Torjus Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hei, har lest i webshopguiden at det er noen som faktisk har fått brukte varer når de har bestillte nye. I dag fikk jeg Pcn min og CPU-vifta så ut som den var åpnet fra før! Se bildene: Useriøst? Ja... Nettbutikken deres er også helt mongo. Det står at de skal få en vare inn feks 22-08. Den 22 i 08 så oppdaterer de plutselig og skriver 30-08. En kamerat av meg skulle bytte en vare i orderen sin, han måtte ringe dem til sammen 5 ganger før de greide å skifte til riktig vare! EDIT: En ting til... de svarer utrolig sent på mail! Fikk ikke svar på en uke! Har bestillt hovedkort hos dem, men har ombestemt meg og vil ha et annet hovedkort. Skal ringe dem i morgen og få dem til å bytte det. Satser på at de faktisk greier det... Endret 24. august 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sprekk i plasten? Er det beviset ditt? At webshopper bytter dato skjer jo hele tiden. De blir like irritert på sine leverandører som vi blir på dem. Jeg har ventet på cpu fra netshop lenge nå, men leverandøren deres gir bare ubekreftede datoer, som utsettes hele tiden. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Sprekk i plasten? Er det beviset ditt? 6736492[/snapback] Ja? Man kan jo se at den er åpnet også. Men selve CPU-viften ser grei ut, så jeg gidder ikke å gjøre noe mer med det, men jeg har sett i webshopguiden at det er folk som har fått brukte varer fra SHG. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Når de er pålagt 14 dagers angrefrist så er det ikke rart man får brukte varer... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det er ikke kun SHG som gjør dette. Er også _mange_ tilfeller hvor dette gjelder andre netshops også. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Åpnet/sprukket emballasje og brukt vare er jo ikke akkurat samme greia. Hadde jeg kjøpt en vare som hadde brutt emballasje, men varen så ny ut, så kunne jeg ikke brydd meg mindre... Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Har hatt samme problemet med psdata fikk brukte ram brikker som ikke virket engang. Og måtte ut med 110 kr for og sendet tilbake rammen og få nye. Men men jeg bestiller nu enda der bare sa i fra at dem ikke måtte sende brukte når man bestillte nye. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Kjøpte "NY" Samtron skjerm fra Komplett for ett par uker siden , den var det 4 saftige fingeravtrykk på oppe i venstre hjørne på skjermflaten. Så det er nok flere som selger brukte varer som nye. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det er jo ikke krise at noen har åpnet den eska før deg da. Selv om man kanskje forventer å få noe nytt, men det sier seg selv at ikke alt kan selges 100% nytt når man oppererer med en kjøpslov som gir kjøpere 14 dagers angrerett. SHG (og andre webshoper) kan ikke bare sende produkter tilbake til levrandør fordi at en kunde åpnet eska, og fant ut at dem ikke ville ha produktet alikevel. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Er jo såklart veeeldig dårlig service hvis varen er skadet på noen som helst måte, men med varer som bare er blitt returnert før angrefristen er det jo forstålig at de selger videre. Kaster jo ikke akkurat varer til flere tusen hele tiden.. Endret 24. august 2006 av Jorsalfar Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har hatt samme problemet med psdata fikk brukte ram brikker som ikke virket engang. Og måtte ut med 110 kr for og sendet tilbake rammen og få nye. Men men jeg bestiller nu enda der bare sa i fra at dem ikke måtte sende brukte når man bestillte nye. 6736655[/snapback] Fint du kjenner til at du har rett på å få de 110 kronene tilbakebetalt når det er snakk om garantisak. Slutt å syt når du ikke engang kjenner til dine rettigheter! Lenke til kommentar
titus Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Har hatt samme problemet med psdata fikk brukte ram brikker som ikke virket engang. Og måtte ut med 110 kr for og sendet tilbake rammen og få nye. Men men jeg bestiller nu enda der bare sa i fra at dem ikke måtte sende brukte når man bestillte nye. 6736655[/snapback] Fint du kjenner til at du har rett på å få de 110 kronene tilbakebetalt når det er snakk om garantisak. Slutt å syt når du ikke engang kjenner til dine rettigheter! 6739301[/snapback] Hvor står det hen? Det er vel opp til den som gir en garanti å fastsette vilkårene for garantien. Når det gjelder reklamasjon etter kjøpsloven må man selv betale for å sende varen i retur. Men i dette tilfelle skulle kunden selvsagt krevd å få dekket porto, gitt at butikken sendte brukt vare som ny. Og til trådstarter: Plastinnpakning er ikke alt... Det er lett å se om en vifte er brukt, det blir veldig fort støvansamlinger på viftebladene. Endret 25. august 2006 av titus Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har hatt samme problemet med psdata fikk brukte ram brikker som ikke virket engang. Og måtte ut med 110 kr for og sendet tilbake rammen og få nye. Men men jeg bestiller nu enda der bare sa i fra at dem ikke måtte sende brukte når man bestillte nye. 6736655[/snapback] Fint du kjenner til at du har rett på å få de 110 kronene tilbakebetalt når det er snakk om garantisak. Slutt å syt når du ikke engang kjenner til dine rettigheter! 6739301[/snapback] Hvor står det hen? Det er vel opp til den som gir en garanti å fastsette vilkårene for garantien. Når det gjelder reklamasjon etter kjøpsloven må man selv betale for å sende varen i retur. Men i dette tilfelle skulle kunden selvsagt krevd å få dekket porto, gitt at butikken sendte brukt vare som ny. Og til trådstarter: Plastinnpakning er ikke alt... Det er lett å se om en vifte er brukt, det blir veldig fort støvansamlinger på viftebladene. 6739330[/snapback] Jeg sier garantisaker, ikke reklamasjonssaker. Jeg trenger ikke å vite hvor det står når jeg vet at jeg har fått dekket returportoen fra PS Data ved 10 garantireturer på helt forskjellige merker og varer ved å legge ved original kvittering fra Posten på porto. Hvis du trenger det får du søke selv, det bryr meg ikke så lenge jeg vet at PS Data dekker returporto, og det er virkeligheten per dags dato. Jeg vet bare at jeg har lest for en stund tilbake at en kunde ikke skal lide noe økonomisk tap ved garantireturer. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det der med at varer er brukt er vell egentlig ett lite problem, jeg har selv fått det, og likte det svært lite (boikotta butikken) Det er en del butikker som skriver at varen kommer inn, også forandres datoen på nytt og på nytt :@ Jeg sitter å venter på at varen min kommer inn som i første omgang skulle komme siste mandag i juli... ehh.. sier nå jeg.. Har ennda ikke mottat pakka, og sitter iherdig å venter på den :/ Har også lakt merke til at den norske delen av shg ikke er betale venlig, kun oppkrav :@ den danske sia derimot shg.dk (eller va det var) har støtte for det meste.... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Når det står Ubekreftet ankomst xx.xx.06 så er det ubekreftet! Kanskje de får et mindre antall varer enn antatt, kanskje du er bak i køen og må vente på neste levering? Slutt å grin. Har selv bestilt meg en C2D E6600 fra Netshop, den får komme når den kommer. Det med "åpnet" vare er vel greit så lenge den ikke den er skadet på en eller annen måte. Endret 25. august 2006 av PantZman Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men er dei ikkje pålagt å opplyse om at varen er ei som er komen i retur, eventuelt demo? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Når de er pålagt 14 dagers angrefrist så er det ikke rart man får brukte varer... 6736520[/snapback] Hehe, det var jo et godt argument for å selge ut brukte varer som nye Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 De kan jo ikke kaste alt som kommer i retur så det er jo klart at noen må få varer som er brukt. Dog hvis det viser seg å være feil med disse kan man jo sette ett spørsmål ved hvorfor den ble sendt ut igjen.. Til Datoer å slikt.. Dette gjelder alle nettbutikker.. komplett har fakrtisk hatt den værste jeg har opplevet.. Lenke til kommentar
jag Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hvorfor skal vi forbrukere godta at brukte ting selges som nye uten å i det minste bli informert om det. At det per norsk lov er bestemt 14 dagers returrett for fjernsalg er for å beskytte forbrukerne. Skjønner ikke hvorfor mange til enhver tid forsvarer butikkene... Brukt vare er brukt vare uansett om den er sendt i retur pga angrerett eller om det er butikken som har vært grei og latt deg bytte. Sier ikke at det nødvednigvis skal kompenseres, men kan være greit med en notifikasjon... Det er vel heller ikke ukjent at defekte varer returneres under angrerett... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har hatt samme problemet med psdata fikk brukte ram brikker som ikke virket engang. Og måtte ut med 110 kr for og sendet tilbake rammen og få nye. Men men jeg bestiller nu enda der bare sa i fra at dem ikke måtte sende brukte når man bestillte nye. 6736655[/snapback] Fint du kjenner til at du har rett på å få de 110 kronene tilbakebetalt når det er snakk om garantisak. Slutt å syt når du ikke engang kjenner til dine rettigheter! 6739301[/snapback] Hvor står det hen? Det er vel opp til den som gir en garanti å fastsette vilkårene for garantien. Når det gjelder reklamasjon etter kjøpsloven må man selv betale for å sende varen i retur. Men i dette tilfelle skulle kunden selvsagt krevd å få dekket porto, gitt at butikken sendte brukt vare som ny. Og til trådstarter: Plastinnpakning er ikke alt... Det er lett å se om en vifte er brukt, det blir veldig fort støvansamlinger på viftebladene. 6739330[/snapback] foreslår at du leser loven før du skriver ting som dette. avhjelp skal skje uten KOSTNAD for kjøper, dette jf. fkjl. §30 (1) Hvilket betyr at: A) han skulle hatt de 110 tilbake om det var gyldig reklamasjonssak B) ved reklamasjon for forbruker så er det butikken som er ansvarlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå