Gå til innhold

Pin-trøbbel med VF-900Cu

Anbefalte innlegg

Da jeg åpnet esken med Zalman VF900Cu og sammenlignet strømkontakten med den på stock-kjøleren på mtt XFX 7900GT (470M)-kort ble jeg overrasket. Stock'en har 2-pin, mens Zalman'en har 3-pin. Hva nå? Må vel finne en adapter eller hva det kalles, som jeg ikke finner noe sted enda. Eller?

Et par relativt teite strømkabeltråder nå, men er totalt noob når det gjelder pcbygging :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pin. nr. 3 tenker jeg er til turtallsavlesning, hvis du har mulighet/tilgang på sånnt utstyr ville jeg bare kappet av begge kontaktene og loddet på 2 pins kontakten på den nye kjøleren! og så dekket det med noen små krympestrømper

6737398[/snapback]

Dette får bli en nødløsning, men har grublet litt nå, og kom akkurat på at jeg glemte fan-maten på kjøkkenbordet :roll: Mulig det ordner seg hvis jeg plugger 3-pinen i den. Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekket akkurat nå, men tar det senere i kveld.

Lenke til kommentar
pin. nr. 3 tenker jeg er til turtallsavlesning, hvis du har mulighet/tilgang på sånnt utstyr ville jeg bare kappet av begge kontaktene og loddet på 2 pins kontakten på den nye kjøleren! og så dekket det med noen små krympestrømper

6737398[/snapback]

Dette får bli en nødløsning, men har grublet litt nå, og kom akkurat på at jeg glemte fan-maten på kjøkkenbordet :roll: Mulig det ordner seg hvis jeg plugger 3-pinen i den. Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekket akkurat nå, men tar det senere i kveld.

6737528[/snapback]

Er en bra tosk jeg da. fanmaten er jo til en av kabinettviftene! :blush: Det jeg TENKTE gikk an er å plugge den inn i en av 3-pinskontaktene på hovedkortet, de som "vanligvis" blir brukt til kabinettvifter. Så setter jeg heller en av de på viftestyringa. Vil det funke?

Lenke til kommentar
Drit i viftekontakten på skjermkortet og benytt uttak på hovedkort eller annen strøm. Fan Mate er der for å regulere VF900-CU slik at du får alt fra lydløst til litt lyd.

6758879[/snapback]

Blir nok det jeg må gjøre ja. Kanskje jeg kan koble til en 3-til-2-pinsadapter og plugge den i der. Eller risikerer jeg å overbelaste den kontakten da? Er sikkert en grunn til at kjøleren ikke har 2-pins, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Fikk du ikke med en overgang fra "molex" til 4stk vifteplugger når du kjøpte kjøleren?

Dette følger alltid med VF700 serien ihvertfall.

6762311[/snapback]

For å være helt ærlig så vet jeg ikke :p Brodern sopte alle kablene nedi en av eskene en kveld han ville legge seg, og alt sånt lå i senga hans. Hihi.

Men uansett, skal sjekke dette i morgen. Hvis det fulgte med en sånn overgang så ligger den nedi rotet en plass.

Lenke til kommentar
Fikk du ikke med en overgang fra "molex" til 4stk vifteplugger når du kjøpte kjøleren?

Dette følger alltid med VF700 serien ihvertfall.

6762311[/snapback]

For å være helt ærlig så vet jeg ikke :p Brodern sopte alle kablene nedi en av eskene en kveld han ville legge seg, og alt sånt lå i senga hans. Hihi.

Men uansett, skal sjekke dette i morgen. Hvis det fulgte med en sånn overgang så ligger den nedi rotet en plass.

6762364[/snapback]

Bare å bruke fanmate til hovedkortet FANporter, det funker for meg :))

Lenke til kommentar

Det ser ut til at Zalman legger opp til at man ikke skal bry seg om 2-pinskontakten og enten plugge 3-pinnern direkte fra kjølern til HK eller fra kjølern til fanmaten til HKet. 5/12V-overgangen til molex følger bare med på VF700-serien og har blitt bytta ut med fanmate i VF900-serien. Jeg har forøvrig samma kort og samma kjøler, men må bytte min med en VF700 fordi 900 har for stor radius og kræsjer med komponenter på HK. Rart at ikke Zalman nevner faren for dette noe sted.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...