Hobbyfotografen Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har tatt noen bilder for et vennepar, og nå skal jeg pynte litt på noen bilder før de ser dem. Et bilde ble litt mørkt, så jeg må fortelle bilde hva som er hvitt. Hvordan gjør jeg det? Har prøvd meg litt på Fill flash, levels og kontraster, men får ikke det resultatet som jeg ønsker. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 I Levels eller Curves, klikk fyrst på dråpeteljaren heilt til høgre (den med eit lite kvitt felt nederst) og so ein stad på kjolen som skal vere heilt kvit (ikkje noko skugger e.l.). Då skal det verte justert slik at det vert kvitt (kan vere du må finjustere noko). For å justere dei mørke områda, klikk på dråepeteljaren til venstre, og so i det området av biletet som er mørkast. Den midterste dråpeteljaren er for "midtones". Kan vere det vil hjelpe. Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Har du noen hurtigtaster for dette, finner ikke de du nevnte... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Burde kanskje nemnt at det var Photoshop eg snakka om. Har du eit anna program so beklager eg. Uansett, framleis i Photoshop: Levels og Curves finn du under Image --> Adjustment, eller som Adjustment layer, slik eg har vist på biletet. Redigert: Tok ikkje med skjermskot av Levels, berre Curves, sidan dråpeteljarane ser identiske ut. Endret 24. august 2006 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå