Gå til innhold

Den kjipeste dagen.. (Fortelling)


KissaMcDuck

Anbefalte innlegg

Hei folkens, hadde tidenes kjipeste dag på jobb, Tirsdag. Gjorde noe jeg ldri gjør ellers, å skrive ned følelelser, det fungerte utmerket. Tiden fløy og jeg ble normal etterhvert. Men jeg dro lappene opp fra bosset idag, og lo litt av meg selv. Leser somregel det jeg kommer over av fortellinger her inne og fant ut at det hadde vært festlig med noe feedback på denne, hvis du gidder :)

Vær så usaklig og kritisk som du vil, bare morsomt..

 

PS.

Kall meg gjerne en drittsekk, men teksten under er ikke gjeldende for hva jeg syntes om visse personer idag.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvordan greide jeg å velge den kjedeligste jobben i verden? Det er den tilbakevendene tanken her jeg sitter, på muligens tidenes mest ukomfertable kontorstol. Ganske irriterende, de skal jo være behagelige? Jeg klandrer sjefen min. Drittkjerring.

 

Sikker på at dette er den lengste dagen i mitt liv. Nok engang uten lunsjpause. Glemte jo selfølgelig å lage niste kvelden før. Selv om jeg var våken til klokken 2. Mitt ustrukturerte liv i ett nøtteskall. Morgenen er den verste tiden på døgnet, dette er allmenn kunnskap, men som om starten på dagen ikke var grusom nok i utgangspunktet, forsov jeg meg. Toppen av kjiphet.

Aner ikke om kjiphet i det hele tatt er ett ord, men det beskriver min daværende situasjon ganske bra. Å være sent ute til noe man hater, er faen meg toppen av kjiphet.

 

Så nå sitter jeg her. Sur, ukomfertabel, sulten og med den elendigste radioen i Stavanger på full guffe. Popmusikk på fullt volum, jepp. Det er enten det eller ventilasjons-anlegget kombinert med magerumling. Ikke lett å se lyst på livet, nei. P3 spiller i øyeblikket Ravi, det gjør meg sikker på at normale mennesker forstår hva jeg mener. Prøver å bedre sittestillingen min, ganske patetisk forsøk. Kan sannsynligvis sammenlignes med synet av en person med meget korte bein som prøver å hoppe opp på en hest. Det burde vært såre enkelt å sitte godt tenker jeg, men problemet er at sjefen kan stikke hodet innom vært øyeblikk og da må sittestillingen gi ett inntrykk av at jeg faktisk arbeider. Over mitt lik.

 

Det jævla kvinnemennesket. Kun kjeft å få fra den kanten. Ei kravstor bitch som kunne fått gråstein til å virke sprudlende. Klisje? Kansje, men du skulle sett henne. Hun definerer ufyselig.

 

Etter ett halvt år i "tjenesten" som de så fint kaller det, har vi ikke hatt noenting som kan minne om en dialog. Vanlige høflighetsfraser er det eneste. Pluss litt kjefting, dog er det ikke dialog, men enveis kommunikasjon. Tenk at jeg kunne glemme å vanne blomstene når hun var borte, huff da. Hun ble garantert ikke mer begeistret for meg da jeg druknet den stygge gummiplanten hennes da jeg for en gangs skyld gjorde ett tappert forsøk. For en grusom plante, hun burde takket meg. Eller kjøpt en ny stol f.eks.

 

Jada, nok en drittsang fra radioen. Jeg sverger, hadde Håkon Moslet spasert innom denne gudsforlatte bygningen, hadde jeg smadret brillene hans. Selv om jeg er pasifist. Jeg angrer. Burde løyet meg unna heller. Hadde jeg bare fortalt den penisen på sesjon en hvit løgn hadde jeg vært i Nord-Norge nå. Det er fint i den delen av landet nå. Jeg setter faktisk pris på skurringen som kronisk strømmer utifra radioen. Det som er gøyalt er at den har en tendens til å skurre bittelitt høyere når jeg hører noe jeg liker. Jeg konkluderer med at sjefen har en finger med i spillet. Ludder.

 

Siden jeg misliker negative mennesker prøvde jeg meg på en "positive-ting-med-denne-jobben" liste. Som om det skulle få tiden til gå raskere. Gud så naivt.

-Gratis kaffe

Tja, det er også en positiv ting å begynne klokken halv 10. Men det er tydeligvis ikke nok. Greier jo å forsove meg uansett. Mitt liv er en studie i kjiphet.

 

Var nettopp på do. Subbet litt ekstra begge gangene jeg passerte sjefens kontor. Håpet på ett smil, hadde vært kjekt. Hun var travelt opptatt med å lese økonomi delen fra Aftenposten. På vei ned til rommet mitt skled jeg på gelenderet. Det er ganske gøy, jeg kan plusse det på listen over positive ting. Tilbake i kjelleren kan jeg konstatere at dette rommet har fulgt oppskriften på deprimerende innredning slavisk. Kan ikke se veggen pga alle rørene til ventilasjonen, grått gulv som garantert aldri har blitt vasket, tiltross for at vi får besøk av vaskehjelpen Ahmed daglig. Han er hyggelig, burde invitert han ned på en kopp kaffe en dag. Ingen vinduer, det er det verste. Kommer snart til å finne ut om det er mulig å dø av mangel på dagslys. Og jeg må ikke glemme de forferdelige trehyllene som står i veien uansett hva jeg skal.

 

Hylle på hylle, stappfulle av arbeid som skal gjøres. Kulturskatt for noen, 170 000 frisbeer for min egen del. Fungerer utmerket som sendeplater faktisk, sendte Mozarts 16. i veggen igår. Enda ett desperat forsøk på å få tiden til å går fortere.

 

Var morsommere før, da hadde var det en annen sivilarbeider her, og når jeg ble lei av han, kunne jeg bruke datamaskinen oppe til å surfe. Synd at jeg presterte å infisere maskinen med data-virus etter 3uker på diverse nettsteder når hun var i USA på sommerferie. Har enda ikke sagt ifra, og planlegger ikke å si noe de resterende 6 månedene jeg skal være her. Wish me luck.

 

Er ikke helt alene, det må jeg innrømme. En time hver dag, svipper det innom en kar.

For å si det mildt, en krevende autist. Kan jeg si det som jeg vil, en slitsom mongo som egentlig skal hjelpe meg, men gir meg enda mer arbeid. Min mindre begavende "kompis" var ok i begynnelsen, faen heller, tidvis var han ganske gøyal. Men etter ett halvt år vil jeg egentlig kvele han med en fiolinstreng. Jepp.

"Hva skal du i helgen?" Spør jeg gjerne når jeg er drittlei pjatt om klassisk musikk.

Angrer somregel. "Jeg skal ta buss nr.22 ned til byen klokken 17.05 og gå bort til byterminalen, så skal jeg gå til tog perrong nr 7 og sette meg på plass nr 45 og ta toget i 3timer og ett kvart...." Blabla, han bruker gjerne en halvtime til å si at han skal til Kristiansand for å se en pianokonsert. Han gjentar historien gjerne dagen etterpå. Jeg kunne tenkt meg å smadre brillene hans også. For en drittsekk jeg er.

En annen frustrerende ting er at alle samtaler ender med å handle om;

a) Edvard Grieg b) Grå stær eller c) Testikkelkreft.

SMADRE BRILLENE HANS!

 

Han setter ihvertfall ting i perspektiv. Når jeg sitter her og depper, kunne det vært verre.

Tenk om jeg var en 40år gammel tilbakestående mann, med syn på ett øye og kreft i ballene.

Jeg velger å se positivt på ting. Idag er det Tirsdag, snart helg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, life's a bitch sant? Så vidt eg såg har du ikkje opplyst om kva du faktisk jobbar med? Den beste måten å få tida til å gå på jobben er, ja nettopp, å jobbe. Å vente på at klokka skal gå rundt får berre kvart minutt til å vare 5 ganger så lenge.

 

Med mindre du gjer noko med dette vil du ha det sånn dei neste 6 månadane, kom tidsnok på jobben (ein selvfølge spør du meg) og tenk positivt, ikkje tenk på "ludderet" som sjefer eller denne "testikkelfyren", det er ikkje akkurat noko oppløftande er det vel?

 

Eg skal være forsiktig med å dømme deg, men du kjem for seint på jobben, er ikkje innstillt på å jobbe og infiserer PCen med virus, er det merkeleg at det heile virker bånn i bøtta?

Lenke til kommentar
Hehe, life's a bitch sant? Så vidt eg såg har du ikkje opplyst om kva du faktisk jobbar med? Den beste måten å få tida til å gå på jobben er, ja nettopp, å jobbe. Å vente på at klokka skal gå rundt får berre kvart minutt til å vare 5 ganger så lenge.

 

Med mindre du gjer noko med dette vil du ha det sånn dei neste 6 månadane, kom tidsnok på jobben (ein selvfølge spør du meg) og tenk positivt, ikkje tenk på "ludderet" som sjefer eller denne "testikkelfyren", det er ikkje akkurat noko oppløftande er det vel?

 

Eg skal være forsiktig med å dømme deg, men du kjem for seint på jobben, er ikkje innstillt på å jobbe og infiserer PCen med virus, er det merkeleg at det heile virker bånn i bøtta?

6736662[/snapback]

 

Hehe, som sagt, jeg har ikke samme oppfatning av saker og ting idag. Men enkelte dager går alt skeis og dette var en av dem. Jobbet og sto på idag feks

 

Kjempemorsomt med skryt, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...