Christian86 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men er dei ikkje pålagt å opplyse om at varen er ei som er komen i retur, eventuelt demo? 6739482[/snapback] varen skal samsvare med det kunden har bestilt. har kunden kjøpt ny vare, så er det ny vare kunden skal ha. Er det ikke ny vare så kan det dreie seg om en mangel jf. fkjl. §§ 15 og 16 Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 De kan jo ikke kaste alt som kommer i retur så det er jo klart at noen må få varer som er brukt. 6739506[/snapback] Eh...selvsagt ikke, så lenge butikken selger varen som ny. Hva slags logikk er det du forfekter da? Betaler man for en ny vare så har man da selvsagt også krav på å få en ny vare. Så kan man heller kjøpe billigere demo-/returvarer dersom man ønsker det. Lenke til kommentar
coban Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men er dei ikkje pålagt å opplyse om at varen er ei som er komen i retur, eventuelt demo? 6739482[/snapback] varen skal samsvare med det kunden har bestilt. har kunden kjøpt ny vare, så er det ny vare kunden skal ha. Er det ikke ny vare så kan det dreie seg om en mangel jf. fkjl. §§ 15 og 16 6739534[/snapback] Hva om de sender den uten embalasje? Er varen ny da? Er det krav om embalasje? Hva om den er lagt i en eske m/ bobleplast? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men er dei ikkje pålagt å opplyse om at varen er ei som er komen i retur, eventuelt demo? 6739482[/snapback] varen skal samsvare med det kunden har bestilt. har kunden kjøpt ny vare, så er det ny vare kunden skal ha. Er det ikke ny vare så kan det dreie seg om en mangel jf. fkjl. §§ 15 og 16 6739534[/snapback] Hva om de sender den uten embalasje? Er varen ny da? Er det krav om embalasje? Hva om den er lagt i en eske m/ bobleplast? 6739981[/snapback] fristet til å kalle deg pirkepinne nå, men kan alltids ta opp lovsamlingen igjen: sitat §15 Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. tror det svarer på spørsmålet ditt Lenke til kommentar
coban Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men er dei ikkje pålagt å opplyse om at varen er ei som er komen i retur, eventuelt demo? 6739482[/snapback] varen skal samsvare med det kunden har bestilt. har kunden kjøpt ny vare, så er det ny vare kunden skal ha. Er det ikke ny vare så kan det dreie seg om en mangel jf. fkjl. §§ 15 og 16 6739534[/snapback] Hva om de sender den uten embalasje? Er varen ny da? Er det krav om embalasje? Hva om den er lagt i en eske m/ bobleplast? 6739981[/snapback] fristet til å kalle deg pirkepinne nå, men kan alltids ta opp lovsamlingen igjen: sitat §15 Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. tror det svarer på spørsmålet ditt 6740032[/snapback] At bobleplast er helt OK å bruke:-) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men er dei ikkje pålagt å opplyse om at varen er ei som er komen i retur, eventuelt demo? 6739482[/snapback] varen skal samsvare med det kunden har bestilt. har kunden kjøpt ny vare, så er det ny vare kunden skal ha. Er det ikke ny vare så kan det dreie seg om en mangel jf. fkjl. §§ 15 og 16 6739534[/snapback] Hva om de sender den uten embalasje? Er varen ny da? Er det krav om embalasje? Hva om den er lagt i en eske m/ bobleplast? 6739981[/snapback] fristet til å kalle deg pirkepinne nå, men kan alltids ta opp lovsamlingen igjen: sitat §15 Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. tror det svarer på spørsmålet ditt 6740032[/snapback] At bobleplast er helt OK å bruke:-) 6740401[/snapback] dersom det er normalt ja. Ikke på en Ipod, for der skal det være egen emballasje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Han tenker vel kanskje på f.eks. ein harddisk, dei kan komme i bobleplast, samme gjeld CD\DVD-Rom. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Bestilte et grafikkort fra SHG for 2 måneder siden, og når jeg fikk det så var den antistatiskeembalasjen brutt. I etterkant har jeg dessuten konstantert at kortet er defekt. Jippi. Har handlet fra SHG tidligere, og jeg kan konstantere at det tar 4-7 dager før man får svar på mailene man sender. For å si det enkelt og greit: Den billigste webbutikken er ikke nødvendigvis den billigste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå