cknoph Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Har en cd veksler uten line out,og har seg slik at jeg gjerne skulle ha hatt en line out til forsterkeren min. Tenker da å bruke front kanalene på cd spilleren som signal kilde. Jeg tenkte dermed på å at en høynivå til lavnivå omformer måtte være tingen. Biltema sin tåler maks 25watt, men den koster 89, tilsvarende koster 200 og 550 på diverse bil radio spesialister. Har ikke særlig lyst til å hiva 500 kroner ut vinduet, for noe jeg kunne ha laget selv. Tenkte å lage noe ved hjelp av op amper eller bare bruke motstander for å dempe signalet. Legger ved en skisse: (Click me) R1 til 10K og R2 til 1K tenker jeg. Noen tanker angående effektmerking av motstandene, jord osv? Eller andre løsninger? Endret 24. august 2006 av cknoph Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Tror det skal fungere bra med en slik spenningsdeler. Det går jo veldig lite strøm så vanlig 1/4W kan brukes. Jeg ville koblet opp et potmeter først for å finne passe nivå, og så bytte til faste motstander. Lenke til kommentar
cknoph Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Fant noen lignende tegninger på nettet, hvor tegneren advarte mot å bruke denne type kobling på andre forsterkere enn forsterkere med felles jord til høytalerene. Link til siden Lenke til kommentar
space17 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 cknoph: Kan du forklarer litt nærmere hva du ønsker å gjøre? En CD-veksler uten Line out? Har jeg aldri hørt om. Så vidt jeg vet så er det det eneste de har. Er det CD spilleren din som ikke har Line out? I såfall passer den fra Biltema perfekt. Den linken som du viser til på epanorama må nok gjøres om noe da ingen av høynivåutgangene (hverken + eller -) er koblet til jord. (Den som heter speaker ground i tegningen kan ikke kobles til Line ground.) space Lenke til kommentar
cknoph Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Aaa.så jeg kan bruke bus out på veksleren som line out til forsterkeren?*Føler meg litt dum etterhvert som jeg tenker mer på det..* Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har liten tro på at det er noen innebygget forsterker som kan drive høytallere i cd-veksleren din, så det vil nok gå bra. Men for sikkerhetsskyld kan du måle signalet du får ut av den, er det lavnivå bør det ikke overstige 1V rms. Lenke til kommentar
cknoph Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 ...Er innebygd forsterker i head uniten, ikke selve veksleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå