder: Genuine Microsoft® Windows® XP Professional, Genuine Microsoft® Windows® XP Home 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported 60 / 80 / 100 GB Resten står vel egentlig i navnet: ASUS A6T 15.4"WXGA,NVIDIA Go7600,Turion (A6T-AP019H/NOR). Burde jeg da går for denne karen? Og i denne butikken? Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) A6T'ene jeg har sett kommer med XP Home og 100 GB disk. Forøvrig ser de og ut til å komme med 256 MB fysisk minne på skjermkortet. Endret 29. august 2006 av karl hungus Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ja det var slik på Komplett sin i alle fall. Er det noen negative sider ved denne? Som man kunne fått bedre for samme prisen? Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 tja, du får en HP med 17", større disk og kraftigere CPU til omtrent samme pris, men den veier nesten et kilo mer. Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Sjekk disse 2 modellene. Ser ut som gode kjøp, uten særlig svake sider, sett i forhold til pris. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=pl...;p:1057014;b:34 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=pl...;p:1017568;b:34 Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 jeg mente link nr 2 ovenfor, altså dv9074 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Sjekk disse 2 modellene. Ser ut som gode kjøp, uten særlig svake sider, sett i forhold til pris.http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=pl...;p:1057014;b:34 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=pl...;p:1017568;b:34 6765684[/snapback] Ja det der er mye for pengene. Jeg vil gjerne se tester. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 skulle gjerne sett en test eller to selv, klarer ikke bestemme meg mellom HP DV9074 og Asus A6T. Skjerm vs vekt... Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 vel, da blir det dv9074 på meg Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 såvidt jeg forstår vil jeg få valget mellom XP Home og XP Media Center når jeg skrur på maskinen for første gang... Hvilket er best ? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Gikk for en dv9074 jeg også Brukte XD.no, ettersom Amentio slet med å godkjenne VISA-kortet mitt... Håper den kommer snart! Såvidt jeg kunne lese fikk man bare XP Home?, Media Center, er ikke det en utvidet greie av XP Pro? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 XP media center er XP pro med media center programvaren ja. Trenger ikke å gjøre noen valg under installasjon/første oppstart, Media Center programvaren ligger under XP pro og du starter den og avslutter den som ett vanlig program. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 har fått maskina nå, den er rålekker ! eneste problemet er litt slark i lokket når det er lukket, er det noe jeg bør ta alvorlig ? er ikke spesielt lysten på å sende den fra meg .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå