Gå til innhold

Strømkabel på delta 80mm


Anbefalte innlegg

Fikk akkura inn en Sunbeam viftestyring og Delta 80m vifte. Deltaen har jeg nå satt i (har litt småtrøbbel med å feste viftestyringa, men tror jeg skal få fiksa det bare jeg får sett litt mer på den), men i motsetning til de 4 andre viftene (papst og revoltec) er ikke de 3 små kablene samlet - en blå er "løs", og de to andre er plugget i en 4-pins-kontakt da jeg fikk den. Skal jeg bare plugge dem ut og sette dem rett inn i viftestyringa ved siden av den blå, eller er det noe annet finurlig som må til?

 

PS: Fytterakkern den Deltaen bråkte :D Hvinte er vel et bedre ord. Men med viftestyring i orden kan dette bli bra det :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut ifra at den blå kabelen da er RPM "avleser kabelen".

Du kan jo f.eks ta 2 vifter av samme modell, hvis du har det, og så fester du de sammen på en kontakt. Altså, du klipper av kontakten på en av de 2 viftene, slik at det er litt kabel på den, så tvinner du, evt. lodder og isolerer fast ledningene fra Delta viften slik at den har 3-pins kontakt.

 

Hvis du ikke forstod hva jeg mente, så kan jeg prøve å forklare det litt nærmere hvis du vil.

 

Det er vel den letteste måten jeg kommer på for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Og grunnen til at Delta-viftene ikke trekker strøm fra liten 3-pins plugg er at de fleste viftekontrollere og hovedkort vil bli ødelagt av det store strømtrekket.

 

M.a.o. du kan fint kutte/lodde/presse e.l. strømledningene til/på en 3-pins kontakt. Men for guds skyld forsikre deg om at viftestyringa di tåler den høye strømmen.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Og grunnen til at Delta-viftene ikke trekker strøm fra liten 3-pins plugg er at de fleste viftekontrollere og hovedkort vil bli ødelagt av det store strømtrekket.

 

M.a.o. du kan fint kutte/lodde/presse e.l. strømledningene til/på en 3-pins kontakt. Men for guds skyld forsikre deg om at viftestyringa di tåler den høye strømmen.

6740791[/snapback]

 

Min Sunbeam tåler 20w, nesten 10w mer enn vifta trenger. Så dette blir nok bra! Skjønner tilogmed hvordan jeg skal gjøre dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...