Gå til innhold

Blokkere enkelte sider i både IE og FF

Anbefalte innlegg

Jeg er nå meget usikker på om dette ble rett sted og poste et slikt innlegg, men håper det siden jeg hadde vansker med og finne noe forum som jeg følte passet bedre.

Jeg lurer på om det er noen programmer, eller noe innebygget i både nettleserene IE og FF som gjør at man kan blokke enkelte websider.

For eksempel, hvis jeg vil blokke hardware.no, bare for og si noe.. så legger jeg til enten søkeordet hardware eller adressen hardware.no, slik at den siden blir blokkert.

Fint om tjenesten er såpass at den enten er passordbeskyttet eller ikke så enkel og åpne så fjerne blokkeringen.

Vet at det finnes barnesikring på enkelte nettlesere, utgjør de denne funksjonen?

Håper på raske svar.

Og helst et tips i denne retningen, ikke noe spørsmål om og skape administratorkonto på maskinen for så å overstyre andre brukere. Her snakker jeg om enten addon funksjon eller funksjon som allerede eksisterer som kan utføre handlingen jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hosts er nok lettest og billigst, her er en runddown av Wikien:

Hosts finner du her: system32\drivers\etc\

Nederst der skriver du f. eks:

127.0.0.1 www.hw.no

Hver gang noe som helst på maskinen din da prøvde å kontakte HW.no ville den istedenfor blitt rutet til din maskin.

Hvis de som skal bruke maskinen ikke er særlig kyndige vil jeg si det er null sjangse for at de kommer rundt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...