ragamuffin Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Hei, Dette er et bilde jeg tok nå i kveld av eldstemann. Har brukt to blitslamper (m/softboks). ISO100, f/13 og 1/200s er de vitale data. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hmm. Jeg er jo ingen portrettkjenner, men jeg syntes det var et MEGET fint portrett. Likte tettheten og blikket på småen. Lyset og slikt var fint lagt til. HVa har du gjort for å få så svart bakgrunn? Edit: For lukkertallet var jo høyere, noe som skulle medføre dybdeskarphet. Jeg skal selv leke meg med portretter og slikt når nye-kameraet mitt lander i posten. Tar alle tips jeg kan få jeg. Endret 24. august 2006 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har ingen teknisk kompetanse, men liker følelsen som "bilder" umiddelbart gir meg. Dette bildet ser ganske fint ut, men for meg virker det for meget arrangert, det mangler "drive", spontanitet eller jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette ...sorry Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Syntes bilde var flott, men har en liten negativ ting å si. Gjennskinnet i venstre øye syntes jeg er ett forstyrrende ellement, øynene mine (fokusett) faller automatisk på venstre øyet til "eldstemann". Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Heisan, Takker for kommentarene her. Når det gjelder bakgrunnen, Onkel, så har det seg sånn at blitslyset er så kraftig i forhold til lyset i omgivelsene (som du ser av lukker,blender,iso) at knapt noe lys slipper til utenom de to lampene. Men jeg har maskert bort noe bunnen. Når det gjelder gjenskinnet c-angel, eller catchlights i øynene, så er det en svært viktig del av dette bildet (og de fleste andre portrett for den saks skyld), spør du meg Uten tvil den viktigeste enkeltdetaljen. Et glimt i øyet og ikke bare et sort hull er essensiellt. Men smake er jo som du vet ...delt.. Bildet er arrangert pencil-case Endret 24. august 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Kjempeflott! Fokus er nydelig plassert, og komposisjonen sitter, ikke annet enn lovord å komme med her desverre Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Bildet er arrangert pencil-case 6737416[/snapback] Okidoki Ragman, jeg gav bildet en ny look, og bildet gir meg en god følelse av "den unge mann, med det "gamle ansikt" ". Flott bilde Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Oi, dette likte jeg virkelig godt Men er det rusk eller noe ved det venstre øyet, ved kroken inne ved nesa? Var det eneste jeg fant som var forstyrrende, hvertfall! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Oi, dette likte jeg virkelig godt Men er det rusk eller noe ved det venstre øyet, ved kroken inne ved nesa? Var det eneste jeg fant som var forstyrrende, hvertfall! 6737641[/snapback] Hehe. Du har godt syn, Juliess. Stemmer det, når jeg ser nærmere etter så er der et rusk der. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 veldig flott dette, muffin. fin belysning, komposisjon, og uttrykk på denne unge herren. ville muligens dempet lyset oppe på hetta. stjeler en del oppmerksomhet nå Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Bildet er veldig bra, men jeg syns det kunne blitt bedre med litt bildebehandling. Hetten(som sagt over) er litt lys og stjeler oppmerksomhet fra ansikt. Bildet så litt kald ut. Hva med å legge på en duotone eller noe sånn for å få litt varme i bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå