Shaper Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har kikka litt på ny pc, nå som jeg får stipend og greier Så tenkte jeg at jeg skulle oppgradere min 2800+ til en litt kraftigere, (har OK skjermkort, men dette er da i AGP, så skal ha ett 939 HK somhar AGP slot) Så jeg var inne på komplett.no og kikka, der hadde de " http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307785 " til nesten 600 kr. Kikka også på en AMD Athlon 64 X2 4600+ CPU på komplett, den lå på nesten 2500 kroner.. :\ Gikk inn på Sgh.no og kikka litt der, der hadde de ikke det hovedrkortet, men CPU'en lå nesten 600kroner billigere..! Så tenkte jeg at jeg skulle bestille alt der, og fannt 2HK med AGP 8X støtte, men lurer på om de er noe tess å bruke til dagligdags bruk? Kommer de til å fungere lenge? Må jeg bytte hver måned så gidder jeg ikke ;P Navna på HK'sa siden det ikke går ann å linke.. ( Fra http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no ) HK1: A8V-VM, VIA K8M890, GLAN, 6 Channel Surround Audio, Onboard VIA VGA, SATAII RAID, AGP, Dual DDR400, Socket 939. HK2: A8V-X, VIA K8T800Pro, LAN, 6 Channel Surround Audio, SATAII RAID, AGPx8, Dual DDR400, Socket 939. Noen som vet noe om disse HK? Noensom har kjøpt dem og kan fortelle meg om de fungerer bra eller dårlig? Noen som eventuellt kan finne noen 939 HK som har AGP støtte og er DØNN stabile uansett hva som skjer!? (Trenger AGP-slot fordi at jeg har ett Radeon X800XT kort, som fungerer veldig fint, og jeg har dessuten ikke økonomi til å oppgradere det heller.) Eller er det noen som gidder å lage ett oppsett med Creative X-FI Music Edition, ett 939 HK med AGP support (som er bra..), en 512Brikke fra TwinMOS (har 3 fra før av) og en eller annen CPU som holder mål! (Ikke veldig dyrt da.. =)) Trenger all hjelp jeg kan få her. =) Takker på forhånd for all hjelp jeg får! Logger inn så ofte jeg kan for å lese eventuelle svar. -Shaper^- Lenke til kommentar
Vulture Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Asrock 775Dual-VSTA , dette er ett core2duo kort med ddr ram støtte og agp, har bestilt det selv, skal oppgradere fra min 939 socket a8v deluxe. Kanskje det kunne vært interresant?, du kan jo kjøpe en e6600 eller e6400 prosessor. Det blir kraftigere, iallefall med e6600 (2694kr) enn den du nevnte. E6400 har mindre cache, men er jo selvfølgelig billigere, og er kraftig likevel. Hovedkortet koster 468 kr på mpx.asrock 775 dual-vsta Mpx dual-vsta Mpx cpu e6600 Mpx cpu e6400 Conroe cpuene kommer bedre ut i tester enn am2 og 939, den e6600 cpuen slår am2 fx-62 i flere tester! Tweaktown benchmark test Anandtech har tre veldige grundige tester av hovedkortet Anandtech artikkelnr 6,5 og fire fra toppen Test av E6400 på Firingsquad Frakt fra Shg pleier å bli rundt en hundrelapp dyrere. Endret 25. august 2006 av Vulture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå