PET86 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hadde brukt min nye K800i i to timer og så ville den ikke mer, ringte til SonyEricsson di sa jeg skulle få en ny men jeg måtte snakke med butikken jeg kjøpte den(www.mshop.no) og få ny av dem, men de sier jeg må sende den til et verksted med kviteringen. Og vente på at den skal bli fixet, og jeg må bet for og sende den Hvem snakker sant? Kan jeg få en helt ny mobil uten og måtte vente på rep?!! Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hei. Du har krav på ny mobil eller å heve kjøpet. Men butikken du har kjøpt den hos har krav på å sende den til verksted for å sjekke at det ikke er noe du har gjort galt med den (som å slippe den i en bøtte vann o.l.) Men når du får den igen skal du ha krav på en ny tlf, eller hevet kjøp. Men hvis du har vært i prat med SonyEricsson, og de sier du skal få ny, så bør du få dette skriftlig, eller få de til å ringe den butikken du har handlet i slik at du faktisk får en ny en. Det vil også lønne seg å ringe forbrukerrådet for å forhøre seg om sine rettigheter før du går tilbake til butikken. Du kan også lese litt om det her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616462&hl= Endret 24. august 2006 av mskedsmo Lenke til kommentar
akrovel Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mobilprodusentene har noe som heter DOA (Dead on Arival). Og så lenge kunden kommer tilbake til butikken med komplett salgspakke innen 1 uke etter salg så får kunden en ny. Er litt usikker på korleis nettbutikker gjer det med DOA, men kan vere fin fordel med å handle i butikken istaden for på nettet. Ellers så må d seiast at det ser ut til å vere lite problem med K800. Av dei ca 120 telefonane vi har på service har vi en K800 som har problem + en DOA. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mobilprodusentene har noe som heter DOA (Dead on Arival). Og så lenge kunden kommer tilbake til butikken med komplett salgspakke innen 1 uke etter salg så får kunden en ny. Er litt usikker på korleis nettbutikker gjer det med DOA, men kan vere fin fordel med å handle i butikken istaden for på nettet. Ellers så må d seiast at det ser ut til å vere lite problem med K800. Av dei ca 120 telefonane vi har på service har vi en K800 som har problem + en DOA. 6742091[/snapback] De behøver ikke å gi ut ny før de har fått konstantert på verkstedet at det går på garanti. Mange skader er vanskelig å se utvendig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei. Du har krav på ny mobil eller å heve kjøpet. Men butikken du har kjøpt den hos har krav på å sende den til verksted for å sjekke at det ikke er noe du har gjort galt med den (som å slippe den i en bøtte vann o.l.) Men når du får den igen skal du ha krav på en ny tlf, eller hevet kjøp. Men hvis du har vært i prat med SonyEricsson, og de sier du skal få ny, så bør du få dette skriftlig, eller få de til å ringe den butikken du har handlet i slik at du faktisk får en ny en. Det vil også lønne seg å ringe forbrukerrådet for å forhøre seg om sine rettigheter før du går tilbake til butikken. Du kan også lese litt om det her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616462&hl= 6736948[/snapback] kan du vise til noe bestemmelser som gir denne umiddelbare retten? man kan ikke kreve heving ved første gangs feil. Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) hos oss har det desverre vært motsatt... har vært en haug med k800 inne som doa.. ting som skjer er enten at tlf er helt død eller så har alle menyene blitt fulle med tall i stede for bokstaver. men denne her doa retten er noe sonyericsson har satt som regel. nokia også har 7 dager doa tid men har utvidet den til 14 dager på 6280 pga den store feilprosenten fra intranettet her på jobb : [ SonyEricsson DOA rutin ] DOA Regler För att en enhet ska uppfylla respektive leverantörs krav gäller generellt att enheten skickas in komplett i kartong samt att enheten är utbytt i butiken till slutkund. Kan butiken inte byta ut enheten i butiken, så ska enheten skickas in som vanlig service. Det ska även märkas upp tydligt på ordern, att det är en DOA. SonyEricsson 7dagar på kvittot, ingen regel om samtalstid! Endret 26. august 2006 av joneoverland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå