kjall Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg har kjøpt meg Fujitsu Siemens Amilo A1800 (1,5 GHz), men den kjører bare på litt over 600 Mhz. Og jeg finner ikke ut hvordan man kjører opp proessorhastigheten, jeg finner det ikke i biosen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Se etter noe som heter FSB i biosen og still opp denne... Kanskje du trenger en Bios oppdatering...? Lenke til kommentar
kjall Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Det er ikke noe FSB innstillinger i biosen. Men det kan vel ikke være nødvendig å oppdatere biosen når maskina og modellen er helt ny? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 ring support eller den butikken du kjøpte maskina i da, de vet det sikkert! ellers kan du (hvis du har lov) åpne maskina å se etter en jumper som stiller fsb'en, egentlig regner jeg med at dette skal stå i manualen, men sidendet er en ferdigkjøpt vet man aldri :razz: Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Maskinen kan jo være ny, men er det sikkert at HK`er er så nytt? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Dette er en laptop, eller? Har den noe speedstepping teknologi for å spare strøm f.eks? Hvordan vet du den kjører 600mhz? Den kan f.eks være sånn at den kjører på lav hastighet når det ikke er behov for mer og på fullt når den krever det:) Men du skal kunne skru av dette i biosen eller via software. (håper vi) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Om dette er en bærbar med SpeedStep skal det kunne gå ann å justere hastigheten i Windows.. Har selv en Dell maskin .. Hos meg er det bare å gå til egenskapene for skjermen, velge skjermbeskytter (screen saver) . Så ser du en power knapp. Da er det bare å velge strømoppsett. Hjemme/kontor laptop alltid på osv.. Om du setter den til alltid på, kjører den på maks hastighet uansett om den er på batteri eller ei. Men, da går batteriet raskt ned.. Jeg har den på Laptop valget selv. Med batteri kjører den på ca 850 MHz, med strøm 1.2 GHz.. (P4M 1,7 ) Lenke til kommentar
kjall Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 TAKK FOR TIPSET!!! Det funket, nå kjører jeg konstant på 1,5GHz :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå