kkt1986 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Pricks: Vennligst ta diskusjonen i en annen tråd, ditt troll Geir: Jeg har svart. Ditt trekk (du er daglig innpå her...?) Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/uke...maker?id=194135 http://www.publications.parliament.uk/pa/c...1031/103102.htm Endret 14. september 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Nytt spørsmål til Geir: Har du noen innvendinger mot et sosialpolitisk legaliseringsstandpunkt? Eventuelt hvilke? 6829574[/snapback] Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er kriminell når eg laster ned musikk, er kriminell når eg røyker hasj, kriminell når pungen holder på å sprekke og eg MÅ ta ett piss i en hage midt i sentrum. Lagrer du urin i pungen din? Det var da litt spesielt... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hånterer myndighetene narkotika på riktig måte? 6738450[/snapback] Myndighetene umyndiggjør alle mennesker i Norge hver gang de setter ned et forbud mot noe. Det er i forhold til sitt politiske standpunkt man kan ta stilling tilspørsmålet. I forhold til mitt standpunkt er svaret ja. Alt som er samfunnsdestruktivt må stoppes for en hver pris, så lenge demokratiet tillater det. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Verdens mest brukte rusmiddel (Cannabis) kan aldri bekjempes og prosenten av salg, bruk osv. øker hvert år. ehh.. dette er vel strengt tatt helt feil? Verdens mest brukte rusmiddel er jo alkohol. Selvfølgelig ligger mye av problemet her, at det ikke omtales som "et ordentlig" rusmiddel.. Ingen har dødd av Cannabis i seg selv. Nei, selv om Norge, som eneste land i verden har ett offisiellt dødsfall pga "cannabisoverdose". Dette er selvfølgelig bare piss, men vi har det alikevel på papir.. Sier noe om nivået på kunnskapen til de som styrer hva som er lovlig og ikke.. flaut flaut.. Ellers har jeg mye sympati for innlegget ditt Endret 25. oktober 2006 av Mathis Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hånterer myndighetene narkotika på riktig måte? 6738450[/snapback] Myndighetene umyndiggjør alle mennesker i Norge hver gang de setter ned et forbud mot noe. Det er i forhold til sitt politiske standpunkt man kan ta stilling tilspørsmålet. I forhold til mitt standpunkt er svaret ja. Alt som er samfunnsdestruktivt må stoppes for en hver pris, så lenge demokratiet tillater det. 7148248[/snapback] Men der er problemet... forbudet ser faktisk ut til ikke å hjelpe på statistikken i det hele tatt! Tvert imot ser det ut til at etterspørselen på narkotiske stoffer øker stabilt, samtidig som at tilgangen (og dermed forbruket) svinger ukontrollert avhengig av situasjonen i land der stoffene avles og produseres. Vi klarer ikke å stoppe narkotikaproblemet med forbudspolitikk; den gjør det faktisk bare vondt verre. Hva oppnår vi ved å straffe folk for å bruke et rusmiddel? Får man ekstra motivasjon til å slutte av en bot eller en fengselsstraff, eller får man bare mer forakt for loven og større problemer med å innpasse seg i samfunnet? Den eneste måten å oppnå kontroll over narkotikamarkedet (for det er dét vi trenger, ikke førti år til med forbudspolitikk som virker MOT sin hensikt), er å regulere narkotikasalget. Statlig utsalg. Ballen er din. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ehh.. dette er vel strengt tatt helt feil? Verdens mest brukte rusmiddel er jo alkohol. Selvfølgelig ligger mye av problemet her, at det ikke omtales som "et ordentlig" rusmiddel.. Skriveleif. Verdens mest brukte ulovlige rusmiddel. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ingen har dødd av Cannabis i seg selv. Nei, selv om Norge, som eneste land i verden har ett offisiellt dødsfall pga "cannabisoverdose". Dette er selvfølgelig bare piss, men vi har det alikevel på papir.. Sier noe om nivået på kunnskapen til de som styrer hva som er lovlig og ikke.. flaut flaut.. Hmm... Jeg mener faktisk å huske at vi har 6 "hasjoverdoser" på statistikken, men selvsagt er alle svært vage tilfeller uten sikre beviser. Det finnes en liste i slutten av en artikkel på www.razzia.no eller vedvannkanten.no et sted. Du finner det sikkert. Artikkelen omhandler ett konkret tilfelle (sannsynligvis det du har hørt om), og på bunnen kommer en liste med 5-6 andre i Norge som skal ha dødd av cannabisbruk... Har ikke tid til å finne kilden for deg akkurat nå Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 THC kan fremkalle sinnslidelser som man normalt er utsatt for/mottakelige for i høyere alder. Sinnslidelsen, som regel i form av ekstreme angstanfall, skal man ikke spøke med. Jeg kan tenke meg at hasj iallefall har ført til indirekte dødsfall, i form av selvmord hvor brukeren ikke har holdt ut lenger. Ting trenger ikke være dødelig for å være farlig. De som vil fortsette sin eksperimentering, må jo bare det, men når angsten først har kommet er det for sent å snu. Da hjelper det ikke å legge bort hasjen lenger, for slike problemer kan følge deg resten av livet. For de som ikke vet hva slike anfall er: Ekstrem hjertebank og veldig høy puls, strålinger i blodårene som føles som sprenging fra lungene, gjennom armene og inn i hodet, halusinasjoner, tvangstanker og paranoia. <- Svært ubehagelig når det pågår. På grunn av den skaden et slikt stoff kan gjøre på en persons nervesystem og psykiske helse, ønsker de folkevalgte å gi oss et signal om at hasj ikke er bra ved å forby det. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) THC kan fremkalle sinnslidelser som man normalt er utsatt for/mottakelige for i høyere alder. Sinnslidelsen, som regel i form av ekstreme angstanfall, skal man ikke spøke med. Jeg kan tenke meg... . Ja, det kan du sikkert.. men det i seg selv betyr lite.. synsing har absolutt ingen verdig, og kan du ikke komme med noe bedre enn det - så hevder jeg at kaffe er en forfedelig plante, som inderekte fører fører til flere dødsfall enn cannabis. Det kan nemlig jeg tenke meg.. På grunn av den skaden et slikt stoff kan gjøre på en persons nervesystem og psykiske helse, ønsker de folkevalgte å gi oss et signal om at hasj ikke er bra ved å forby det. 7152616[/snapback] Hvor du har dette fra, aner jeg ikke. Jeg antar at dette er noe du sier, fordi du stoler på at de folkevalgte er godt informert, og gjør de valgene de mener er til det beste for oss.. Og det hadde jo vært vel og bra. Problemet er imidlertidig at den informasjonen de har på feks cannabis, er feil, i beste fall ikke er oppdatert. Dette er lett å hevde, siden alle forsøkene som man hanviser til fra myndighetenes side når man hevder at cannabis er skadelig, kommer fra en forsker. Det i seg selv, er ikke bra, men når det viser seg at han har drevet med juks, og blir omtalt i det største medisinske tidsskriftet "the lancet" som en av de største medisinske skandalene de siste årene, så sier det seg selv at man ikke tror på det han har sagt, med unntak av de som ønsker han har rett. Og det er selvsagt lov. Folk kan ønske hva de vil. Men det gjør det ikke sant for det. Forskeren er diskreditert, og har ingen faglig tynge lenger. Men dette hopper de folkevealgt lett over som bare det.. Så - folk og fe måtte mene og det ene og andre, er vel like intressant..som noe totalt uintressant. Kan man ikke begrunne en påstand med noe mer enn "jeg tror/jeg mener/jeg har hørt" - så kan man enten sjekke ut om man har belegg for påstanden sin, eller holde kjeft. Man kan hevde at det farlig, farlig med ditt-og-datt... men det er f... meg feilinformasjon og.. Endret 26. oktober 2006 av Mathis Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har et forslag til en lov her. Man kan bruke så mye stoff man klarer å putte i seg, helt greit. Men den dagen han/hun lager et helvete for familien så har familien lov til å torturere og drepe det helvetes narkosvinet uten noen form for rettsforfølgelse! Går denne loven i boks så er jeg for legalisering av narkotika. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette er lett å hevde, siden alle forsøkene som man hanviser til fra myndighetenes side når man hevder at cannabis er skadelig, kommer fra en forsker. Det i seg selv, er ikke bra, men når det viser seg at han har drevet med juks, og blir omtalt i det største medisinske tidsskriftet "the lancet" som en av de største medisinske skandalene de siste årene, så sier det seg selv at man ikke tror på det han har sagt, med unntak av de som ønsker han har rett. Og det er selvsagt lov. Folk kan ønske hva de vil. Men det gjør det ikke sant for det. Forskeren er diskreditert, og har ingen faglig tynge lenger. Men dette hopper de folkevealgt lett over som bare det.. 7154768[/snapback] Dokumentasjon, please. På at han har svindlet og er diskreditert. At alle forsøkene stammer fra ham kan bli litt vanskeligere å bevise, med mindre du faktisk har dokumentasjon på samtlige forsøk myndighetene henviser til. Geir Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dokumentasjon, please. På at han har svindlet og er diskreditert. At alle forsøkene stammer fra ham kan bli litt vanskeligere å bevise, med mindre du faktisk har dokumentasjon på samtlige forsøk myndighetene henviser til. Geir 7155760[/snapback] Gi meg ett sek.. så skal jeg smelle opp noe dokumentsjon.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Mitt grunnsyn: "ethvert menneske vet selv hva som er best for en på det ståstedet de er på" 6746683[/snapback] Det er vel med slike syn at folk havner i uføre.... at alle vet best for nettopp seg selv. Hadde det vært sant har det ikke vært mye problemer. Tenk bare hvor mange som røyker og drikker seg fordervet. Uansett er det vel ingen tvil om at hasj er skadelig for kroppen de som nekter for det vil jeg si er meget naive. For noen tiår tilbake visste jo heller ikke folk at tobakk var helseskadelig som sikkert er en god del skyld i den utbredte røykingen i dag. Så spørsmålet er da egentlig, HVOR skadelig er hasj... skulle man røkt 50 hasjpinner hver dag regner jeg med man har strøket med rimelig fort. Mye raskere enn hvis man røyker 50 vanlige sigaretter per da... Konklusjonen er da at uansett hvor farllig det er eller ikke er det ihvertfall mange ganger verre enn vanlig tobakk. Da er det rett å gjøre hasj ulovlig synes jeg. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Mitt grunnsyn: "ethvert menneske vet selv hva som er best for en på det ståstedet de er på" 6746683[/snapback] Det er vel med slike syn at folk havner i uføre.... at alle vet best for nettopp seg selv. Hadde det vært sant har det ikke vært mye problemer. Tenk bare hvor mange som røyker og drikker seg fordervet. Uansett er det vel ingen tvil om at hasj er skadelig for kroppen de som nekter for det vil jeg si er meget naive. For noen tiår tilbake visste jo heller ikke folk at tobakk var helseskadelig som sikkert er en god del skyld i den utbredte røykingen i dag. Så spørsmålet er da egentlig, HVOR skadelig er hasj... skulle man røkt 50 hasjpinner hver dag regner jeg med man har strøket med rimelig fort. Mye raskere enn hvis man røyker 50 vanlige sigaretter per da... Konklusjonen er da at uansett hvor farllig det er eller ikke er det ihvertfall mange ganger verre enn vanlig tobakk. Da er det rett å gjøre hasj ulovlig synes jeg. 7156042[/snapback] Løgn. Når du sier at "hasjpinner" (hva nå enn det er) er farligere enn tobakk, så er det bare tullball. For det første: røyker man cannabis jevnlig, opparbeider man seg en tolleranse. Dette gjelder ikke for tobakk i like stor grad. Kjenner du til noen områder innenfor medisin, der man bruker tobakk som medisin, vil jeg gjerne se det.. Og medisinsk cannabis er ikke et ukjent fenomen, blandt annet i Canada, og USA. For det andre: tallenes tale er klar. Vi vet at mange dør hvert år av tobakk. Når det gjelder cannabis, har vi kun noen få (som er litt vage). Så enten juger du, eller så vet du ikke bedre.. Edit: Må lete litt etter linken som moderator ønsker, men slenger på ett par fra forskningsrådet hjemmesider: http://www.forskning.no/site_search?noSear...leText=cannabis http://www.forskning.no/Artikler/2004/desember/1101990242.52 http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1131524024.94 http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1142600395.76 http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1131455025.29 http://www.forskning.no/Artikler/2003/november/1068209842.05 Endret 26. oktober 2006 av Mathis Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ahhh, so much bullshit, yet so much frustration. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Mitt grunnsyn: "ethvert menneske vet selv hva som er best for en på det ståstedet de er på" 6746683[/snapback] Det er vel med slike syn at folk havner i uføre.... at alle vet best for nettopp seg selv. Hadde det vært sant har det ikke vært mye problemer. Tenk bare hvor mange som røyker og drikker seg fordervet. 7156042[/snapback] Folk havner i "uføre" av mange individuelle grunner, og årsaker. Grunnsynet er hentet fra profesjonelle veileder/coaching-teorier. At du bestrider den er helt ok, men ser gjerne at du utdyper motstanden bedre. Det er ikke nok å hevde at mange røyker/drikker seg ihjel, fordi disse blir for vage. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hånterer myndighetene narkotika på riktig måte? 6738450[/snapback] Myndighetene umyndiggjør alle mennesker i Norge hver gang de setter ned et forbud mot noe. Det er i forhold til sitt politiske standpunkt man kan ta stilling tilspørsmålet. I forhold til mitt standpunkt er svaret ja. Alt som er samfunnsdestruktivt må stoppes for en hver pris, så lenge demokratiet tillater det. 7148248[/snapback] Da kan man like godt hevde at myndighetene raserer samfunnet ved å kriminalisere en ikke ubetydelig del av befolkningen, helst "tvinge" alle over på lovlig "dop", og derved knuge individet ytterligere ned. Forklar gjerne hva du legger i ordet: "samfunnsdestruktivt" Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dokumentasjon, please. På at han har svindlet og er diskreditert. At alle forsøkene stammer fra ham kan bli litt vanskeligere å bevise, med mindre du faktisk har dokumentasjon på samtlige forsøk myndighetene henviser til. Geir 7155760[/snapback] Gi meg litt tid.. har en del annet man kan se på imens.. http://www.rethink.org/how_we_can_help/cam...cannabis_1.html http://www.maps.org/pipermail/maps_forum/2...ber/005204.html http://en.wikipedia.org/wiki/Health_issues...cts_of_cannabis http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3561-1565337,00.html http://www.thelancet.com/search/results?se...annabis&x=0&y=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg