SinIC Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hei! Har for tiden lite å gjøre, så jeg sitter å plukker veldig mye på pc`en for tiden. Det ender med noen ville overklokkingsforsøk og andre ting. Denne gangen gikk det utover cdbrenneren min. :smile: Jeg skal her prøve og lage en enkel guide eller tour på hvordan man kan "overklokke" eller flashe bios på sin LITE-ON LTR-32123S (32x12x40) til en LITE-ON LTR-40125S (40x12x48). Nå skal ikke jeg ta æren for alt, men bare å legge ut linker til hvordan man kan gjøre det. Dette er heller ikke noe man kan gjøre på 2 sekunder. Man bør ha litt innsikt og vite hva man holder på med. Ikke at jeg har mye peiling, men jeg fikk det greit til, uten problemer. Hvis nå noen har tenkt og gjøre dette, så husk at garantien forsvinner ut av vinduet. Eventuelt kan dere også risikere og ødelegge brenneren. Noe som jeg, og selvfølgelig andre som jeg drar med på lasset, IKKE tar ansvar for. La oss begynne: Denne linken er helt super. En kar fra Bulgaria forklarer så og si hele prosessen på engelsk. Fra A-Å. Det var også denne linken jeg brukte. Av programmer bruker du som sagt MtkFlash Bin-fila som dere må oppgradere med finner dere her. Denne posten kan også være en ide og lese på. Dette er grunnleggende for flashing av firmware på Lite-On cdbrennere. Andre som er litt gira eller har lyst til å prøve på andre Lite-On brennere finner en snadder side her. Prosessen er helt lik på alle Lite-On spillere. Det finnes få unntak på eldre spillere (LTR-0841, LTR-12101B, LTR-16101B), da man bruker et annet program til å flashe. Er dere i tvil på hva slags brenner, eventuelt hva slags firmware dere har kan dere bruke dette lille programmet. Lykke til hvis noen av dere har lyst til å prøve. Jeg har brent ut 7 plater nå med min brenner. Både musikk og data. Dette gjort på 40x. Alle platene er helt feilfrie uten noen som helst tegn til feil. MEN HUSK, DET ER PÅ EGET ANSVAR!! En enormt stor takk til http://www.cdfreaks.com, OC-Freak og dwrbudr som har lagt mye jobb i dette. TAKK! Mvh -Jan Ivar- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå