knopflerbruce Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Fikk akkura inn en Sunbeam viftestyring og Delta 80m vifte. Deltaen har jeg nå satt i (har litt småtrøbbel med å feste viftestyringa, men tror jeg skal få fiksa det bare jeg får sett litt mer på den), men i motsetning til de 4 andre viftene (papst og revoltec) er ikke de 3 små kablene samlet - en blå er "løs", og de to andre er plugget i en 4-pins-kontakt da jeg fikk den. Skal jeg bare plugge dem ut og sette dem rett inn i viftestyringa ved siden av den blå, eller er det noe annet finurlig som må til? PS: Fytterakkern den Deltaen bråkte Hvinte er vel et bedre ord. Men med viftestyring i orden kan dette bli bra det Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Går ut ifra at den blå kabelen da er RPM "avleser kabelen". Du kan jo f.eks ta 2 vifter av samme modell, hvis du har det, og så fester du de sammen på en kontakt. Altså, du klipper av kontakten på en av de 2 viftene, slik at det er litt kabel på den, så tvinner du, evt. lodder og isolerer fast ledningene fra Delta viften slik at den har 3-pins kontakt. Hvis du ikke forstod hva jeg mente, så kan jeg prøve å forklare det litt nærmere hvis du vil. Det er vel den letteste måten jeg kommer på for øyeblikket. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Og grunnen til at Delta-viftene ikke trekker strøm fra liten 3-pins plugg er at de fleste viftekontrollere og hovedkort vil bli ødelagt av det store strømtrekket. M.a.o. du kan fint kutte/lodde/presse e.l. strømledningene til/på en 3-pins kontakt. Men for guds skyld forsikre deg om at viftestyringa di tåler den høye strømmen. Endret 25. august 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Og grunnen til at Delta-viftene ikke trekker strøm fra liten 3-pins plugg er at de fleste viftekontrollere og hovedkort vil bli ødelagt av det store strømtrekket. M.a.o. du kan fint kutte/lodde/presse e.l. strømledningene til/på en 3-pins kontakt. Men for guds skyld forsikre deg om at viftestyringa di tåler den høye strømmen. 6740791[/snapback] Min Sunbeam tåler 20w, nesten 10w mer enn vifta trenger. Så dette blir nok bra! Skjønner tilogmed hvordan jeg skal gjøre dette Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Alles in ordnung! Alt i orden her, sitter og skriver på den nye pcen akkurat nu. Deltaen trives, FOR en kjøling! NB-tempen står på ca. 47 idle når deltaen er av. Når den står på full guffe er tempen 32. 15 - FEMTEN (!) grader må sies å være utrolig bra, 32 grader når det er litt over 20 i rommet er suverent! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå