Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell Inspiron 8600 - batteriproblem?

Anbefalte innlegg

Min bærbare Dell inspiron har i det siste begynt å fortelle meg (før post) at batteriadapteren min ikke gjenkjennes. Dette til tross for at det er den samme originale dell-laderen jeg alltid har brukt. Beskjeden forteller meg at jeg kan trykke F1 for å gå videre, og en annen F-knapp om jeg ikke vil lese beskjeden igjen. Dette er det ene problemet. Det andre er at datamaskinen ikke lenger lader - det står den lader når jeg har laderen tilkoblet, men selv om den har stått til lading i flere timer, funker det ikke å kjøre den uten direkte strømtilkobling. I tillegg til alt dette får jeg stadig vekk blåskjerm, og har i det hele tatt problemer med å starte den.

Det hender jeg har noe batteri etter lading, slik at jeg har forsøkt å starte datamaskinen uten strøm tilkoblet, men får samme problemer bortsett fra at den nå ikke sier at adapteren ikke gjenkjennes (denne er jo ikke tilkoblet nå). Men jeg får fortsatt blåskjerm. Jeg har også prøvd å starte uten batteri, kun strøm tilkoblet via adapteren. Samme problemer.

Hva kan problemet være? Jeg tenkte først at adapteren var gåen, men må vel være noe mer enn dette. Kanskje en kombinasjon av batteri og adapter? Noen som har opplevd det samme som jeg nå opplever?

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søren, var ikke blandt de batteriene som tilbakekalles... Får vel prøve å nullstille bios eller noe. Noen enklere måter å gjøre dette på enn å gjøre det fysisk på hk? Er jo bærbar, så tar litt tid å skru alt opp... Holder det å oppgradere eller reinstallere bios software?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...