baldron Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hei! Gikk for kort tid siden til innkjøp av ny ruter. Skuffelsen var stor da jeg fant ut at signalet ikke riktig nådde inn til nabohuset der jeg sitter/ligger og surfer. Dette har til en viss grad løst seg med ny firmware (DD-WRT v.23). La inn denne og fulgte en guide for å bedre signalstyrken, blant annet satte jeg opp signalstyrken (hva het det igjen?) til 110 istedet for 23. Nå fungerer det sånn nogenlunde, selvom jeg fortsatt bare har 2 streker i windowsprogrammet som kobler opp trådløst. Problemet nå er at jeg innimellom detter ut uten å komme inn igjen. Dvs, jeg får kobla til nettverket, og mens jeg gjør det påstår maskinen at den henter IP-adresse. Jeg får pinga routeren, men jeg får ingen IP av den, og dermed inget nett eller tilgang til resten av nettverket (som er 2 maskiner tilkoblet med kabel). Dette løser seg midlertidig ved at jeg går inn i routeren og klikker "save" i avanserte nettverksinnstillinger, men dette begynner jeg å bli mektig lei av. Er usikker på hva som trigger disconnectene, men jeg mistenker MSN. Kan det stemme? Jeg har planer om å lage en antenneforsterker ut av pringlesboks for å forbedre signalet, og før det skal jeg legge inn ny driver til nettverkskortet i PCen (som forøvrig er av typen Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Hvis ikke dette hjelper er avgrunnen nådd! Enhver tanke eller idè rundt hva problemet kan være settes stor pris på! Beklager forresten min manglende evne til å fatte meg i korthet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Du har kjøpt en bra router og det er vel trolig svakt signal som lager krøll. En antenne med noen dB gain bør kunne få forbindelsen din opp stabilt. Et tips kan være å sette fast IP på nettverksforbindelsen din. Dette gjør du i TCP/IP innstillingene under nettverk. Husk å legge inn standard gateway: 192.168.1.1 og samme kan du bruke for DNS. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Bytt ut den ene antennen med denne CNet Directional Antenna 6dBi. Jeg gikk opp 40-50% signalstyrke med denne , og det er ca 70 meter mellom husene. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg får pinga routeren, men jeg får ingen IP av den, Det er vel ikke mulig?Uansett, du kan kanskje bruke en "cantenna" på den ene antenna. Søk på f.eks. pringles +wlan i google for å få en ide om hvordan du kan gjøre dette. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (DD-WRT v.23). La inn denne og fulgte en guide for å bedre signalstyrken, blant annet satte jeg opp signalstyrken (hva het det igjen?) til 110 istedet for 23. 6738949[/snapback] Hei, ikke sett mw til over 80. Blir vist nok mye forstyrelser i signalet. Hvor mange vegger mm, må signalene igjenom? Hvor langt er det mellom husene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå