IceXCool Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Mange har en tendens til å plages med den sabla kokkosnøtta litt for lenge synes jeg Kjøpte ei for en femmer i dag og nå bor hamsteren min i det sammenlimte skallet (den synes fersk kokkos var digg btw.) Drilla 2 hull ved siden av hverandre (i enden som somregel har 3 mørke mykere flekker) med en stor borr og hellte ut kokkos melka, smakte godt så da er kokkosen 99% sikkert god også... Droppa den i (betong)golvet og det blei 2 fine deler. kokkosen tok jeg ut ved hjelp av en kniv som ikke hadde no tagger og ikke var no skarp, er bare å stikke litt med kniven samme vei som kokkos fibrene ligger med skarpeste side på kniven mot skallet og vippe løs 2x2 cm store biter. Husker med grøss og gru da fadern sku lære meg å åpne ei nøtt med vanlig handsag...blei 50/50 skall og kokkos. Så neste gang var det hammer..han klina til, men da blei det bare småbiter og masse skall rusk. etter det har jeg ikke orka å brydd meg, før nå... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Bookmarked som "Kokkosguide" Jeg har aldri smakt kokosmelk før. Men det skal vist være godt etter som jeg har hørt. Fersk altså..ikke slike som har ligget på Rimi i flere måneder. :wink: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 jepp da var det hjem og prøve da... synd tak, vegger og gulv er polstra "hjemme" da Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Hehehe, ja sånn kan det gå når man er litt "Nutz" hm 3 posts, til nå Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Da veit man det også :smile: Man lærer så lenge man lever. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Eg brukte skrustikken i garasjen til fatteren til å åpne kokusnøtta. Men det er sikker 15 år siden og eg husker ikke 100% hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Kokkosnøtter er veldig bra til å kakke folk i hodet med :smile: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Pfff for noen pingler dere er!! På Hawaii knuser mennene kokosnøtter mot pannebrasken! Man ser det bestandig i TV-sendinger fra hawaii (lonely planet f.eks.), de gjør det som oppvisning..Denger nøtta i um..nøtta helt til den sprekker. Pingler. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 19:56, skrev Bitex:Pfff for noen pingler dere er!!På Hawaii knuser mennene kokosnøtter mot pannebrasken! Man ser det bestandig i TV-sendinger fra hawaii (lonely planet f.eks.), de gjør det som oppvisning..Denger nøtta i um..nøtta helt til den sprekker. Pingler. Har du prøvd det da? Er det derfor du surrer så fælt? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Hehehe nice...derfor de selger no så jæv|i med paracet nedi der hadde jeg vært mindre og hadd kinaputter så hadde det holdt å drille ett hull...hint hint Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Spørs om det hadde smakt så godt med masse kruttslam inni kokosen..eller lukta så godt. Næh..nærmeste jeg kommer kokosnøtter er kokosboller. Kan drikke lettmelk fra Rimi, trenger ikke kokosmelk heller. Sådetså. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Krutt er godt da hehe...er det ikke det som er i nescafe gull pulverkaffe boksene? Synes det smaker sånn ihvertfall hehehe Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Blir vel frem med jaktrifla tenker jeg:D Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 En veninne av meg mete at kokosmelken hadde samme farge som sperm, men hen svelget villig og synes at det var godt. Og det er jo det... Kokosmelk altså, det andre har jeg ikke prøvd. :wink: Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 hehehe ikke helt overbevisende :razz: ...og samme farge som...jaja, hmm varierer jo litt fra gang til gang da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå