Gå til innhold

Høynivå til lavnivå signal

Anbefalte innlegg

Har en cd veksler uten line out,og har seg slik at jeg gjerne skulle ha hatt en line out til forsterkeren min. Tenker da å bruke front kanalene på cd spilleren som signal kilde. Jeg tenkte dermed på å at en høynivå til lavnivå omformer måtte være tingen. Biltema sin tåler maks 25watt, men den koster 89, tilsvarende koster 200 og 550 på diverse bil radio spesialister.

Har ikke særlig lyst til å hiva 500 kroner ut vinduet, for noe jeg kunne ha laget selv. Tenkte å lage noe ved hjelp av op amper eller bare bruke motstander for å dempe signalet. Legger ved en skisse:

omformerskissewv9.th.jpg(Click me)

R1 til 10K og R2 til 1K tenker jeg. Noen tanker angående effektmerking av motstandene, jord osv? Eller andre løsninger?

Endret av cknoph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cknoph: Kan du forklarer litt nærmere hva du ønsker å gjøre? En CD-veksler uten Line out? Har jeg aldri hørt om. Så vidt jeg vet så er det det eneste de har. Er det CD spilleren din som ikke har Line out?

I såfall passer den fra Biltema perfekt. Den linken som du viser til på epanorama må nok gjøres om noe da ingen av høynivåutgangene (hverken + eller -) er koblet til jord. (Den som heter speaker ground i tegningen kan ikke kobles til Line ground.)

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...