Superman_X Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Faren din skal ha GOD peiling på små elektronikk for å gjøre dette, det er IKKE enkelt... Hvis du er SIKKER på at du har en ORGINAL matrix infinity chip, så kan du se på http://www.infinity-mod.com/ Det følger ikke med noen ledninger, bare chip, så du trenger ledning av GOD kvalitet.. Når det gjelder HD i ps2, så fungerer det best på den store ps2, det er ingen vits i å ha det på slim ps2, det går bare ultra tregt... Har du den store ps2, så trenger du et nettverks adapter, og en 3,5" IDE HD, også kan du med infinity chip inst. legge HDLoader inn på minnekortet og kjøre det derfra... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) jeg kjoerer bare en exploit paa minnekortet. setter i et ps1 spill, som faar ps2 til aa kikke innom minnekortet, ogsaa istedet for ps1 spillet starter, saa har jeg satt opp at den kjoerer hd advance automatisk, og vips, saa funker alt fra helt nye amerikanske ps2 spill til europeiske (ps, ikke alle ps2 spill er kompatible til aa rippes paa hd) men de fleste jeg proevde funka fint (2/40) alt jeg bruker er en vanlig stor ps2 maskin (ubrutt forsegling), nettverks adapteren (som ogsaa har hdd tilkobling) et ps2 minnekort og et ps1 spill. edit: du kan ikke bruke alle hdd'er siden den maa passe paa nettverks-adapteren Endret 25. august 2006 av Changis Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei. Har akkurat kjøp Matrix Infinity chippen til PS2. Kan ikke så mye om chipping, men min far er veldig god til å lodde. 1. Det jeg lurer på er hvor han skal lodde? vet dere om noen installasjons guider. 2. Hvis jeg har lyst på Harddisk i PS2 min. Hva trenger jeg? 3. Følger det med kabler (ledningene som man lodde fra chippen til PS2'en) i Matrix Infinity pakken? 4. Er det noe annet jeg burde kjøpe (som jeg trenger) ? Trenger svar fort Hilsen meg 6737226[/snapback] 1) De finner du på www.infinitymod.com 3) nei, det er ikke med. Du bør bruke AWG30 på alt unntatt 3.3 og GND, der bruker du AWG20 Lykke til. Lenke til kommentar
Superman_X Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei. Jeg kjøpte alt på Playstationshop (er det en sikker butikk).Matrix Infinity (merket gønn) Kjøpte pakke med ledniniger (PS2 Innholdspakke). Funker det Har er utdannet Elektroingeniør. Så håper det går fint. 1. Men hvis jeg vil ha en HDD i min playstation 2 nå! Hva må jeg kjøpe/gjøre? Info; Har den store PS2 v4. 6739858[/snapback] Da trenger du bare et nettverks adapter, og en 3,5" IDE disk, og en HdLoader plate, evt legge HdLoader/HdAdwance inn på minnekortet Lenke til kommentar
Superman_X Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har hørt at det er problemer med noen WD-disker og at noen harddisker har "feil" avstand mellom strømplugg og IDE_plugg og dermed ikke vil passe uten modifikasjoner. I tillegg så skal harddisken egentlig ha en ramme av et slag så du må improvisere litt der og. Det siste burde neppe by på problemer. Bare skru eller legge noe under så den ikke henger i pluggene. Lenke til kommentar
Superman_X Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Spm! 1. Hvor skal jeg plasere chippen på hovedkortet? Plasser den her (dette er v7, men bruk denne plasseringen) http://spillchip.com/jonathan.jpg 2. Må jeg lime det fast? Dobbeltsidig tape 3. Må jeg lodde på punkter på begge sider av hovedkortet (mener på forskjellige steder)(Ikke begge sider på samme punkt liksom) PÅ v4 slipper du faktisk med bare å lodde oppå. 4. Er det noe mer jeg burde vite! Har åpnet ps2'en nå. Det var utrolig mye som måtte av . Ja, bruk tykk kabel på 3.3v og ground. 5. Er det noe jeg burde være spesielt forsiktig med. Ja, alle flexkabler. 6. Er det noe spesilt jeg burde være forsiktig med når jeg skal lodde punktene? Ja, varme og ustøe hender. Håper dere svarer på alle spørsmålene Lenke til kommentar
Superman_X Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) 1. Så på bildet, men da må jeg jo lime chippen fast i noen firkantede dupeditter. GJør det noe? 5. Flexkabler? Hva er det? PS: Finner ingen ordentlig god instalasjon dokument på min Matrix infinity og min PS2 ver 4 GAP edit: Så på dette bildet PS2 versjon 5. er ikke denne plaseringen ganske god! Det jeg mente på spm 3 = DU ser at noen ledninger går under på andre siden av hovedkortet! Må jeg snu det og lodde noe der også? 6757716[/snapback] Synes det bilder du linket til ikke er noe bra. Ledningene skal være kortest mulig. Installasjons dokument på MI VER 4 finner du på www.infinitymod.com Nei, eneste som er på baksiden er A,B og I.. Disse har du også på fremsiden. Du lodder de kun 1 plass.... Endret 28. august 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
Superman_X Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
Superman_X Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) . Endret 27. desember 2009 av Superman_X Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 1. Jeg fikk med mange ledninger jeg skal lodde på hoved kortet. Vet du hvor de forskjellinge skal burkes. som hvilken kabel som skal brukes på der det står GND og RST osv. Kabler jeg har nå: 1 stk gull aktig fiber ledning. vet ikke hva det er + en stål tråd (sølv) + 1 stk lang tynn (lilla) ledning + 1 stuk kort tykk (svart) ledning + 1 stk kort (men lengre enn den svarte) tykk (rød) ledning! 6763562[/snapback] Sjekk med faren din.. Hvis han er god til å lodde som du sier så vet han med en gang hvilke punkter som skal ha tykk ledning eller ikke, mao GND og 3.3 som det allerede er skrevet i tråden her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå