manav Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Heisann, Etter mye research her på forumet og lesing av diverse tester på internet har jeg kommet frem til to aktuelle kanidater til mitt nye kjøp. En Dell og en HP maskin. Inspiron 640M Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 14.1" W Screen WXGA (1280 x 800) TFT Display 1024MB RAM 667MHZ 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) 80GB (5,400 rpm) Hard Drive Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 6 Cell 53WHr Primary Battery European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module eller HP dv2017 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322057 Slik jeg ser det er det gode sider ved begge maskinene. Dell'en har en kraftigere prosessor og bluetooth. HP'en har grafikkort som ikke er integrert (eller?) samt at den har innebygd webcam. Jeg er usikker på hvordan batteritiden på HP-maskinen er og Dell er jo kjent for å være gode på det området. Derfor heller jeg mer mot Dell'en akkurat for øyeblikket. Jeg har fått et litt negativt intrykk av både Acer og Asus etter å ha lest litt rundt. Og har derfor utelukket disse: http://www.psdata.no/ps.asp?it=129073&mlevel= og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322901 Kanskje jeg gjør feil i dette. Er egentlig ganske i villrede, pris spiller ingen rolle så lenge det er under 12 000 og jeg SKAL HA 14" skjerm. Skal bruke maskinen mest til generel multitasking (musikk, dvd, firefox, msn, skype, word osv), spiller egentlig ikke dataspill. Vil ha en lett og stillegående maskin, og design på maskinen er jo heller ikke uvesentlig. Noen flere forslag? Og hva ville du valgt mellom Dell og HP maskinene? Fint om noen som kjenner til HP dv2017 kunne fortelle noe om den, lite info ute og går. Endret 24. august 2006 av manav Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Vel, begge maskinene har faktisk delt minne, er bare HP-maskinen som har et annet navn på grafikkbrikken sin.. iom at det er nforce kontroller på den.. når det gjelder batteri på HPen, så holder min litt i overkant av 3t... Selv har jeg nemlig 2004ea, og ikke 2017. Forøvrig er det ikke intgrert webcam i disse modellene i Norge, kun i de med 15,4" skjerm... Desverre. Men designet er flott, den er nydelig, rett og slett.. God og klar lyd i høyttalerene, og skjermen er meget fin Men blir likt vanskelig å ta et valg mellom de to, da jeg ikke har prøvd 640m`en... Lenke til kommentar
manav Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Vel, begge maskinene har faktisk delt minne, er bare HP-maskinen som har et annet navn på grafikkbrikken sin.. iom at det er nforce kontroller på den.. når det gjelder batteri på HPen, så holder min litt i overkant av 3t... Selv har jeg nemlig 2004ea, og ikke 2017. Forøvrig er det ikke intgrert webcam i disse modellene i Norge, kun i de med 15,4" skjerm... Desverre. Men designet er flott, den er nydelig, rett og slett.. God og klar lyd i høyttalerene, og skjermen er meget fin Men blir likt vanskelig å ta et valg mellom de to, da jeg ikke har prøvd 640m`en... 6736818[/snapback] Har du maskinen selv? på komplett.no står det jo "Notebook-kamera: Integrert" bare å følge linken. Om du har maskinen, hvordan fungerer quickplay? Er det slik at man kan spille av musikk CD'er og mp3'er uten å starte Windows eller har jeg misforstått? Akkurat det synes jeg er veldig atraktivt da jeg tenker å bruke laptopen som stereoanlegg. Har de andre maskinen jeg linket til (Asus og Acer) også integrert skjermkort? Endret 24. august 2006 av manav Lenke til kommentar
manav Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 kom igjen a, vet det er mange som har mye å komme med her :-) Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) 20XX, 60XX og 90XX er helt nye serier fra HP og er såkaldte Entertainment Notebooks. Alle disse skal bl.a. ha web cam. At de kan ha utelatt kamera på de lavest spesifiserte modellene kan jo være, men det skal ikke ha noe å si om det er en norsk modell. Jeg er nesten 100% sikker på at det følger med webcam på DV2017. Endret 26. august 2006 av Hans Erling Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg kan bekrefte med 100% sikkerhet at det følger med webcam på 2017. Jeg fikk min på fredag. Lenke til kommentar
manav Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Jeg kan bekrefte med 100% sikkerhet at det følger med webcam på 2017. Jeg fikk min på fredag. 6749987[/snapback] Takk for det, har du fått gjort deg opp noen meninger om maskinen ennå? Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 dv6005 har ikke webcam? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg kan bekrefte med 100% sikkerhet at det følger med webcam på 2017. Jeg fikk min på fredag. 6749987[/snapback] Takk for det, har du fått gjort deg opp noen meninger om maskinen ennå? 6750864[/snapback] Den virker meget bra. Stilrent design, bra byggekvalitet og et bra forhold mellom oppløsning og skjermstørrelse. Tastaruret virker veldig bra. Jeg er litt skuffet over at vifta starter litt oftere enn jeg hadde trodd, men støyen når vifta går er uansett minimal. Du vil f.eks ikke høre det i et kontorlandskap, kun hvis du sitter i et helt stille rom og prøver å høre den. Den trådløse antenna er også veldig bra, jeg har også en eldre laptop for hånden, og i når de står ved siden av hverandre får den her "meget sterkt" signal, mens den gamle får "veldig lav". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå