Geir M Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Gutter som er skråsikker på hvordan man skal sjekke opp jenter. Som bare vet aaaalt om hvordan vi tenker ler jeg av. Sånne er patetiske. Ikke kom til meg å si at dette hadde funket for alle. Jenter er like forskjellige som alt annet i verden. Om ikke mer... 6890389[/snapback] Listen til Tyler er stort sett ting man skal unngå. F.eks. prate for fort. Hvis man elliminerer mange av disse feilene som han drøfter så kommer man til å gjøre det bedre. Dette er dessuten ikke egentlig en taktikk. Dette er som sagt bare ting mange driter seg på. Hvis man forbedrer seg på disse punktene, så blir man bedre med damer generellt. Tviler på at det er mange jenter som tenner på gutter som fremstår som usikre og trengende. Og det er nettopp det man gjør hvis man bryter med flere av disse punktene. Selvsagt er alle jenter forskjellige. Men dere har veldig mye til felles også. Vet f.eks. ikke om en eneste jente som ikke liker drama eller sladder. Når det gjelder seksuell tiltrekkelse så er det utrolig mye som er veldig likt faktisk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Gutter som er skråsikker på hvordan man skal sjekke opp jenter. Som bare vet aaaalt om hvordan vi tenker ler jeg av. Sånne er patetiske. Ikke kom til meg å si at dette hadde funket for alle. Jenter er like forskjellige som alt annet i verden. Om ikke mer... 6890389[/snapback] Listen til Tyler er stort sett ting man skal unngå. F.eks. prate for fort. Hvis man elliminerer mange av disse feilene som han drøfter så kommer man til å gjøre det bedre. Dette er dessuten ikke egentlig en taktikk. Dette er som sagt bare ting mange driter seg på. Hvis man forbedrer seg på disse punktene, så blir man bedre med damer generellt. Tviler på at det er mange jenter som tenner på gutter som fremstår som usikre og trengende. Og det er nettopp det man gjør hvis man bryter med flere av disse punktene. Ja, akkurat de punktene du listet opp virker jo greie nok i og for seg, men sjekket en av de andre linkene lenger tilbake i denne tråden, og skulle man fulgt (mesteparten) av det som sto der, kunne jeg like gjerne lest manus til en teaterrolle. Da blir det liksom litt kunstig, og man kan i hvert fall ikke være ute etter noe annet enn en one-nighter - I et forhold bør man jo kunne være seg selv. Selvsagt er alle jenter forskjellige. Men dere har veldig mye til felles også. Vet f.eks. ikke om en eneste jente som ikke liker drama eller sladder. Når det gjelder seksuell tiltrekkelse så er det utrolig mye som er veldig likt faktisk. 6891912[/snapback] Nja.. når du ser hvor forskjellige gutter som har kjæreste, så tyder det vel på at jenter tiltrekkes av forskjellige ting. Men, men. Fungerer sikkert finfint på A4-strømmen. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Makan til mye pisspreik tror jeg aldri jeg har lest før Greit nok. Mye av det er vel forsåvidt "sant", men si at det var omvendt da. At det greiene der gjalt for jenter, så ville jeg aaaaaldri ha lagt merke til mye av det han skriver her, som noe "negativt" hvis en jente prøvde å sjekke meg opp. Ikke fordi jeg ville tatt alt som prøvde, men bare fordi mye av dette her er 100% naturlige ting å gjøre/si. Men såklart, hadde ei jente truffet negativt på for mange av disse punktene så ville vel jeg også ha sendt interessen min et annet sted. Skal man prøve å huske alt dette her, å utøve det neste gang man er på byen kan det bli vanskelig. Folk reagerer forskjellig på forskjellige måter å bli tilnærmet av en annen person. Noen jenter tenker sikkert over slike ting som blir nevnt her, men jeg tror det er langt fra alle. Sitter kanskje du å analyserer oppi hodet ditt nesten ALT en annen person sier og gjør, akkurat der og da? Og hele greia sier jo egentlig at du må prøve å være noen andre enn deg selv for å få napp. Hvis du ikke er like like god som han som skrev det av natur da... Noen folk snakker jævelig høyt, de får napp for det. En annen ting er det med å le av egne vitser. Å le av sin egen vits når ingen andre ler, funker dårlig, men jeg kan finne på å bryte inn i en samtale mellom flere personer, og fortelle en jævlig dårlig vits, men folk ler for det... Man må bare spille videre på at det var en faens så dårlig vits som du plutselig fant på/husket på, og ikke prøve å få selve vitsen til å bli morsom, men at det blir morsomt at man har fortalt en dårlig vits. 6890284[/snapback] 1. Dette er ikke pisspreik, dette er greier som er blitt prøvd ut i "felten" tusenvis av ganger og som viser seg å ha stor effekt. 2. Det er ikke snakk om at dette gjelder også når det er motsatt. Jeg driter kanskje i at en jente snakker for fort, da jeg ikke bryr meg om en jente virker litt usikker. Spesielt hvis jeg er på jakt etter en tøm og røm greie. Gutter tenner på utseendet. Jenter tenner mer på personlighet, dette er fakta og har alt med hvordan hjernen er bygget opp. 3. Mye tenker de ikke bevisst over en gang. De tenker sikkert ikke "EUREKA! Han står med beina veldig nærme hverandre, han er sikkert dødsusikker på seg selv". Men det er tusenvis av småting man kan gjøre feil, og mye blir oppfattet underbevisst. Det er lett å se hvem som gjør disse feilene og hvem som ikke gjør de, altså hvem som fremstår som usikre og hvem som ikke gjør det. 4. Listen til Tyler går helt greit å huske. Det er ikke noe man til enhver tid må tenke over og krysse av hver bidige gang man er ute. Men det er genialt å ha i bakhodet og sjekke at man gjør riktig. Når man har gjort dette mange nok ganger kommer det naturlig. F.eks. når jeg står ved en bar nå står jeg nesten alltid med beina spredt minst en halv meter. Dette er ikke noe jeg tenker over hver gang. Men noe jeg har internalisert. 5. Du må ikke være noen andre enn deg selv. Dette er kjerneargumentet til alle som er skeptiske til hele PUA opplegget. Du er aldri deg selv til vanlig heller. Vi har alle en "persona" når vi er ute i det offentlige. Vi spiller alle forskjellige roller i et sett. Vi prøver hele tiden å gjøre hva som er forventet av oss, etc... Poenget er at man uansett til enhver tid spiller en rolle, så hvorfor ikke bare spille en rolle som tiltrekker chicks? Ingenting galt med det.. Av folk jeg virkelig er blitt kjent med finne det veldig få jeg ikke synes er hyggelige, eller kule. Poenget er at de aller fleste av oss er bra mennesker. Men mange virker som totale freaks når de skal treffe chicks. Dette er jo heller ikke "å være seg selv" for disse menneskene.. De er jo egentlig kule personer, er det noe galt ved å endre på hvordan man blir oppfattet av nye folk man møter? I think not. Blir som å si at det er noe fundamentalt galt ved å forbedre seg selv som person... 6. "Noen folk snakker jævlig høyt og får napp" Jaja. Men det er bare en ting. Dessuten er det forskjell på å snakke jævlig høyt fordi man bare gjør det og er selvsikker etc. enn at man viser helt tydelig at man snakker høyt fordi man overkompenserer og er usikker. Endret 19. september 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hm joda. Men uansett virker den lista for meg som en "picking up girls for dummies" guide... Og veldig mange (om ikke alle) punktene er utrolig relative. Det spørs helt hvor mye man overdriver disse punktene. Folk kan snakke både fort, høyt, spørre "ikkesant?" til folk når de snakker, uten at det blir oppfattet som noe "negativt" av det motsatte kjønn, underbevisst eller bevisst, men folk som snakker for høyt, for fort, og spør "ikkesant?" etter hver setning oppfattes nok helt sikkert som usikre. Alt med måte. Ingenting galt i å gjøre forbedringer i personligheten sin, ingen personligheter er statiske, og det er jo ingen grunn til å skulle gjøren den værre Men jeg har uansett lest bedre "sjekketips" enn den greia der. Han har jo ikke nevnt en dritt om den ikke-verbale kommunikasjonen (bortsett fra gestikulering med armer og beina fra hverandre) som f.eks øyekontakt som jeg mener er nesten minst like viktig som å prate. Kroppsspråk, krossholdning etc.. ikke nevnt. Selv om en gutt er drit flink til å prate for seg, så tviler jeg på at det hjelper hvis han bare sitter å unngår øyekontakt og sitter helt rett opp og ned og skravler. Lenke til kommentar
Übergeneral Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det varierer jo veldigs sterkt da. Men to av mine absolutte favoritter sto et par kamerater for. Den første var på fest, så var det ei jente som plutselig falt over han mens han satt på sofaen. Det han da fant, var den riktige tingen å gjøre, var å klaske hu på rompa. Hu snudde seg mot han, og smilte. Varte ikke lenge før de havna i senga Den andre er nesten verre. En kamerat av en kamerat, tror jeg, gikk bare bort til ei jente å sa: "Så fine sko du har, skal vi ha sex?". Hu svarte ja, og resten er opp til dere å tenke dere, hehe. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Den første var på fest, så var det ei jente som plutselig falt over han mens han satt på sofaen. Det han da fant, var den riktige tingen å gjøre, var å klaske hu på rompa. Hu snudde seg mot han, og smilte. Varte ikke lenge før de havna i senga 6892441[/snapback] HEHHEHEHEHE LOOOLL!! Nei Hvem ville ikke ha klasket hun på rævva ? Den andre er nesten verre. En kamerat av en kamerat, tror jeg, gikk bare bort til ei jente å sa: "Så fine sko du har, skal vi ha sex?". Hu svarte ja, og resten er opp til dere å tenke dere, hehe. 6892441[/snapback] HAHEAHEAE OMG ASS!!11 Nei. Jeg hørte av en kamerat som hadde hørt av kameraten sin at hans kamerat lå med 7 jenter, eller var det 4 ? Nei det var 9. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mhm. Men slike ting er veldig sjeldent at skjer, men faen så gøy det er. Den beste jeg har hatt må ha vært en gang jeg "tilfeldigvis" gikk å la meg for å sove i en seng på fest, og etter 10 min oppdaget jeg at det lå ei jente der også. "Hei" sa jeg så sa hun hei, også la hun hånda oppå kølla mi og dreiv å masserte den litt, rulla over slik at hun ble liggende oppå meg, så pulte vi. Gikk kanskje 2 min fra jeg la meg der til vi var i gang. Aldri sett jenta før en gang... Det rare var at dagen etter så syns hun det var rart at det var jeg som hadde tatt initiativ til det, men jeg følte det 100% at hun tok det. Merkelig. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hm joda. Men uansett virker den lista for meg som en "picking up girls for dummies" guide... Og veldig mange (om ikke alle) punktene er utrolig relative. Det spørs helt hvor mye man overdriver disse punktene. Folk kan snakke både fort, høyt, spørre "ikkesant?" til folk når de snakker, uten at det blir oppfattet som noe "negativt" av det motsatte kjønn, underbevisst eller bevisst, men folk som snakker for høyt, for fort, og spør "ikkesant?" etter hver setning oppfattes nok helt sikkert som usikre. Alt med måte. Ingenting galt i å gjøre forbedringer i personligheten sin, ingen personligheter er statiske, og det er jo ingen grunn til å skulle gjøren den værre Men jeg har uansett lest bedre "sjekketips" enn den greia der. Han har jo ikke nevnt en dritt om den ikke-verbale kommunikasjonen (bortsett fra gestikulering med armer og beina fra hverandre) som f.eks øyekontakt som jeg mener er nesten minst like viktig som å prate. Kroppsspråk, krossholdning etc.. ikke nevnt. Selv om en gutt er drit flink til å prate for seg, så tviler jeg på at det hjelper hvis han bare sitter å unngår øyekontakt og sitter helt rett opp og ned og skravler. 6892411[/snapback] For det første, dette er ikke sjekketriks eller en rutine. Dette er bare ting som Tyler har observert at veldig mange driter seg på når de er ute. Ja, punktene er selvsagt relative, men etter å ha lest de fleste skjønner man hvorfor man skal gjøre slik som det står. Dessuten burde man jo kunne klare å finne ut den relative balansen. Dette er som sagt godt for å bevisstgjøre seg om feil man kan gjøre. Ofte så kan man tenke, var det noe jeg sa? etc. Mens det absolutt ikke trenger ha noe med det å gjøre. Men kan for eksempel være måten man sier ting på, eller kroppspråket etc. Hvis man har bommet på et sett dagen før, er det greit å kjøre gjennom den listen dagen etterpå for å se om man gjorde en eller flere av disse feilene og prøve å forbedre dette til neste gang. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det varierer jo veldigs sterkt da. Men to av mine absolutte favoritter sto et par kamerater for. Den første var på fest, så var det ei jente som plutselig falt over han mens han satt på sofaen. Det han da fant, var den riktige tingen å gjøre, var å klaske hu på rompa. Hu snudde seg mot han, og smilte. Varte ikke lenge før de havna i senga Den andre er nesten verre. En kamerat av en kamerat, tror jeg, gikk bare bort til ei jente å sa: "Så fine sko du har, skal vi ha sex?". Hu svarte ja, og resten er opp til dere å tenke dere, hehe. 6892441[/snapback] Dette er ikke akkurat veldig "solid game". Det er veldig risky og fungerer bare på såkallte "fools mate". Altså jenter man ikke trenger å game noe særlig, for å få de i senga. Men for all del. Jævlig morsom når det skjer :!: Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Han som har problemer med å få damer i sengs, kjæreste eller noen på fest bør legge ann taktikken. Jeg er ikke den peneste gutten, men jeg er ikke den styggeste eller. Jeg er ikke den smarteste, men jeg er smartere en de som går å puler på folk de aldri har truffet. Du puler faan ikke hva som helst, det må gå ann å begrense seg litt. Greit gutter tenker med pikken i noen tilfeller. Må heller tenke på i morgen, eller uka etter når det klør i musa/kølla di. Jada, du kan bruke kondom å høvle over alle fjortissene du kommer over, hva får du ut av det da ? Et jævla dårlig rykte og dårlig fylle sex ? Så skal alle guttene jage etter den peneste dama, det har jeg ALDRI gjort. Men jeg får hun jeg vil om jeg vil. Visdomsord til gåte små gutter. Ta heller ei støgg ei som du får ha i fred, enn den fineste jenta som alle vil ha en bit av. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, det ble litt mer forståelig nå som du forklarte det bedre geri_er_1337. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Han som har problemer med å få damer i sengs, kjæreste eller noen på fest bør legge ann taktikken. Jeg er ikke den peneste gutten, men jeg er ikke den styggeste eller. Jeg er ikke den smarteste, men jeg er smartere en de som går å puler på folk de aldri har truffet. Du puler faan ikke hva som helst, det må gå ann å begrense seg litt. Greit gutter tenker med pikken i noen tilfeller. Må heller tenke på i morgen, eller uka etter når det klør i musa/kølla di. Jada, du kan bruke kondom å høvle over alle fjortissene du kommer over, hva får du ut av det da ? Et jævla dårlig rykte og dårlig fylle sex ? Så skal alle guttene jage etter den peneste dama, det har jeg ALDRI gjort. Men jeg får hun jeg vil om jeg vil. Visdomsord til gåte små gutter. Ta heller ei støgg ei som du får ha i fred, enn den fineste jenta som alle vil ha en bit av. 6892515[/snapback] Eller hva med å ha ei jente DU syns er fin. Det fins jenter jeg syns er driiiit fine, men som andre syns bare er "helt greie". Ikke no problem det. Både ei fin jente, og som jeg kunne hatt for meg selv, hvis jeg hadde prøvd meg. Poenget er ikke om jenta er den fineste eller ikke, men om hun spiller på det. Mange sykt fine jenter som også kan være trofaste, hyggelige og alt det der. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg sa aldri at pene jenter ikke er trofaste, mange av dem er det. Alle gutter vil ha jenta for seg selv, ingen liker andre gutter som sikler å prøver seg på damen. Må faan ikke kom å nekt på det. Det med "støgg" sa jeg for å få fram et godt poeng. Når årene går har ikke utseende så mye å si lengre. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg sa aldri at pene jenter ikke er trofaste, mange av dem er det. Alle gutter vil ha jenta for seg selv, ingen liker andre gutter som sikler å prøver seg på damen. Må faan ikke kom å nekt på det. Det med "støgg" sa jeg for å få fram et godt poeng. Når årene går har ikke utseende så mye å si lengre. 6892557[/snapback] Ei jeg var på dealern med i vår var sånn. Vi ble aldri sammen da men, likevel. Jeg syns det bare var drit kult å henge med hu, for du så liksom blikkene til alle bare lyste sjalusi siden vi holdt på, og de ikke fikk smake av kaka. Jeg hater å dra på date med noen jeg selv syns er mindre pene. Selv om de er helt greie, ikke stygge, men likevel. Det har litt med selvfølelsen å gjøre. Er du med ei som du veit andre syns er fin, blir du på en måte litt stolt av å være med hun. Er du med ei som du egentlig ikke syns er så veldig attraktiv, så føler hvertfall jeg meg litt ubehagelig rundt personen når det er andre folk til stede, eller er ute på date eller på byen eller hva det måtte være. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg kan bare si at de gangene jeg har gitt mest mulig i faen i alt og alle. Det er somregel da jeg har fått med meg en dame hjem. Mens de gangene jeg har vært grei og omtenksom , da reiser jeg somregel hjem med kamerater. Litt synd at det er slik egentlig. Selvfølgelig så finnes det unntak ,men det er slik som jeg har opplevd det. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mhm. Men slike ting er veldig sjeldent at skjer, men faen så gøy det er. Den beste jeg har hatt må ha vært en gang jeg "tilfeldigvis" gikk å la meg for å sove i en seng på fest, og etter 10 min oppdaget jeg at det lå ei jente der også. "Hei" sa jeg så sa hun hei, også la hun hånda oppå kølla mi og dreiv å masserte den litt, rulla over slik at hun ble liggende oppå meg, så pulte vi. Gikk kanskje 2 min fra jeg la meg der til vi var i gang. Aldri sett jenta før en gang... Det rare var at dagen etter så syns hun det var rart at det var jeg som hadde tatt initiativ til det, men jeg følte det 100% at hun tok det. Merkelig. 6892494[/snapback] Hva skjedde de resterende 8 minuttene? Dere pulte uten at du engang visste at det var ei jente der ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hm joda. Men uansett virker den lista for meg som en "picking up girls for dummies" guide... Og veldig mange (om ikke alle) punktene er utrolig relative. Det spørs helt hvor mye man overdriver disse punktene. Folk kan snakke både fort, høyt, spørre "ikkesant?" til folk når de snakker, uten at det blir oppfattet som noe "negativt" av det motsatte kjønn, underbevisst eller bevisst, men folk som snakker for høyt, for fort, og spør "ikkesant?" etter hver setning oppfattes nok helt sikkert som usikre. Alt med måte. Ingenting galt i å gjøre forbedringer i personligheten sin, ingen personligheter er statiske, og det er jo ingen grunn til å skulle gjøren den værre Men jeg har uansett lest bedre "sjekketips" enn den greia der. Han har jo ikke nevnt en dritt om den ikke-verbale kommunikasjonen (bortsett fra gestikulering med armer og beina fra hverandre) som f.eks øyekontakt som jeg mener er nesten minst like viktig som å prate. Kroppsspråk, krossholdning etc.. ikke nevnt. Selv om en gutt er drit flink til å prate for seg, så tviler jeg på at det hjelper hvis han bare sitter å unngår øyekontakt og sitter helt rett opp og ned og skravler. 6892411[/snapback] Du har rett i at alt er relativt, men dette er ting som er lure å tenke over, ikke følge slavisk. Når du sier "han har ikke nevnt xx og yy", så vil jeg tro at dette er nevnt i bøkene, mens denne lille gratis-lista har utelatt det Jeg har ikke lest dem, så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mhm. Men slike ting er veldig sjeldent at skjer, men faen så gøy det er. Den beste jeg har hatt må ha vært en gang jeg "tilfeldigvis" gikk å la meg for å sove i en seng på fest, og etter 10 min oppdaget jeg at det lå ei jente der også. "Hei" sa jeg så sa hun hei, også la hun hånda oppå kølla mi og dreiv å masserte den litt, rulla over slik at hun ble liggende oppå meg, så pulte vi. Gikk kanskje 2 min fra jeg la meg der til vi var i gang. Aldri sett jenta før en gang... Det rare var at dagen etter så syns hun det var rart at det var jeg som hadde tatt initiativ til det, men jeg følte det 100% at hun tok det. Merkelig. 6892494[/snapback] Hva skjedde de resterende 8 minuttene? Dere pulte uten at du engang visste at det var ei jente der ? 6893665[/snapback] Det skulle nok ha vært 2 min fra jeg oppdaget det ja Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mhm. Men slike ting er veldig sjeldent at skjer, men faen så gøy det er. Den beste jeg har hatt må ha vært en gang jeg "tilfeldigvis" gikk å la meg for å sove i en seng på fest, og etter 10 min oppdaget jeg at det lå ei jente der også. "Hei" sa jeg så sa hun hei, også la hun hånda oppå kølla mi og dreiv å masserte den litt, rulla over slik at hun ble liggende oppå meg, så pulte vi. Gikk kanskje 2 min fra jeg la meg der til vi var i gang. Aldri sett jenta før en gang... Det rare var at dagen etter så syns hun det var rart at det var jeg som hadde tatt initiativ til det, men jeg følte det 100% at hun tok det. Merkelig. 6892494[/snapback] Var a fin a? Lenke til kommentar
chris Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det som ihvertfall er helt sikkert er at skal du kroke opp på byen må du være uredd, frempå, kostbar, faktisk også litt frekk. Man må også vite hvordan man skal bruke øynene. Dette er veldig viktig. Men husk behandle jentene med respekt. Dette gjelder spesielt for typen jenter som er tøff i trynet med en gang du treffer henne, men som blir myk som smør hvis du klør henne litt under hakken og sier at du er glad i henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå