hean Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Løgn. 7156097[/snapback] Like kommentarer sier litt om hvor umoden du er, det er faktisk mulig å diskutere uten å kalle hverandre løgnere. Her er noen setninger fra sidene du selv har linket til: En cannabis-sigarett kan inneholde opp til 50 prosent mer kreftfremkallende kjemiske forbindelser (karsinogen) enn vanlig tobakk. Kun to prosent av de spurte trodde det var en helserisiko forbundet med å røyke cannabis, Og det var de to prosentene som hadde rett. - Volumet som inhaleres ved røyking av cannabis er langt større enn ved røyking av sigaretter. Dessuten inhalerer man dypere og holder pusten med røyken lenger før man blåser ut. Dette innebærer at mer giftig karbonmonoksyd og tjære kommer inn i lungene, sier hun. inneholder langt mer av det hallusinogene stoffet THC (se faktaramme). Man blir sløv over lengre tid, og ved langvarig bruk utvikles ofte en grad av apati. - Bruk av cannabis har vist seg å være en utløsende faktor når det gjelder psykiske lidelser som schizofreni og psykoser, sier Mørland. - Man kan også - ved daglig bruk - utvikle såkalte hasjpsykoser. Til tross for legaliseringskampen, kan det derfor være greit å ha i bakhodet at hasj er farlig. Spesielt hvis man bruker hasj ofte, kan skadevirkningene være alvorlige. De mener at cannabis også påvirker menneskenes tidsoppfattelse. Brukere har i tidligere forskningsarbeider rapportert at det virker som ting går saktere når de røyker stoffet. - Vi fant ut at jo lenger folk hadde brukt marihuana, jo mer forringet var de kognitive evnene deres, sier Lambros Messinis, en av forskerne bak undersøkelsen. Han forklarer at det spesielt var evnene til å ta til seg og huske ny informasjon som hang litt på halv åtte. For det første: røyker man cannabis jevnlig, opparbeider man seg en tolleranse. Dette gjelder ikke for tobakk. 7156097[/snapback] Etter å har røkt en stund sløves kroppen og reagerer ikke like sterkt, å kalle det tolleranse er rett å slett feil. Man kan aldri bli mer tolerant for rusmidler enn det man opprinnelig er. Man kan bruke ett rusmiddel så mye at symptomene reduseres med skaden på kroppen blir den samme UANSETT!! Kjenner du til noen områder innenfor medisin, der man bruker tobakk som medisin, vil jeg gjerne se det.. Og medisink cannabis er ikke et ukjent fenomen, blandt annet i Canada, og USA. 7156097[/snapback] Hasj eller cannabis er aldri eller vil aldri bli brukt som medisin men det brukes som smertestillende slik at de med for eksempel MS får ett bedre liv men det forlenger ikke levetiden på de syke eller kurerer sykdommen. Tallene tale er klar. Vi vet at mange dør hvert år av tobakk. Når det gjelder cannabis, har vi kun noen få (som er litt vage). Så enten juger du, eller så vet du ikke bedre.. 7156097[/snapback] Med intensiv røyking over lang tid vet vi at folk dør av sykdommer som skyldes røyking. Med samme intensiteten med røyking av hasj er faren enda større.... Folk utvikler symptomer med hasjrøyking på mye kortere tid enn man vil få symptomer med sigaretter, se gjerne dine egne linker. PS. Før du kaller andre løgnere så bør du tenke over hva du selv sier, ihvertfall når du er såååå langt fra sannheten som det faktisk går an. Personer har faktisk dødd momentant som følge av direkte hasjrus, at dette er vagt blir bare sagt av hasjtilhengere, NGEN andre... Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Mitt grunnsyn: "ethvert menneske vet selv hva som er best for en på det ståstedet de er på" 6746683[/snapback] Det er vel med slike syn at folk havner i uføre.... at alle vet best for nettopp seg selv. Hadde det vært sant har det ikke vært mye problemer. Tenk bare hvor mange som røyker og drikker seg fordervet. 7156042[/snapback] Folk havner i "uføre" av mange individuelle grunner, og årsaker. Grunnsynet er hentet fra profesjonelle veileder/coaching-teorier. At du bestrider den er helt ok, men ser gjerne at du utdyper motstanden bedre. 7156307[/snapback] "ethvert menneske vet selv hva som er best for en på det ståstedet de er på" Uansett ståsted vet jo alle: -helseskadelig å røyke, mange gjør det likevel -helseskadelig å drikke for mye, mange gjør det likevel -kjører du for fort risikerer du livet, mange gjør det likevel -bruker du ikke bilbelte blir risikoen med bilkjøring unødig stor, mange bruker likevel ikke belte -helseskadelig å bruke narkotiske stoffer, mange bruker det likevel -helseskadelig å spise for usunt, mange spiser det de har lyst på uansett -brus er den største sukkekilden som igjen er den største faren for diabetes, overvekt og andre følgesykdommer, likevel drikke fgolk brus som bare det -helseskadelig å bevege seg for lite, likevel er det alt for mange som ikke beveger seg så mye som de burde Listen er meget lang og sannheten er at nesten 100% av den norske befolkningen gjør etter eller annet som ikke er bra for kroppen eller tar store risikoer som kan gå utover både liv å helse. Det er bare slik at myndighetene ikke kan styr oss mennesker induviduelt men de kan gjøre sitt beste å gi oss en veiledning i form av lover, regler, normer oppmuntringer, straffer osv. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) feil postet.. slettet.. Endret 26. oktober 2006 av Mathis Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Like kommentarer sier litt om hvor umoden du er, det er faktisk mulig å diskutere uten å kalle hverandre løgnere. Ok.. jeg tar den, litt sterk ordbruk. Det du sier er alikvel direkte feil.. Her er noen setninger fra sidene du selv har linket til:En cannabis-sigarett kan inneholde opp til 50 prosent mer kreftfremkallende kjemiske forbindelser (karsinogen) enn vanlig tobakk. ok, mye mulig.. - Volumet som inhaleres ved røyking av cannabis er langt større enn ved røyking av sigaretter. Dessuten inhalerer man dypere og holder pusten med røyken lenger før man blåser ut. Dette innebærer at mer giftig karbonmonoksyd og tjære kommer inn i lungene, sier hun. Igjen.. selv om man kanskje trekker dypere ved å røyke cannabis, så er det her tobakken som er farlig, fordi den trekkes lengere ned i lungene enn man vanlighvis ville gjort.. inneholder langt mer av det hallusinogene stoffet THC (se faktaramme). ja.. Man blir sløv over lengre tid, og ved langvarig bruk utvikles ofte en grad av apati. ja, men man må være villig til å se på hva de lovlig rusmidlene gjøer med deg, hvis man skal kunne kritisere cannabis.. Ellers blir det veldig ensrettet.. noe du unektelig er i måte du sikuterer på.. - Bruk av cannabis har vist seg å være en utløsende faktor når det gjelder psykiske lidelser som schizofreni og psykoser, sier Mørland. En sannhet med modifikasjoner, i beste fall en meget om diskutert påstand.. - Man kan også - ved daglig bruk - utvikle såkalte hasjpsykoser. ..som er en vanlig psykose.. der man har vært disponert for psykose i utgangspunktet, og cannabis kanskje har vært en utløsende faktor.. er ganske langt fra å si at cannabis gjør deg psykotisk.. De mener at cannabis også påvirker menneskenes tidsoppfattelse. Brukere har i tidligere forskningsarbeider rapportert at det virker som ting går saktere når de røyker stoffet. kan du forklare meg hvordan det skulle være skadelig? - Vi fant ut at jo lenger folk hadde brukt marihuana, jo mer forringet var de kognitive evnene deres, sier Lambros Messinis, en av forskerne bak undersøkelsen. Han forklarer at det spesielt var evnene til å ta til seg og huske ny informasjon som hang litt på halv åtte. yess.. men dette er folk som røyker 3-4 ganger i uka.. se på en alkis, og sammenlign resultatene.. alkisen kommer ikke veldig bra ut.. For det første: røyker man cannabis jevnlig, opparbeider man seg en tolleranse. Dette gjelder ikke for tobakk. 7156097[/snapback] Etter å har røkt en stund sløves kroppen og reagerer ikke like sterkt, å kalle det tolleranse er rett å slett feil. Man kan aldri bli mer tolerant for rusmidler enn det man opprinnelig er. Man kan bruke ett rusmiddel så mye at symptomene reduseres med skaden på kroppen blir den samme UANSETT!! Nei.. feil.. med toleranse så mener man at effekten blir dårligere ved inntak nummer to, i forhold til inntak nummer en. Og du avslører din uvitenhet når du sier ting som "Man kan bruke ett rusmiddel så mye at symptomene reduseres med skaden på kroppen blir den samme UANSETT!!" toleranse har ingenting med evnt skader kroppen blir utsatt for.. kun effekten Kjenner du til noen områder innenfor medisin, der man bruker tobakk som medisin, vil jeg gjerne se det.. Og medisink cannabis er ikke et ukjent fenomen, blandt annet i Canada, og USA. 7156097[/snapback] Hasj eller cannabis er aldri eller vil aldri bli brukt som medisin men det brukes som smertestillende slik at de med for eksempel MS får ett bedre liv men det forlenger ikke levetiden på de syke eller kurerer sykdommen. Dette er ikke sant. Dersom du da ikke er villig til å definere "medisin" til å bety "substanser som kurerer sykdom". Men det mener du selvsagt ikke. Et eksempel. Mange som får kreft, dør ikke av selve kreften, men av underernæring, siden de ikke klarer å ta til seg føde. Disse kan behandles med cannabis, som gjør at de spiser. Tallene tale er klar. Vi vet at mange dør hvert år av tobakk. Når det gjelder cannabis, har vi kun noen få (som er litt vage). Så enten juger du, eller så vet du ikke bedre.. 7156097[/snapback] Med intensiv røyking over lang tid vet vi at folk dør av sykdommer som skyldes røyking. Med samme intensiteten med røyking av hasj er faren enda større.... Nei. Du kan synes og tro hva du vil. Man er ikke ødt til å blande cannabis med tobakk. Det finnes urter som er mye mindre skadelig enn tobakk, som man kan bruke. Å hevde at flere dør av hasj-røyking, enn av tobakk er på grensen til det absurde. PS. Før du kaller andre løgnere så bør du tenke over hva du selv sier, ihvertfall når du er såååå langt fra sannheten som det faktisk går an. Personer har faktisk dødd momentant som følge av direkte hasjrus, at dette er vagt blir bare sagt av hasjtilhengere, NGEN andre...[/b] 7157708[/snapback] Jeg kaller deg en løgner, for det er det du er. Når du hevder sinnske ting som at folk dør som direkte følger av hasjrus (altså overdose), så er du helt på jordet. Når du ikke er villig til å innrømme at dette er basert på synsing, og ingen form for fakta - så er du en løgner. PS! Du kan ikke uttale deg om hva alle andre sier. Meg selv, og flere meg med røyker ikke hasj, men er totalt uenig med deg. Men det vet vel du, som er så moden Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg kaller deg en løgner, for det er det du er. Når du hevder sinnske ting som at folk dør som direkte følger av hasjrus (altså overdose), så er du helt på jordet. Når du ikke er villig til å innrømme at dette er basert på synsing, og ingen form for fakta - så er du en løgner. PS! Du kan ikke uttale deg om hva alle andre sier. Meg selv, og flere meg med røyker ikke hasj, men er totalt uenig med deg. Men det vet vel du, som er så moden 7158250[/snapback] Vet jeg har lest en sak om dette men finner den ikke igjen, vel ok da er jeg vel en løgner.... Tenkte å svare på en del av sakene her men når innlegget ditt kom til dette velger jeg å ikke kommentere noe. Vel, uansett finnes det uendelig med forkning som konkluderer med at hasj er meget helseskadelig så noen synsing er det ikke. Som du ser av mine andre diskusjoner i andre innlegg går det til ett visst punkt før jeg ikke gidder å diskutere vider. Dette punktet ble nådd temmelig raskt med deg.... desverre Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) En cannabis-sigarett kan inneholde opp til 50 prosent mer kreftfremkallende kjemiske forbindelser (karsinogen) enn vanlig tobakk. Det er gammel påståelig propaganda som bevist her: http://www.netscape.com/viewstory/2006/05/...html&frame=true Ja, de sier stoffene finnes, men Cannabis bryter de ned igjen. Andre undersøkelser viser også at Cannabisrøykere lever lengre enn andre. Cannabis brukes medisinsk av kreftpasienter i mange land og mange stater i USA. Det blir også brukt mot uttalige psykiske lidelser, som f.eks. Alzheimers, Asbergers, depresjon osv. Kun to prosent av de spurte trodde det var en helserisiko forbundet med å røyke cannabis, Og det var de to prosentene som hadde rett. Nei. Denne undersøkelsen som jeg henviser til er foresten helt ny fra 2006. - Volumet som inhaleres ved røyking av cannabis er langt større enn ved røyking av sigaretter. Dessuten inhalerer man dypere og holder pusten med røyken lenger før man blåser ut. Dette innebærer at mer giftig karbonmonoksyd og tjære kommer inn i lungene, sier hun. Nei, sprøyt. inneholder langt mer av det hallusinogene stoffet THC (se faktaramme). Langt mer enn hva da? Tobakk? Tobakk inneholder da ikke THC? THC har uttallige positive effekter som tydelig overveier de negative. Ja, THC er en av de psykoaktive stoffene i Cannabis, men det oppfattes kun som et veldig svakt hallusiogen. Man hallusinerer ikke av Cannabis. Og om man hallusinerer eller ikke mens man er ruset har lite å si for skadevirkningenen. Man blir sløv over lengre tid, og ved langvarig bruk utvikles ofte en grad av apati. Nei, som oftest røyker man gjerne over lengre tid (gjerne mange mange år), og deretter slutter. Etter rundt 6 uker er alt tilbake som normalt igjen. - Bruk av cannabis har vist seg å være en utløsende faktor når det gjelder psykiske lidelser som schizofreni og psykoser, sier Mørland. Påståelser fra gammel propaganda. - Man kan også - ved daglig bruk - utvikle såkalte hasjpsykoser. Myte. Til tross for legaliseringskampen, kan det derfor være greit å ha i bakhodet at hasj er farlig. Spesielt hvis man bruker hasj ofte, kan skadevirkningene være alvorlige. Bla bla bla, dette har lite å gjøre med om det skal være legalisert eller ikke. De mener at cannabis også påvirker menneskenes tidsoppfattelse. Brukere har i tidligere forskningsarbeider rapportert at det virker som ting går saktere når de røyker stoffet. Og hva hvis det er en del av rusen? Når rusen er over forsvinner dette. - Vi fant ut at jo lenger folk hadde brukt marihuana, jo mer forringet var de kognitive evnene deres, sier Lambros Messinis, en av forskerne bak undersøkelsen. Han forklarer at det spesielt var evnene til å ta til seg og huske ny informasjon som hang litt på halv åtte. Det kommer helt på hva man fokuserer på mens man er ruset på Cannabis. Folk som du aldri hadde trodd skulle røyke Cannabis, er gjerne høytstående mennesker i samfunnet der Cannabis faktisk har hjulpet dem gjennom livet. Dessuten tror jeg ikke at det å være full vil hjelpe noe særlig på å ta til eller huske ny informasjon. Tvert om. Hasj eller cannabis er aldri eller vil aldri bli brukt som medisin men det brukes som smertestillende slik at de med for eksempel MS får ett bedre liv men det forlenger ikke levetiden på de syke eller kurerer sykdommen. OMG! Dette er bare ren og skjær løgn. Cannabis brukes som medisin mot UTTALLIGE sykdommer/lidelser. Bare fordi det ikke skjer i Norge, betyr ikke det at det ikke skjer i resten av verden. edit: faktisk så skjer dette i Norge, da to personer reiser over til statene hvert år og henter medisinsk Marihuana. Med intensiv røyking over lang tid vet vi at folk dør av sykdommer som skyldes røyking. Med samme intensiteten med røyking av hasj er faren enda større.... Folk utvikler symptomer med hasjrøyking på mye kortere tid enn man vil få symptomer med sigaretter, se gjerne dine egne linker. PS. Før du kaller andre løgnere så bør du tenke over hva du selv sier, ihvertfall når du er såååå langt fra sannheten som det faktisk går an. Personer har faktisk dødd momentant som følge av direkte hasjrus, at dette er vagt blir bare sagt av hasjtilhengere, NGEN andre Ingen har død direkte av Cannabis/. Derimot dør 10.000 folk i EU som en direkte følge av Alkoholrus/alkoholoverdose. Slutt å påstå at det kun er "hasjtilhengere" som sier slikt. Det er ord tatt direkte ut av munnen på forskere. Det finnes derimot noen få tilfeller i verden der man påstår at noen har dødd av Cannabis. Disse har nok ikke blitt undersøkt grundig nok. Oppdages en person med Cannabis i kroppen antas det alltid at det er dødsårsaken, noe det ikke er. Endret 26. oktober 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg kaller deg en løgner, for det er det du er. Når du hevder sinnske ting som at folk dør som direkte følger av hasjrus (altså overdose), så er du helt på jordet. Når du ikke er villig til å innrømme at dette er basert på synsing, og ingen form for fakta - så er du en løgner. PS! Du kan ikke uttale deg om hva alle andre sier. Meg selv, og flere meg med røyker ikke hasj, men er totalt uenig med deg. Men det vet vel du, som er så moden 7158250[/snapback] Vet jeg har lest en sak om dette men finner den ikke igjen, vel ok da er jeg vel en løgner.... Tenkte å svare på en del av sakene her men når innlegget ditt kom til dette velger jeg å ikke kommentere noe. Vel, uansett finnes det uendelig med forkning som konkluderer med at hasj er meget helseskadelig så noen synsing er det ikke. Som du ser av mine andre diskusjoner i andre innlegg går det til ett visst punkt før jeg ikke gidder å diskutere vider. Dette punktet ble nådd temmelig raskt med deg.... desverre 7158316[/snapback] Jeg vil råde deg til å lese Cannabis-tråden der tilhengerene "vant" tydelig i mine øyne. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522248&hl= Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Man kan vise til eksperter, man kan vise til statistikk. Men den dagen man selv opplever hva et narkotisk stoff som THC kan gjøre med kroppen, hjelper det ikke hvor mye dokumentasjon man legger frem på at det ikke er farlig. Idioter er det nok av i verden, og det er hovedårsaken til at generasjon på generasjon tester ut narkotiske stoffer. Ingen lærer før de selv brenner seg, og i mange tilfeller kan det være for sent eller for dyr lærdom. Endret 26. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Narkotisk stoff? Narkotika er bare betegnelsen på et ulovlig stoff. Hadde alkohol vært ulovlig hadde det også vært ulovlig. Men som sagt så virker jo ikke forbud. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Nå får du gi deg. ordbok.no narkotika narko'tika m1 fellesbetegnelse for narkotiske stoffer caplex.no narkotika (av gr. narke, sløvhet), oppr. samlenavn på stoffer som virker sløvende, bedøvende el. smertestillende. I Forskrifter om narkotika 30.6.1978, gitt av Sosial- og helsedept. med hjemmel i legemiddelloven av 20.6.1964, heter det at som n. mv. regnes de stoffer, droger og preparater som er oppført på Narkotikalisten. Denne fastsettes av helsedirektøren og skal inneholde de stoffer og droger som kommer inn under Den alminnelige narkotikakonvensjon 1961 el. Konvensjonen om psykotrope stoffer 1971. Andre stoffer kan oppføres dersom de kan ha lignende skadevirkninger og derfor bør være undergitt tilsvarende kontroll. Listen, som ajourføres fra tid til annen, omfatter dels stoffer som har med. betydning, men er underkastet streng kontroll (f.eks. kodein, metadon, morfin, opium), dels stoffer som er helt forbudte (f.eks. amfetamin, cannabis (hasjisj), heroin, LSD, meskalin og psilocybin). Dette visste du. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg kaller deg en løgner, for det er det du er. Når du hevder sinnske ting som at folk dør som direkte følger av hasjrus (altså overdose), så er du helt på jordet. Når du ikke er villig til å innrømme at dette er basert på synsing, og ingen form for fakta - så er du en løgner. PS! Du kan ikke uttale deg om hva alle andre sier. Meg selv, og flere meg med røyker ikke hasj, men er totalt uenig med deg. Men det vet vel du, som er så moden 7158250[/snapback] Vet jeg har lest en sak om dette men finner den ikke igjen, vel ok da er jeg vel en løgner.... Tenkte å svare på en del av sakene her men når innlegget ditt kom til dette velger jeg å ikke kommentere noe. Vel, uansett finnes det uendelig med forkning som konkluderer med at hasj er meget helseskadelig så noen synsing er det ikke. Som du ser av mine andre diskusjoner i andre innlegg går det til ett visst punkt før jeg ikke gidder å diskutere vider. Dette punktet ble nådd temmelig raskt med deg.... desverre 7158316[/snapback] Det var ikke min intensjon å skremme/være ufin. Men litt provosert blir jeg, når jeg mener du tar feil, og ikke begrunner utsagnene dine med noe annet enn synsing, personlige meninger, tanker og "jeg tenker som de fleste andre, vi er i flertall, altså har vi rett". Men for å gå foran som ett godt eksempel, skal jeg trekke tilbake noe jeg tidligere har hevdet, siden jeg ikke har funnet noe link til å back det opp. Se neste post. Endret 26. oktober 2006 av Mathis Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette er lett å hevde, siden alle forsøkene som man hanviser til fra myndighetenes side når man hevder at cannabis er skadelig, kommer fra en forsker. Det i seg selv, er ikke bra, men når det viser seg at han har drevet med juks, og blir omtalt i det største medisinske tidsskriftet "the lancet" som en av de største medisinske skandalene de siste årene, så sier det seg selv at man ikke tror på det han har sagt, med unntak av de som ønsker han har rett. Og det er selvsagt lov. Folk kan ønske hva de vil. Men det gjør det ikke sant for det. Forskeren er diskreditert, og har ingen faglig tynge lenger. Men dette hopper de folkevealgt lett over som bare det.. 7154768[/snapback] Dokumentasjon, please. På at han har svindlet og er diskreditert. At alle forsøkene stammer fra ham kan bli litt vanskeligere å bevise, med mindre du faktisk har dokumentasjon på samtlige forsøk myndighetene henviser til. Geir 7155760[/snapback] Jeg er ikke i stand til å finne tilbake til der dette er gjengitt, så jeg får ta konekvensen av det, og trekke dette tilbake. Beklager. Vil komme tilbake til det, dersom jeg finner linkene jeg trenger. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ja, og stoffer som er oppførte på narkotikalisten er ulovlige stoffer or not? Hva trodde du det var? Stoffer som hadde et stoff som het "narkotika" i seg? Uansett, hva som skal klassifiseres som et narkotisk stoff tror jeg de har temmelig uklart for seg da f.eks. Cannabis ikke oppfyller kravene, men det gjør f.eks. Alkohol og Kaffe. For å sitere en post på den første siden i denne tråden: Bruk av rusmidler handler om helse, ikke kriminalitet.Det er et viktig skille mellom lettere narkotiske stoffer og tyngre narkotiske stoffer. Dette er kriteriene som må oppfylles før du kan definere noe som narkotika.Ivertfall ifølge ordbok og et leksikon som eg har. |Kriterier| 1. Skape avhengighet 2. skape resistans 3. Kan gi psykoser Cannabis er på kanten nå det gjelder di 2 første,nr3 oppfyller dn. Men i hvor stor grad? Hvor stor andel av folk som røyker cannabis dagligt kan få psykoser? Og hvor grovt må du misbruke det før det kan oppfyller kriteriet? Og bare for å mobbe eller terge dere litt,alkohol oppfyller og alle kriteriene. Jaja, jeg tror i hovedsak at disse kriteriene ikke har NOE med forbudet mot enkelte ulovlige/"narkotisk" stoffer å gjøre. Forbudet mot Cannabis f.eks. ble opprettet helt uten grunnlag i 1964 pga. at USA bestemte det. Men denne diskusjon går i sirkler da dette har vært diskutert hundrevis at ganger i "Cannabis - farlig eller ikke" tråden. Og det er der jeg mener vi bør diskutere skadevirkninger av Cannabis. Her skal kun håndteringen av narkotika i Norge diskuteres. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) LSD, meskalin og psilocybin). Disse sto i listen som narkotika siden det er sløvende osv. Er disse stoffene sløvene? Nei, som oftest røyker man gjerne over lengre tid (gjerne mange mange år), og deretter slutter. Etter rundt 6 uker er alt tilbake som normalt igjen. Opplever du dette, viss du har røyket lenge altså?... Endret 26. oktober 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Sier bare min mening jeg: Nei Nå vil dere si " hvorfor " og jeg svarer nå: Fordi faktum er at de fleste personer som driver med " hardcore " drugs føler seg helt jævlige og vil ut av det. Men når de bare får det på gata " ulovelig " forblir de i miljøet, og det blir et ( unnskyld språkbruken ) helvete å komme seg ut igjen. Hadde legen fått lov til å gi ut foreks. Heroin i stadig mindre doser, for og " avruse " personen, ville han kommet seg ut av miljøet og det hadde blitt enklere. tenk på narkotikamisbruk som en sykdom. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 tenk på narkotikamisbruk som en sykdom. 7160233[/snapback] Ja gjør det! Men man kurerer ikke sykdommen ved å trappe ned på medisin, man må se på årsaken tror jeg. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Sier bare min mening jeg: Nei Nå vil dere si " hvorfor " og jeg svarer nå: Fordi faktum er at de fleste personer som driver med " hardcore " drugs føler seg helt jævlige og vil ut av det. Men når de bare får det på gata " ulovelig " forblir de i miljøet, og det blir et ( unnskyld språkbruken ) helvete å komme seg ut igjen. Hadde legen fått lov til å gi ut foreks. Heroin i stadig mindre doser, for og " avruse " personen, ville han kommet seg ut av miljøet og det hadde blitt enklere. tenk på narkotikamisbruk som en sykdom. 7160233[/snapback] Men hvis narkotikamisbruk skal betraktes som en sykdom når det er lovlig, så må man vel også betrakte alkoholisme som en sykdom? Dessuten heter ikke det "narkotika" lengre hvis det er lovlig og kontrollert. Da skiller man må de ulike rusmidlene. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Dessuten heter ikke det "narkotika" lengre hvis det er lovlig og kontrollert. Da skiller man må de ulike rusmidlene. 7160657[/snapback] Du har sovet i timen... Det er mange narkotiske stoffer (narkotikum) som er lovlig å innta i Norge. Koffein og Nikotin er de to mest brukte. Dette med at et stoff må være forbudt for å kunne kalles narkotika, er en urban vandrehistorie. så må man vel også betrakte alkoholisme som en sykdom? 7160657[/snapback] Alkoholisme er en sykdom, og det er ikke akkurat en nyhet. Endret 27. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Du har sovet i timen... Det er mange narkotiske stoffer (narkotikum) som er lovlig å innta i Norge. Koffein og Nikotin er de to mest brukte Selges de ulovlig er det "narkotika". Selges det lovlig er det "medisin" slik som f.eks. Morfin. Det engelske ordet "Drug" betyr på Norsk alle disse ordene: bedøve, dop, legemiddel, medisin, narkotika Alkohol betraktes som en drug i engelsktalende land. Kanskje vi burde ha et slikt ord på norsk også?` Alkoholisme er en sykdom, og det er ikke akkurat en nyhet. Greit nok, men folk som drikker Alkohol en gang iblandt er vel ikke syke? De må vel misbruke det? Betrakter du en som røyker Cannabis en gang iblandt for en syk person? Vi vet alle hvilket bilde de fleste nordmenn får av den person om nordmannen får vite at han/hun nyter f.eks. Cannabis en gang iblandt. Da er de "narkomane". De blir utstøtt av samfunnet og kan rett og slett miste alt de har i livet at jobb, venner, familie o.l. Skal man straffe uskyldige Cannabisbrukere for at de nyter en joint en gang iblandt? Idag får man en ganske så stor bot for å ha under 15 gram hasj. Over det betyr nok fengsel. Heldigvis hevet de denne grensa fra 5 til 15 gram for noen måneder siden, men de straffes likevel. De burde ikke straffes. Samme med f.eks. heroinmisbrukere. De straffes og settes i fengsel isteden for å få hjelp i de fleste sammenhenger. De fleste heroinbrukere går derimot rundt og bruker det uten at de er registrert på noen som helst måte. De kjøper det ulovlig på gata av en dealer som driter hvem har selger til og hva han selger, bare han får solgt det. Skal man ikke ta kontrollen? Misbruken av ulovlige stoffer bare øker. Sverige har f.eks. et av verdens strengeste lover mot narkotika, men alt de har oppnådd er å få flere å flere som har dødd av misbruk/overdoser. Alkohol er et av verdens farligste rusmidler - både direkte og indirekte. Legaliser, reguler og ta kontroll. Endret 27. oktober 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Her blander du engelsk og norsk. For verken Nikotin eller Koffein går under medisin, men kan fortsatt selges lovlig over disk. Begge stoffer er et narkotikum. Kanskje vi burde ha et slikt ord på norsk også? 7161898[/snapback] Berusende middel... Endret 27. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg