lobster Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Jeg lager en side der jeg henter ut en id fra url. Nå lurer jeg på om det finnes en måte å "fjerne feilmeldingen" fra PHP hvis filen ikke eksisterer: (eller hvis jeg har tastet feil url'en) Warning: include() [function.include]: Failed opening 'index.php?vis=forside.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') Endret 24. august 2006 av lobster Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Raskt svar, og er ikke helt phpoppdatert: er det ikke bare å sette "@" foran include? ellers så må du forandre på php.ini fila når det gjelder error mld'r.. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 hmm, jo så enkelt var det.. Takker og bukker Seigmann Ahh, jegdigger dette forumet assa, man lærer nye ting hele tiden... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 ALLTID en dårlig løsning å "skjule" feilmeldinger på denne måten. Bruk heller file_exists til å sjekke om filen faktisk eksisterer. Gjør den ikke det, så ikke kjør include Dette gir deg også muligheten til å lage en standard-side som vises når filen ikke eksisterer. Ellers virker det ikke som at scriptet ditt er særlig sikkert, men tanke på cross-site scripting, men dette er vel ikke noe særlig kommersielt uansett? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Hei Nazgul. Jeg (tror jeg) har tatt høyde for dette ved hjelp av en .htaccess fil med noen rewriterules i. Men tusen takk for smart tips likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå