phfjeld Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Heisann igjen, Burde jeg kjøpe pc med DirectX 9 nå, eller vente på DirectX 10? Eventuelt vente på directX 10, da prisene på kort med DirectX 9 støtte raser... Har inget absoulutt pc-behov før våren... Takker;) Endret 24. august 2006 av phfjeld Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Som med alt annet i dataverden, er standardsvaret at du bør vente. Jo lenger du venter, jo mer vil du få for pengene du svir av. Men så var det dette med budsjett vs behov. Det hadde sikkert hjulpet på med dine nåværende speccs, samt hva du bruker/tenker å bruke maskinen til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Dx10 kommer med Nvidia G80 og ATI R600 i løpet av 2006. Sansynligvis blir det bare noen få toppmodeller i starten (over 3000kr) og mange måneder senere en mellomserie med modeller ned mot 1000kr. Jeg antar du handler skjermkort i mellomklassen. Da tror jeg det er like greit å kjøpe skjermkort nå, f.eks geforce 7600GT/GS eller Radeon X1900GT. Så kan du heller oppgradere om et års tid når prisene på Dx10-kort har jevnet seg ut og dalt, samt at du har fått feriepengene Hvis du spiller med en oppløsning på 1280x1024 eller lavere så kan det faktisk hende at dagens mellomklassekort holder til nye spill selv om et år. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Dx10 kommer med Nvidia G80 og ATI R600 i løpet av 2006. Sansynligvis blir det bare noen få toppmodeller i starten (over 3000kr) og mange måneder senere en mellomserie med modeller ned mot 1000kr. Jeg antar du handler skjermkort i mellomklassen. Da tror jeg det er like greit å kjøpe skjermkort nå, f.eks geforce 7600GT/GS eller Radeon X1900GT. Så kan du heller oppgradere om et års tid når prisene på Dx10-kort har jevnet seg ut og dalt, samt at du har fått feriepengene Hvis du spiller med en oppløsning på 1280x1024 eller lavere så kan det faktisk hende at dagens mellomklassekort holder til nye spill selv om et år. 6736703[/snapback] Har Tenkt På Dette Oppsettet: Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) PSU: Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin Hovedkort: MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Socket-775, ATX, GbLAN, ViiV, PCI-Ex16 Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Skjermkort: PowerColor Radeon X1900 512MB GDDR3, PCI-Express, Crossfire Edition (Master) Skjermkort Nr. 2 Til CrossFire: PowerColor Radeon X1900 512MB GDDR3, PCI-Express, Crossfire Edition (Master) RAM: Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM Optisk Brenner: NEC DVD-brenner ND-3570 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Multikortleser: Vantec USB2 multikortleser 3.5" sort / sølv, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD Ekstra Lydkort: Creative SB Audigy SE , Bulk PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, EAX2.0 ( Får Holda Så Lenga ) OS: Uten OS Hva synes du utifra det? HAr ikke noe akutt behov før Vår/Sommer Neste År... Vi ha en like kraftig Pc, til ca. samme pris... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det ser ut som et middels bra oppsett det der. (Kan justeres en del på blandt annet ram, harddisk skjermkort og hovedkort) Men om du ikke har noe stort behov for det som du sier så er det jo ikke mye vits å kjøpe nytt heller. Venter man et halvt år så vil også utvalget av komponenter og priser endre seg i retning bedre som vanlig. Hvis pengne i lommeboka brenner og du fisker etter en godkjennelse fra oss så vil jeg anbefale seg å tenke over det noen dager og ikke gjøre et impulskjøp. Lenke til kommentar
simson Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Heisann igjen, Burde jeg kjøpe pc med DirectX 9 nå, eller vente på DirectX 10? Eventuelt vente på directX 10, da prisene på kort med DirectX 9 støtte raser... Har inget absoulutt pc-behov før våren... Takker;) 6736626[/snapback] Siden du ikke har noe absolutt PC-behov vil det jo lønne seg å vente. Men på generelt grunnlag er jeg skeptisk til hele tiden å vente på den neste gode prosessoren, den neste typen skjermkort, osv. På den måten vil man aldri få kjøpt seg en PC. Kjøp heler en god PC med gode muligheter til å oppdatere komponentene, og kjøp rimelig (men god) av den komponenten du kommer til å bytte ut innen kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå