KVTL Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Fra 1 november i år vil vi få nye skilt med det norske flagget på. Kan lese mer her: http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/ny...icle1434550.ece Tror det kommer til å bli en liten kø av folk som vil ha nye skilt, jeg skal ihvertfall ha. Mine er så slitte at jeg egentlig hadde tenkt å bestille nye i neste uke. Men siden vi får nye snart venter jeg heller Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg synes faktisk at de skiltene så litt tøffe ut Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Fornuftig, da slipper jeg å ha et klistermerke på bilen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 hvorfor må man egentlig ha klistremerke på bilen? husker "alle" hadde det i gamle dager.. ser jo helt ræva ut. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 hvorfor må man egentlig ha klistremerke på bilen? husker "alle" hadde det i gamle dager.. ser jo helt ræva ut. 6740183[/snapback] Det er faktisk lovpålagt, og du kan bøtelegges om du kjører uten klistremerke utenfor Norge. ALLE biler skal ha nasjonalitetsmerke påmontert. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Disse skiltene var jo riktig stygge, glad jeg har de som er helt enkle og fine jeg Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Man ser dem ikke når man sitter inni bilen Dette skulle ha vært innført for lenge siden mener nå jeg. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Endelig får vi de skiltene i Norge også Så mye kjekkere med sånne når du er i utlandet. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Disse var meget pene, jeg skal definitivt kjøpe disse skiltene til bilen jeg skal kjøpe meg om ikke lenge Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Ja helt enig. Den nye skrifttypen sammen med den sorte randa og det blå feltet med Norge i rødt hvitt og blått ser bra ut! Lenke til kommentar
edonis Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvor mye vil det koste å bytte ut skiltene mine i nye? De jeg har nå er ganske slitte og stygge, så hadde vært kos med noen nye Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Sweet! Har alltid vært misunnelig på andre europeiske lands' skilter. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvor mye vil det koste å bytte ut skiltene mine i nye? De jeg har nå er ganske slitte og stygge, så hadde vært kos med noen nye 6744273[/snapback] Den typen skilt som er nå koster 448 per par, så jeg tipper rundt det, muligens litt høyere pga farge i skiltet. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis en går på biltilsynet og kjøper de nye skiltene med flagg på, får en beholde de gamle? Hvis en skulle bli møkk lei av de med flagg så en kan bytte tilbake. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Du får ikke ha ett sett liggende, nei. Det er jo en grunn til at skilter må leveres inn når bilen avregistreres. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hva om en siter at de andre er stjålet når en går å bestiller nye? =D Men hvis en kjøper de med flagg, vill en da kunne bytte tilbake til gammel type? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 1. Hva om en siter at de andre er stjålet når en går å bestiller nye? =D 2. Men hvis en kjøper de med flagg, vill en da kunne bytte tilbake til gammel type? 6748524[/snapback] 1. Joda, det går, men til opplysning så må tap av skilt meldes til politiet, så om du vil avgi falsk forklaring, så velbekomme.. 2. Nei, tviler sterkt på det. Når skilt byttes, sendes de gamle rett til makulering uten å bli oppbevart en tid, og produsentene lager nok ikke de gamle lenger, på lik linje med at det ikke er mulig å få tak i de skiltene som var før de som er nå.. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 De så ganske bra ut,blir vel til at jeg skaffer meg et par av de. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 2. Nei, tviler sterkt på det. Når skilt byttes, sendes de gamle rett til makulering uten å bli oppbevart en tid, og produsentene lager nok ikke de gamle lenger, på lik linje med at det ikke er mulig å få tak i de skiltene som var før de som er nå.. 6749714[/snapback] Hvordan vil det gå med dem som har veteranbil og kan får gammel kombinasjon på skiltene? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Om bilen er registrert før 1971/1973 (husker ikke helt), så kommer det andre regler inn, og man har rett på den helt gamle typen skilter (veteranskilt).. Slik er det idag også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå