Raste Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Man ser at han ikke følger med på CL antagligvis ikke fotball heller. I Cl, så trenger man ikke å være like stabil som man trenger å være i ligaen. I ligaen er det kamper i strekk hver uke, og noen ganger 2 ganger i uka. I Cl så er det uker eller mnd mellom hver kamp. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Nei, jeg velger å ikke glo på absolutt alle kampene hver uke, men ser en god del kamper.. Kanskje er jeg sinnsykt uheldig, men jeg har aldri sett C.Ronaldo overbevise.. Om du mener han er så sinnsykt god, så bør det vel finnes masse materiale om de sinnsykt bra kampene hans. Vis meg bilder som forteller meg at han er bedre enn alle i verden når det kommer til teknikk, fotballforståelse og skudd.. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Her er en video av Ronaldo, som jeg bare fant nå... Kan komme med flere senere. 1. Her 2. Her 3. Her Endret 3. mai 2007 av Raste Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Sjølvsagt er Ronaldo god, folk som har sett PL i år og kan påstå noko anna kan ikkje fotball. Eg har derimot meir sansen for Kaká, han er dyktigare til å gå rett på mål, Ronaldo skal alltid leike sprellemann først. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Og jeg sier ikke at C.Ronaldo ikke er god. Men absolutt alle videoene som ble linket, absolutt alle angrepene der, så dreper C.Ronaldo det kollektive initativet, angrepene mister fart.. Noen ganger retter han det opp med å gjøre noen greie forseringer, men når man regner ut fra totalen så dreper C.Ronaldo spillet mer enn han hjelper det. Den dagen han lærer å gi fra seg ballen, fotballforståelse, så kan han bli god, kanskje t.o.m. verdens beste, men det er en lang vei å gå. Og jeg repeterer, han har ikke verdens beste finter, har ikke verdens beste skudd, men viktigst av alt så mangler han forståelsen av å gi ballen videre før det er for sent og angrepet blir ødelagt.. Videoene er excellente eksempler på akkurat det jeg påpeker med C.Ronaldo.. Jeg ser ikke noe galt i å ha en spiller som C.Ronaldo på laget, problemet oppstår når man skal bygge opp angrepet rundt ham. Han er grei å ha som ving, men en ving som kan godta å være ute av spillet.. Spillere som er blant verdens beste, da snakker vi Kakà, Ronaldinho, Deco, osv. har det i seg at dem gjør andre gode også, i tillegg til å være individualister. De slipper ballen til riktig tid. Du kan sikkert si jeg ikke kan fotball, jeg er misunnelig osv., uansett er jeg ikke farget av å være supporter for noe spesielt lag. Om du mener jeg ikke kan fotball så kanskje kunne du fortelle meg hvor analysen min er feil. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Du følger ikke mye med på fotball utenom Champions League? Både Milan og Liverpool som du her hauser opp til være eller kunne være "verdens beste" lag ligger på 3. plass i sine respektive ligaer. Et hav bak nummer 1 og 2, så med andre ord er det ihvertfall 4 lag her i verden som har vært bedre uke etter uke. Selvfølgelig har Milan og Liverpool vært gode i enkelt matcher, men de fleste de har møtt har kjempet på flere fronter og kan ikke ha tatt seg den friheten å hvile nøkkelspillere mellom Champions League kampene. Husk også at Milan startet med 13 minuspoeng i Serie A i høst. Dvs. 5 seiere før de kom på pluss-siden. Og da hadde Inter allerede dratt i fra, så vel som Roma. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Eg såg faktisk ikkje ditt innlegg, berre reflekterte over innleggene til Raste. Når me først er i gang med Youtube kan eg finne litt av Kaká og. Enig med analysen din Battone, det er for inneffektivt og går for treigt med Ronaldo. Kaká går framover, er veldig flink til å sjå medspelarar og la ballen gå. Du såg klart i gårsdagens kamp at Machester United sleit med å få tak i ballen når Milan kjørte ein-touch-fotball framover. Må og nevne Seedorf, ei viktig brikke i laget til Milan. Han styrer midtbanen, har fabelaktig teknikk med ballen og dyktig som playmaker. Link 1 Link 3 Me blir aldri enige uansett, kvar har sine favorittspelarar. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det er sant, C. Ronaldo gjør for mye tøyseri med ballen før han leverer fra seg. Kaka går rett på og truer ekstremt med farten sin. Endret 3. mai 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det er jo det Ronaldo har lært seg, og sentre ballen tidligere og fått mye bedre spilleforståelse. Men etter han fikk de 2 prisene, så ble det kanskje litt for mye oppmerksomhet som gjorde at han fikk de gamle vanene tilbake. Vis du har sett ALLE kampene i år i ligaen og CL, så har han skjerpet seg. Og er en av verdens beste spiller og kanskje verdens beste. De fleste har vært enige i media at Ronaldo er verdens beste sammen med kaken. BTW: Batone, Ronaldinho er ikke verdens beste, og C.Ronaldo er bedre enn han nå. Syns etter VM at Ronaldinho har vært en stor skuffelse. Fikk lese også at i VM så satt han oppe å hadde sex og spilte Playstation hver dag som gjorde han ræva. Endret 3. mai 2007 av Raste Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Du følger ikke mye med på fotball utenom Champions League? Både Milan og Liverpool som du her hauser opp til være eller kunne være "verdens beste" lag ligger på 3. plass i sine respektive ligaer. Et hav bak nummer 1 og 2, så med andre ord er det ihvertfall 4 lag her i verden som har vært bedre uke etter uke. Selvfølgelig har Milan og Liverpool vært gode i enkelt matcher, men de fleste de har møtt har kjempet på flere fronter og kan ikke ha tatt seg den friheten å hvile nøkkelspillere mellom Champions League kampene. Husk også at Milan startet med 13 minuspoeng i Serie A i høst. Dvs. 5 seiere før de kom på pluss-siden. Og da hadde Inter allerede dratt i fra, så vel som Roma. 8527016[/snapback] Har ikke noe aa si, de hadde ikke vært pa bedre enn en tredje plass I tillegg startet de med 8 minuspoeng og ikke 13. Det hadde vært en idee aa ikke lyve naar man diskuterer Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Ser nå de riktige faktaene. 8 minuspoeng stemmer. Det var også snakk om 13 minuspoeng helt fra starten, og det er der jeg har det fra. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Og jeg sier ikke at C.Ronaldo ikke er god. Men absolutt alle videoene som ble linket, absolutt alle angrepene der, så dreper C.Ronaldo det kollektive initativet, angrepene mister fart.. Noen ganger retter han det opp med å gjøre noen greie forseringer, men når man regner ut fra totalen så dreper C.Ronaldo spillet mer enn han hjelper det. Den dagen han lærer å gi fra seg ballen, fotballforståelse, så kan han bli god, kanskje t.o.m. verdens beste, men det er en lang vei å gå. Og jeg repeterer, han har ikke verdens beste finter, har ikke verdens beste skudd, men viktigst av alt så mangler han forståelsen av å gi ballen videre før det er for sent og angrepet blir ødelagt.. Videoene er excellente eksempler på akkurat det jeg påpeker med C.Ronaldo.. Jeg ser ikke noe galt i å ha en spiller som C.Ronaldo på laget, problemet oppstår når man skal bygge opp angrepet rundt ham. Han er grei å ha som ving, men en ving som kan godta å være ute av spillet.. Spillere som er blant verdens beste, da snakker vi Kakà, Ronaldinho, Deco, osv. har det i seg at dem gjør andre gode også, i tillegg til å være individualister. De slipper ballen til riktig tid. Du kan sikkert si jeg ikke kan fotball, jeg er misunnelig osv., uansett er jeg ikke farget av å være supporter for noe spesielt lag. Om du mener jeg ikke kan fotball så kanskje kunne du fortelle meg hvor analysen min er feil. 8526977[/snapback] Har kost meg med lesing av de siste innleggene nå, og det er ikke veldig vanskelig å merke at du både ikke har peiling eller ser noe fotball. Du latterliggjør deg selv ved å komme med slike innlegg. United ikke vært noe gode i år? Spiller dårlig? Liverpool spiller bedre? Ronaldo stopper opp angrep? :!: Det med at Ronaldo stopper opp angrep er det latterligste jeg har hørt? Lang vei å gå til han er verdens beste? Vel, nå er det vel ingen tvil om at Ronaldo har vært verdens beste i år, og han er ennå bare 22 år. Fy fa'n Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Det er veldig bombastisk å påstå at C. Ronaldo er verdens klart beste fotballspiller. Han har kanskje vært en av de beste som er stasjonert i England, men med tanke på prestasjonene i Champions League så må jeg nesten rangere Kakà over Ronaldo. Det er dessuten en rekke spillere som jeg heller ville ha sett på mitt lag fremfor han. Fotball er trossalt et lagspill. Men, for all del. Han har hevet seg enormt fra de foregående sesongene, hvor han rett og slett var dårlig. Lenke til kommentar
cannavaro Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 United har vært gode i år. Liverpool er og kommer alltid til å være et cuplag, det er en grunn til at de ikke har vunnet premier league (men de har jo vunnet serien før det skiftet navn da) synes personlig at ronaldo ikke har vært verdens beste i år, den beste i england ja, men ikke i verden. f.eks Kaka har gjort det mye bedre i både CL og serie a, mens ronaldo ikke har vært så god i CL som i PL. Ronaldo stopper mange ganger oppp angrepet, men det er også noen ganger han er et angrep alene. Men hva har han fått til mot f.eks Milan, Chelsea osv. som har GODE forsvar. Ikke som liverpool og andre PL-lag, som er dårlige. Liverpool sitt forsvar er gode som enkeltspillere, men som et lag fungerer det ikke. Har sett mange kamper med Liverpool og forsvaret har ofte hull siden de ikke fungerer som et lag. Mot chelsea funket det veldig bra men man så der også at de har mange hull. De som husker kampen Liverpool-Porsmouth vet hva jeg snakker om. Men mot lag som Milan har ikke ronaldo sjans, der må man spille for å komme frem, ikke drible seg forbi fordi da får man en ny på seg med en gang. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Det med at Ronaldo stopper opp angrep er det latterligste jeg har hørt? Lang vei å gå til han er verdens beste? Vel, nå er det vel ingen tvil om at Ronaldo har vært verdens beste i år, og han er ennå bare 22 år. Fy fa'n 8527349[/snapback] Problemet med Ronaldo er at han har en tendens til å bli ego. Kombinasjonen teknikk/hurtighet gjør han til en spiller i verdensklasse, uten tvil. Men som oftest når han er på raid har jeg følelsen av at han tenker inne i seg "se på meg, se på meg, se så flink jeg er" som en duracell-kanin på speed. Ja, en dårlig Ronaldo stopper opp angrep, men når han oppdager at han faktisk har medspillere er han kanskje verdens beste. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 f.eks Milan, Chelsea osv. som har GODE forsvar. Ikke som liverpool og andre PL-lag, som er dårlige. Liverpool sitt forsvar er gode som enkeltspillere, men som et lag fungerer det ikke. Har sett mange kamper med Liverpool og forsvaret har ofte hull siden de ikke fungerer som et lag. Mot chelsea funket det veldig bra men man så der også at de har mange hull. De som husker kampen Liverpool-Porsmouth vet hva jeg snakker om. 8527408[/snapback] Hvilken planet er du egentlig fra? Så du egentlig hvem forsvarsfireren besto av mot Pompey?! Dessuten har forsvaret vårt vært potte tett, særlig på hjemmebane. 5 innslupne mål på eget gress denne sesongen taler for seg selv... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Selv ihuga Liverpool hatere kan vel innrømme at dem har et greit forsvar.. Statistikken taler vel for seg selv i CL. Det som sies om Liverpool sitt forsvar er at laget er det best organiserte defensivt, individult er ikke forsvarsspillerne til Liverpool best, men når det kommer til samspillet så er dem helt der oppe, og kanskje helt øverst.. Da snakker vi om defensiv organisering. Ja, Liverpool mangler noe fremover på banen, men det innrømmer selv den mest fanatiske Liverpool tilhenger. Kanskje mangler dem også en motor på midtbanen som kan frigjøre Gerard så han slipper å ta så mye defensivt ansvar.. Men alt dette vet nok Benitez og vil bli fikset på til neste år. Som du kanskje skjønner synes jeg ikke Liverpool er verdens beste lag, det mangler dem en Gattuso og en Kakà til å være, men organiseringen og moralen gjør likevel at dem kjemper om tittelen i verdens gjeveste liga, CL. Og om dem skulle tape så er ikke det verdens undergang heller, Milan er for øyeblikket verdens beste lag, og selv om Inter vinner serie A så er Milan bedre, dette års serie kan ikke taes seriøst og tviler på at Milan heller har gjort det.. Til neste år har serien blitt normalisert og vi vil nok se Milan vinne Serie A.. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Vil tippe prosenten til på skikkelige, fullførte angrep, av alle som skal innom Ronaldo er ganske liten. Greit nok at han har vært god i år, men likevel mangler han en del for å komme på Kaka's nivå. Kaka er helt ekstremt effektiv, vær gang han kommer på løp i rommet foran forsvaret så vet man at nå kommer det til å bli en stor sjanse. Når Ronaldo kommer, så er det ingen som vet. Kansje gjør han noe magisk, og lager et kjempeangrep nesten alene, eller så driter han seg ut, og ManU får i verste fall kontring imot. Lenke til kommentar
Multekrem Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Det er helt utrolig, her har Ronaldo vartet opp med den ene praktkampen etter den andre i hele år. Scorer fantastisk mye, har skaffet seg et meget godt overblikk og spilleforståelse. Så når han da gjør to middelmådige/dårlige kamper så skal han bli skyteskive for alt og alle? Skjerp dere!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg