Mister t Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg gjorde en feil, og det var å gjøre ekstra disken aktiv. Når jeg restartet maskinen kommer det opp en feilmelding om at "NTLDR mangler, trykk CTRL-ALT-DEL for å starte maskinen på nytt". Jeg måtte ta av power pluggen for at maskinen skulle starte igjen. Er det noe metode for å gjøre slik at disken ikke lengre er aktiv? Jeg tenkte på å bruke FDISK, men denne støtter ikke disker større enn 186GB. Jeg har 200GB disk. Noen forslag? Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 prøvd å velge aktiv disk fra bios? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Ranish kan slette aktiv-flagget. Men det skal normalt ikke være noe problem å ha flere aktive disker, BIOS skal ha en meny for bootprioritet som velger hvilken du vil boote fra. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Jeg tenkte på å bruke FDISK, men denne støtter ikke disker større enn 186GB. Jeg har 200GB disk. Noen forslag? 6737126[/snapback] Dette er helt normalt, en 200GB disk skal være 186GB i windows Endret 25. august 2006 av Nvidia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå