Pastafarian Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Prøvde med corsair 5300 2GB value settet, oppdaterte biosen osv men det var bare feil uansett med dette kortet. Valgte å returnere det da det ikke lover godt for stabilitet i videre drift, når det er så mange problemer med å legge inn XP. At det skal være nødvendig å benytte diskett for å legge inn 3. parts drivere burde være nok til å skygge banen. Prøvde også med OCZ brikker og da postet ikke maskinen engang. Men det er minnefeil. Om du har diskett Bootdisk: Lag i min datamaskin bootable disk. Under valgene i format Lag en ny disk hvor du kopierer inn informasjonen i bios pakken. boot til dos a:\awdflash abitab9_13.bat Skal ikke bruke RUNME fila. Du må bruke drivere for IDE disker også! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Er det en htpc og du har en fjernkontrollmodul som er koblet i via usb kan det faktisk stoppe maskinen fordi du får "for mange" mus og tastatur, hadde abit kort som klikket på det. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Kan noen være så greie å forklare på en enkel måte hvordan jeg får en bootbar med floppy med AWDFLASH og biosfilen. Får ikke flashet når jeg bruker flere disketter. Allfather: Har kun mus og tastatur i. Ikke noe via USB Lenke til kommentar
Bjarne Hansen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Kan noen være så greie å forklare på en enkel måte hvordan jeg får en bootbar med floppy med AWDFLASH og biosfilen. Får ikke flashet når jeg bruker flere disketter. Allfather: Har kun mus og tastatur i. Ikke noe via USB 6746244[/snapback] Hei! Ta en titt på http://www.bootdisk.com/ der finner du bootdiskett/CD Om du har lite plass bruk Fdisk og lag en c partisjon, set active partition og formater denne. Kopier inn bios og updater dit, så kan du slette hele partisjon når du har oppgradert bios. Ville også tatt ut all HW du ikke trenger for å starte opp om det ikke er gjort. Evt prøve RAM fra en annen pc om du har mulighet. Just my 2c.. BH Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Sett en diskett inn i diskettstasjonen, åpne "min datamaskin", høyreklikk på diskettstasjonen og velg "formater". Deretter merkar du av for "Gjør dette til en oppstardiskett for ms-dos" og klikker start. Nå burde du ha nok plass til å kopiere over de filene du trenger. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 faktisk så ser det ut til at "format a: /s" ikke fungerer. Lurer på om det parameteret er fjernet fra nyere "format" kommandoer, eller om jeg husker feil... Frankie Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Bygget du maskinen selv? Jeg bygget meg en ny maskin i vår (se signatur)og fikk lignende problemer. Fikk blåskjerm når jeg prøvde å installere xp. Det viste seg at den ene rambrikken ikke sto skikkelig i Så bygget du den selv ville jeg sjekket at alt av kabler og komponenter står ordentlig i. *Ser du bygget den selv ja, gå over alt og dobbelsjekk Endret 29. august 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Blir mange forslag her nå,men har du mulighet til å sjekke cpu i en annen pc? Veldig sjelden det er noe galt med cpu,men den kan oppføre seg slik som du beskriver hvis den er ødelagt. Endret 29. august 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Asus P5B er jo morsomme kort. Men det finnes vel knapt kort til C2D som ikke oppfører seg rart på et eller annet vis. 6745643[/snapback] Mitt Asrock Conroe945G-DVI har overhodet ingen problem med Conroe/installering/bruk. I tillegg er det m/Atx og svært velegnet til HTPC. On topic: Å lage en bootbar floppy med bios+flashutilty burde man virkelig ikke trenge "teskje-bruksanvisning" til. En annen ting er at Abit "Conroe-hk" (965p) har såpass mange dårlige brukererfaringer at jeg vil anbefale trådstarter å RMA'e det.. og heller satse på Asus P5B/P5B dlx. Et billig alternativ er ett Conroe-kompatibelt hk fra Asrock (dersom man skal bruke systemet sitt til annet enn klokking).. Lenke til kommentar
Erazor68 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ABit AB9 er det største møkka kortet jeg har vært borti. Skal aldri mer kjøpe noen produkter fra abit. Mer dårlig gjenomført kort skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hvor stor er PSU'en din? Den kan ofte være årsaken til at du ikke greier å laste inn og får blåskjerm BTW. Formater disketten og hak av for "gjør dette til en oppstartsdisket for MSDOS" og legg over de filene du trenger. Endret 6. oktober 2006 av PootieTang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå