kloppen Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hva er egentlig forskjellen på core duo og core 2 duo? Er det noe som heter intel centrino duo og intel centrino 2 duo... eller er centrino noe annet? Trenger en liten oppklaring på prosessorfronten... hehe.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Core Duo er en videreføring av PIII (?) mens C2D har en ny arkitektur. Følgelig har også Core Duo kun 32bit-støtte, mens C2D støtter 32/64bit. Centrino / Sonoma er ett chipset. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 core duo videreføring av PIII?? Trudde det var etterkommeren til centrino..? Men jeg tenker kanskje på prosessor til bærebare pcer... Spørsmålet mitt gjaldt egentlig prosessorer til bærbare pcer... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det er ikke noen forskjell fra Core Duo og Core 2 Duo i forhold til bærbar/stasjonær rent arkitekturmessig. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Kan ikke si at jeg bryr meg om arkitekturen... den kan være akkurat slik den vil... Hva er forskjellen i ytelse og slikt? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det er jo arkitekturen som avgjør den vesentlige forskjellen i ytelsen... Kjøp Core 2 Duo hvis du vil ha mest ytelse. Punktum finale. Du kan også tråle deg igjennom forumet her, så finner du ørten tråder om samme emnet. Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Core Duo er en videreføring av PIII (?) mens C2D har en ny arkitektur.Følgelig har også Core Duo kun 32bit-støtte, mens C2D støtter 32/64bit. Centrino / Sonoma er ett chipset. 6739416[/snapback] Faktisk er Centrino en godkjenning ifra Intel, i likhet med VIIV. Tatt ifra wikipedia "Centrino, a platform-marketing initiative from Intel, covers a particular combination of CPU (mainly pentium M), mainboard chipset and wireless network interface in the design of a laptop personal computer". En annen ting med Core Duo er at denne finnes bare til laptop og kombinerer 2 Pentium M "cores" på en prosessor. Core 2 finnes til begge "plattformer". Conroe = Stasjonær Merom = Bærbar Merom (bærbar) er så å si lik Conroe (stasj), forskjellen er at de har brukt mere tid på lavt strøm bruk. Disse er samtidig klokket noe lavere enn Conroe. Høyeste hastigheten er vel T7600 på 2.33 GHz. Kunne forklart mere, men det gidder jeg ikke. Søk det opp på wiki, der får du svar på det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå