Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse router (Telsey CPL-Isdn) + D-link router.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ett lite problem.

Det er 3 ut-porter på lyse routeren.

Har før brukt:

Port1: Min Pc

Port2: Tv-dekoder

Port3: Trådløs router til bærbar.

La idag opp linjer til en ny dekoder. Og denne må ha direkte linje til Lyse router.

Da koblet jeg meg selv inn på D-link routeren. Dette skapte problemer for meg.(filesharing og div andre ting). Så jeg tok av dhcp på d-linken og koblet ut av WAN og inn i port 1, så den fungerer som en switch.

Problemet er at den bærbare pcn kommer ikke på nett. Den får levert ip fra Lyse routeren. Men kommer ikke på nett. Hva må jeg stille på? Er det d-link routeren som må stilles inn for å gi fri tilgang videre?

MVH

Stig Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har ett lite problem.

Det er 3 ut-porter på lyse routeren.

Har før brukt:

Port1: Min Pc

Port2: Tv-dekoder

Port3: Trådløs router til bærbar.

La idag opp linjer til en ny dekoder. Og denne må ha direkte linje til Lyse router.

Da koblet jeg meg selv inn på D-link routeren. Dette skapte problemer for meg.(filesharing og div andre ting). Så jeg tok av dhcp på d-linken og koblet ut av WAN og inn i port 1, så den fungerer som en switch.

Problemet er at den bærbare pcn kommer ikke på nett. Den får levert ip fra Lyse routeren. Men kommer ikke på nett. Hva må jeg stille på? Er det d-link routeren som må stilles inn for å gi fri tilgang videre?

MVH

Stig Runar

6737193[/snapback]

Jeg gikk dette til å funke. Jeg kobla tilbake til wan porten. restarta hele routeren, la ting inn på nytt og satte ip-adressen til routeren til den jeg hadde på datamaskinen min før. da funket det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...