Gå til innhold

360, 1080i og lagg?

BareGjest

Anbefalte innlegg

Hei ..

Jeg har aldri eid en konsoll i hele mitt liv - er en pc-gamer som liker friheten til å oppgradere komponenter i boksen min etterhvert som behovet melder seg.

Hører nå rykter om at både LOTR og Oblivion i enkelte tilfeller lagger når folk spiller på vanlige tv`er, dvs standard oppløsning. Dersom man hadde vært så heldig å hatt tilgang til en tv som støtter 1080i, og kjørt signalet ut til den i langt høyere oppløsning, ville det ikke ha lagget enda mer da?

Det jeg egentlig spør om er om 360 faktisk er kraftig nok til å kjøre 1080i?

..Philips har jo en 1080i tv ute på markedet nå (rundt 30 000?) og tipper at det dukker opp flere over jul som ligger en plass mellom 20 - 30 000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ..

Jeg har aldri eid en konsoll i hele mitt liv - er en pc-gamer som liker friheten til å oppgradere komponenter i boksen min etterhvert som behovet melder seg.

Hører nå rykter om at både LOTR og Oblivion i enkelte tilfeller lagger når folk spiller på vanlige tv`er, dvs standard oppløsning. Dersom man hadde vært så heldig å hatt tilgang til en tv som støtter 1080i, og kjørt signalet ut til den i langt høyere oppløsning, ville det ikke ha lagget enda mer da?

Det jeg egentlig spør om er om 360 faktisk er kraftig nok til å kjøre 1080i?

..Philips har jo en 1080i tv ute på markedet nå (rundt 30 000?) og tipper at det dukker opp flere over jul som ligger en plass mellom 20 - 30 000.

6739843[/snapback]

Jeg mener at spill som kjøres i 1080i eller 720p blir skalert ned til å passe på vanlig TV.

Hadde det vært i 640x480 hadde det blitt grusomme kanter i spill som ikke har AA.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Dersom man hadde vært så heldig å hatt tilgang til en tv som støtter 1080i, og kjørt signalet ut til den i langt høyere oppløsning, ville det ikke ha lagget enda mer da?

6739843[/snapback]

Nei... Bildet blir skalert ned hvis du spiller på vanlig TV, det blir fremdeles rendret i 720p (mest sannsynlig).

Lenke til kommentar
Det er det jeg lurer litt på - blir det rendret i 720p eller ikke dersom man spiller på vanlig tv. Har bare sett hva 360 presterer på en vanlig tv..

6740427[/snapback]

Litt forskjellig. Noen spill gjør det, andre ikke. Så noen spill har bedre framerate i lavere oppløsning (vanlig TV) faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...