Gå til innhold

Microsoft forener krefter med Razer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste av oss har forskjellig lengde og spesielt tykkelse på fingrer og selve hånden såklart. Å finne den musen som passer en perfekt til hånden er egentlig ikke mulig med mindre du har den spesialsydd til deg, og selv da vil ikke musen være optimal ettersom fingrer og hender utvikles etterhvert som man vokser og/eller eldes.

Jeg likte veldig godt intellimouse 3 og litt 4, men for min del var logitech dual optical mouseman, overlegen i forhold til grep og nøyaktighet, og er fortsatt en ypperlig mus i mine øyne.

Jeg synes logitech g5 har de forbedringer som jeg savnet etterhvert i dual optical.

At denne musen som her omtales skal være så mye bedre enn dagens laser mus ser jeg ikke helt som egentlig reelt.

Det kommer jo helt an på hvordan enhver synes musen passer til sin hånd, og hvordan man foretrekker sensitiviten og hastigheten.

A4tech har forøvrig laga ei mus som er trådløs men som ikke krever batteri. Den bruker en "tablet" løsning som står for strømmen.

Fungerer veldig greit.

Lenke til kommentar

Hm, leste litt for fort gjennom HW-artikkelen ser det ut til. Mente det sto at musen kom for begge «leire».

Da er den forresten ikke så interessant lengre. Det var jo nettopp det at Intellimouse Optical ikke var tilpasset noen spesiell hånd som gjorde at den var god. Det er mye mer behagelig å ha lillefingeren og evt. ringfingeren på musmatta.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal lage så store møss. Det er jo helt på det rene at man kan være mye mer presis med en liten mus.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
lite vits å investere i habu nå, kommer en splitter ny versjon av microsofts intelliexplorer 3.0!

6740619[/snapback]

Spørs. Hvis denne musa bringer det beste fra 2 verdener, ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe en ny IME 3.0, selv om det er en fantastisk mus.

[edit]

Virker som de har oppgradert 3.0 en del:

"Legendary accuracy delivered from an optical engine that produces 9000 Frames per Second, Maximum Speed of 54+ Inches per Second, and Maximum Acceleration of 25g’s"

Faktisk mer enn Habu som "bare" takler 20 g. Dog tviler jeg på at man trenger de ekstra 5G'ene noe særlig :tease:

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Jeg har Razer Diamondback selv og synes driverne til denne er helt forferdelig dårlige. Mulig det er hardwareproblemer i musa også som fører til at musa av og til ikke "skrus på" når jeg booter og jeg dermed må ta ut og inn USB-pluggen igjen for at det skal bli liv i den.

Ellers liker jeg Razer veldig godt, men etter å ha prøvd G5 er det ingen tvil om at dét blir min neste mus. Denne Microsoft-musa så forsåvidt ikke så gæærn ut, men jeg har aldri likt Microsoft-hardware. Jeg synes musene har hatt alt for mange og ubrukelige knapper og at skrollehjulet er alt for løst.

Lenke til kommentar
Jeg har Razer Diamondback selv og synes driverne til denne er helt forferdelig dårlige. Mulig det er hardwareproblemer i musa også som fører til at musa av og til ikke "skrus på" når jeg booter og jeg dermed må ta ut og inn USB-pluggen igjen for at det skal bli liv i den.

Dette er et problem med hovedkort, ikke musa. Jeg hadde samme problemet selv med hovedkort fra DFI (at folk synes DFI lager bra hovedkort er for meg helt utrolig, but I digress). Hvis ikke spenningen på USB-porten er etter spesifikasjonene får musen problemer.

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du er venstrehendt? Denne musen er vel for begge hender, så jeg kan vanskelig se at den blir direkte «feil» for noen hender.

6744830[/snapback]

i_178778-564x376.jpg

Den ser ut til å være formet til høyrehåndsbruk.

6745121[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor det skal være så helsikes problematisk å produsere en speilvendt utgave av alle disse fordømte høyrehåndsmusene. Samlet er det da vitterlig marked for venstrehåndsmuser her i verden. :no:

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du er venstrehendt? Denne musen er vel for begge hender, så jeg kan vanskelig se at den blir direkte «feil» for noen hender.

6744830[/snapback]

[bilde fjernet]

Den ser ut til å være formet til høyrehåndsbruk.

6745121[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor det skal være så helsikes problematisk å produsere en speilvendt utgave av alle disse fordømte høyrehåndsmusene. Samlet er det da vitterlig marked for venstrehåndsmuser her i verden. :no:

6763674[/snapback]

Fra Wikipedia: Approximately 8 to 15% of the adult population is left-handed.[1] Studies indicate that left-handedness is more common in males than females,[2] and more in homosexuals than in heterosexuals.[3] Left-handedness, in comparison to the general population, also appears to occur more frequently in identical twins,[4] and several groups of neurologically disordered individuals (epilepsy,[5] Down's Syndrome,[6] autism,[7] mental retardation,[8], dyslexia, etc.) Statistically, the identical twin of a left-handed person has a 76% chance of being left-handed.[9].

Problemet er da at det er et lite marked for venstrehåndsmus, i alle fall hvis alle gjorde det. Er helt enig i at å lage en skikkelig venstrehåndsmus ikke burde være umulig. Selv har jeg forøvrig Razer Diamondback og jeg vil tro at mange "keivhendte" fortsatt foretrekker en slik mus fremfor mange av de "ergonomiske" høyrehåndsmusene (om de kom for venstrehåndsbruk).

Har forresten sett venstrehendte som bruker høyrehånda på musa og høyrehendte som bruker venstre (men han var jo ikke helt god...:p)

Lenke til kommentar

8-15% av hele markedet er da vitterlig ikke en ubetydelig slump med penger. Og hvis man i tillegg tar i betraktning at konkurransen er mindre og at det kun består i å speilvende eksisterende aktitektur, så er det fortsatt uten for min fatteevne hvorfor det ikke eksisterer en eneste ergonomisk utformet venstrehåndmus på markedet. (bortsett fra de "nøytrale" da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...