Gå til innhold

Kritikken: Portrett, Tarjei 2 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Jeg er jo ingen portrettkjenner, men jeg syntes det var et MEGET fint portrett. Likte tettheten og blikket på småen. Lyset og slikt var fint lagt til. HVa har du gjort for å få så svart bakgrunn?

Edit: For lukkertallet var jo høyere, noe som skulle medføre dybdeskarphet. Jeg skal selv leke meg med portretter og slikt når nye-kameraet mitt lander i posten. Tar alle tips jeg kan få jeg.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har ingen teknisk kompetanse, men liker følelsen som "bilder" umiddelbart gir meg. Dette bildet ser ganske fint ut, men for meg virker det for meget arrangert, det mangler "drive", spontanitet eller jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette ...sorry :blush:

Lenke til kommentar

Heisan,

Takker for kommentarene her.

Når det gjelder bakgrunnen, Onkel, så har det seg sånn at blitslyset er så kraftig i forhold til lyset i omgivelsene (som du ser av lukker,blender,iso) at knapt noe lys slipper til utenom de to lampene. Men jeg har maskert bort noe bunnen.

Når det gjelder gjenskinnet c-angel, eller catchlights i øynene, så er det en svært viktig del av dette bildet (og de fleste andre portrett for den saks skyld), spør du meg Uten tvil den viktigeste enkeltdetaljen. Et glimt i øyet og ikke bare et sort hull er essensiellt. Men smake er jo som du vet ...delt..:)

Bildet er arrangert pencil-case ;)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bildet er arrangert pencil-case ;)

6737416[/snapback]

Okidoki Ragman, jeg gav bildet en ny look, og bildet gir meg en god følelse av "den unge mann, med det "gamle ansikt" ". Flott bilde :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...