Gå til innhold

spille av dvd fra nettverks stasjon.

Anbefalte innlegg

Jeg har dvd spiller på en maskin, men skulle gjerne ha sett dvden på den andre maskina.

Når jeg åpner nettverks stasjonen i på de andre maskinen, skjønner ikke dvd proget at det er en dvd men gir meg vob filer, som progget ikke kan lese.

Hjelper det å ha dvd software på server maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette "problemet" har vel vært tatt opp før, da med tanke på ikke-lokal cdbrenner("nettverksbrenner"). Jeg har til dags dato ikke sett en løsning for MS operativsystem, da den sliter med å bruke drivere over nettverket; "fake" lokale stasjoner.

Tror man har en løsning på det i enellerannen Linux distro, men her er jeg på dypt vann...

sof

Lenke til kommentar

Hei,

Det jeg gjorde var ganske enkelt å mekke en Network Drive. (Winxp: Tools->Map Network Drive, gjøres i My Computer).

Da kommer det fram en "lan" dvd spiller.

Funka ihvertfall fint her:)

Vet ikke om dere får det til...da trenger dere ingen spesiell software, bare PowerDVD eller.no

Den finner da en ekstra cd/dvd spiller.

Lenke til kommentar

det er jo selvfølgelig mulig å spille dvd på den andre pcen, og du kan jo dele dvd spilleren i nettverket, også, må du koble til stasjonen til den andre pcen, det vil si du kobler til nettverks stasjonen, og da er det bare installerer du dvd prog på den andre pcen. da kan man se dvd på den andre pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...