knopflerbruce Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Da jeg åpnet esken med Zalman VF900Cu og sammenlignet strømkontakten med den på stock-kjøleren på mtt XFX 7900GT (470M)-kort ble jeg overrasket. Stock'en har 2-pin, mens Zalman'en har 3-pin. Hva nå? Må vel finne en adapter eller hva det kalles, som jeg ikke finner noe sted enda. Eller? Et par relativt teite strømkabeltråder nå, men er totalt noob når det gjelder pcbygging Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 pin. nr. 3 tenker jeg er til turtallsavlesning, hvis du har mulighet/tilgang på sånnt utstyr ville jeg bare kappet av begge kontaktene og loddet på 2 pins kontakten på den nye kjøleren! og så dekket det med noen små krympestrømper Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 pin. nr. 3 tenker jeg er til turtallsavlesning, hvis du har mulighet/tilgang på sånnt utstyr ville jeg bare kappet av begge kontaktene og loddet på 2 pins kontakten på den nye kjøleren! og så dekket det med noen små krympestrømper 6737398[/snapback] Dette får bli en nødløsning, men har grublet litt nå, og kom akkurat på at jeg glemte fan-maten på kjøkkenbordet Mulig det ordner seg hvis jeg plugger 3-pinen i den. Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekket akkurat nå, men tar det senere i kveld. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 pin. nr. 3 tenker jeg er til turtallsavlesning, hvis du har mulighet/tilgang på sånnt utstyr ville jeg bare kappet av begge kontaktene og loddet på 2 pins kontakten på den nye kjøleren! og så dekket det med noen små krympestrømper 6737398[/snapback] Dette får bli en nødløsning, men har grublet litt nå, og kom akkurat på at jeg glemte fan-maten på kjøkkenbordet Mulig det ordner seg hvis jeg plugger 3-pinen i den. Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekket akkurat nå, men tar det senere i kveld. 6737528[/snapback] Er en bra tosk jeg da. fanmaten er jo til en av kabinettviftene! Det jeg TENKTE gikk an er å plugge den inn i en av 3-pinskontaktene på hovedkortet, de som "vanligvis" blir brukt til kabinettvifter. Så setter jeg heller en av de på viftestyringa. Vil det funke? Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Kommer selv til å havne i samme båt som deg til uka, da jeg har bestilt XFX 7900GT samt VF900. Hvis det lar seg gjøre, så er FanMate en kurant løsning. Eller evt. prøve ut SirAmp sitt forslag. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Drit i viftekontakten på skjermkortet og benytt uttak på hovedkort eller annen strøm. Fan Mate er der for å regulere VF900-CU slik at du får alt fra lydløst til litt lyd. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Drit i viftekontakten på skjermkortet og benytt uttak på hovedkort eller annen strøm. Fan Mate er der for å regulere VF900-CU slik at du får alt fra lydløst til litt lyd. 6758879[/snapback] Blir nok det jeg må gjøre ja. Kanskje jeg kan koble til en 3-til-2-pinsadapter og plugge den i der. Eller risikerer jeg å overbelaste den kontakten da? Er sikkert en grunn til at kjøleren ikke har 2-pins, for å si det sånn... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Fikk du ikke med en overgang fra "molex" til 4stk vifteplugger når du kjøpte kjøleren? Dette følger alltid med VF700 serien ihvertfall. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Fikk du ikke med en overgang fra "molex" til 4stk vifteplugger når du kjøpte kjøleren? Dette følger alltid med VF700 serien ihvertfall. 6762311[/snapback] For å være helt ærlig så vet jeg ikke Brodern sopte alle kablene nedi en av eskene en kveld han ville legge seg, og alt sånt lå i senga hans. Hihi. Men uansett, skal sjekke dette i morgen. Hvis det fulgte med en sånn overgang så ligger den nedi rotet en plass. Lenke til kommentar
Stigy Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Fikk du ikke med en overgang fra "molex" til 4stk vifteplugger når du kjøpte kjøleren? Dette følger alltid med VF700 serien ihvertfall. 6762311[/snapback] For å være helt ærlig så vet jeg ikke Brodern sopte alle kablene nedi en av eskene en kveld han ville legge seg, og alt sånt lå i senga hans. Hihi. Men uansett, skal sjekke dette i morgen. Hvis det fulgte med en sånn overgang så ligger den nedi rotet en plass. 6762364[/snapback] Bare å bruke fanmate til hovedkortet FANporter, det funker for meg ) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Det ser ut til at Zalman legger opp til at man ikke skal bry seg om 2-pinskontakten og enten plugge 3-pinnern direkte fra kjølern til HK eller fra kjølern til fanmaten til HKet. 5/12V-overgangen til molex følger bare med på VF700-serien og har blitt bytta ut med fanmate i VF900-serien. Jeg har forøvrig samma kort og samma kjøler, men må bytte min med en VF700 fordi 900 har for stor radius og kræsjer med komponenter på HK. Rart at ikke Zalman nevner faren for dette noe sted. Endret 30. august 2006 av G.G. Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) EDIT: kjøle ribba var bøyd slik at viften var klemt fast. Endret 12. desember 2006 av pink panther Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Si hvilke tempraturer du får ved full load, prøv rthdribl og normalt. http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/ Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Si hvilke tempraturer du får ved full load, prøv rthdribl og normalt. http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/ 7493691[/snapback] 55 grader var maks mitt XFX GeForce 7900GTX Extreme Edition fikk ved å kjøre rthdribl med zalman kjøleren og idle (surfing, sånne ting) ligger ca på en 38 til 41 grader. Endret 13. desember 2006 av pink panther Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvor mange FPS hadde du da? Ca. 40-50? Fullscreen og det hele? Har Zalman VF700-Cu og XfX GeForce 7800gt jeg. Da ligger den på 96*c. Så det blir vel til at jeg kjøper VF900. Tusen takk Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 vet ikke om nvida`kontroll panel viser helt nøyaktig men med fullskjerm så lå tempen ifølge nvidia`s kontroll panel på hele 41 grader....hadde ca en 60 FPS hele tiden. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 41 grader er veldig lite. At den ligger på 60 fps hele tiden, har nok dette noe å gjøre med at du kanskje har vsync på. Dermed vil ikke fps bli bedre enn oppdateringsfrekvensen på maskinen. Skru av vsync i spillet du kjører, og ting bør nok kanskje bli bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå