Gå til innhold

PVR150 + parabol tuner

methosmen

Anbefalte innlegg

Får ikke inn noen kanaler.

Jeg har altså parabol med CanalDigital sin tuner (CDC7000-ST) og et hauppauge pvr-150 tvtuner kort.

Tanken min var at jeg skulle få signalet fra dekoderen inn på tvkortet slik at jeg kan ta opp de programmene som min kjære samboer ønsker å ta opp(!)

Jeg har en tvkabel fra tvutgang på dekoderen og inn på tvkortet.

Jeg har prøvd det medfølgende WinTv-programmet og MediaPortal. I begge programmene har jeg søkt etter kanaler fra både antenne og kabel og fra norge og fra "alle land". Ingen resultater.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du bilde på en vanlig TV?

Å bruke antennekabel ut av kabeldekoder tror jeg ikke er måten å gjøre det på. Dette er antagelig samme signalet som du får rett ut av veggen, altså vil det være lite av signaler som du kan få inn på en vanlig TV.

Du bør antagelig bruke en kompositt kabel (gul phonoplugg). Vet ikke om CD tuneren har en slik aller om det bare er SCART.

Og dermed trenger man egentlig ikke et TV kort, et skjermkort med video inn gjør samme nytten.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Får du bilde på en vanlig TV?

Å bruke antennekabel ut av kabeldekoder tror jeg ikke er måten å gjøre det på. Dette er antagelig samme signalet som du får rett ut av veggen, altså vil det være lite av signaler som du kan få inn på en vanlig TV.

Du bør antagelig bruke en kompositt kabel (gul phonoplugg). Vet ikke om CD tuneren har en slik aller om det bare er SCART.

Og dermed trenger man egentlig ikke et TV kort, et skjermkort med video inn gjør samme nytten.

6739277[/snapback]

Hvilket skjermkort har en slik gul phonokontakt??

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Hei.

Du sier jo at det er en mottaker til parabol. De fleste dekodere med antenneutgang vil sende den dekodete kanalen ut på denne utgangen.

Det er ofte en setting i menyen for hvilken RF-kanal denne skal sendes ut på. Er vanligvis en UHF kanal, altså et ganske høyt tall i listen.

Hvis du ser på bruksanvisningen for satelitt tuneren eller blar gjennom instillingene, vil du nok finne hvilken kanal den sender ut på.

Så kan du på TV-kortet i maskinen manuellt sette det på samme kanal. Da skal du enkelt få bilde der.

Ser at kortet pvr-150 også har vanlig composite video inn (gul phono) samt S-video inn. Hvis du har mulighet for S-video ut på satelitt tuneren, vil dette gi et noe bedre bilde enn via antenne tilkoblingen.

Så du trenger uansett ikke noe akstra kort for å kjøre vanlig video inn på PC, da tv-tuneren pvr-150 alt har den funksjonen.

Får håpe du finner ut av det så mor blir fornøyd ;-)

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...