Gå til innhold

Gratis rotverktøy-fjerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant ingenting på min PC. Synes min PC held seg bra utan ekstra brannmur og anti-virus. Trur nok gode forhåndsregler hjelper meir enn programvare :)

6739346[/snapback]

Den største sikkerhetsrisikoen er som regel mellom tastaturet og stolen ja. Men kombinasjonen av forholdsregler og programvare er vel den aller sikreste. For det er nemlig ikke alle som klarer å holde slike regler hele tiden. Jeg låner ikke bort maskinene mine til hvem som helst. :p

Lenke til kommentar

"Gode forhåndsregler" hjelper, men ikke all verden..

Stadig flere kritiske feil blir kjent i vanlig programvare som folk flest har.

Det er en myte at feil som ikke er oppdaget enda ikke er noe problem.

Dagens operativsystemer er *IKKE* laget med tanke på sikkerhet.

Produsentene ser ikke ut til å ta problemet alvorlig. Lite blir gjort.

Kundene/brukerene har lite kunnskap og stiller lite kritiske spørsmål.

Disse problemene har hvert godt kjent i årevis. http://www.cis.upenn.edu/~KeyKOS/ f.eks. utviklet sikkre OS på 80-tallet.

Håper at utviklingen innen sikkerhet får mer fart igjen. Unix/Linux har om ikke annet enn enklere arkitektur og en annen filosofi. Unix har alltid vært tiltenkt flerbrukermiljøer der sikkerhet om ikke annet er en av flere viktige faktorer.

Windows sliter fortsatt med den gammle PC-tankegangen der en maskin er det samme som en bruker. :roll:

Lenke til kommentar

Sjøl om innlegget ditt kanskje var litt off-topic i denne tråden, Langsjoen, så sier jeg bare "Amen!"

Med mindre man tenker sikkerhet fra begynnelsen av designfasen, vil man aldri komme problemene ordentlig til livs. Etter hvert vil utfordringen kanskje hovedsakelig ligge i å finne en balansegang mellom sikkerhet og brukervennlighet, da dette som oftest er motstridende interesser.

Lenke til kommentar

det er den evige balansen mellom brukervennlighet og sikkerhet.

for brukervennlig og alt mulig slipper inn, for sikker å en hjemmebruker vil mest sansynlig få grå hår.

en kan desverre ikke forvente at en hjemmebruker sitter inne med den samme kompetansen osv som en bedrifts betalte systemadministrator sitter inne med.

du kan sende så mange dialogvinduer og annet etter brukeren, men om brukeren ikke har snøring på hva dialogen snakker om, og ikke kan kjapt få tak i noen som har snøring, så vil de som oftest trykke ok uansett hva den dialogen handler om.

så enden på visa blir, hvordan skal en sikre en hjemmemaskin mot sin egen eier og bruker?

husk, dette er en som skal ha mulighet til å gjøre oppdateringer og installere ny programvare.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Hvor kompatibelt er dette verktøyet med ditt eksisterende Antivirus produkt? Forstår jeg det riktig med at dette verktøyet ligger latent og overvåker systemet du installerer det på?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...