Gå til innhold

Intel CPU uCode Loading Error med BIOS 1101

Aetius

Anbefalte innlegg

CPU: Core 2 Duo E6600

HK: Asus P5W DH Deluxe

Hver gang jeg booter får jeg beskjeden "Intel CPU uCode Loading Error" og enten "Press F1 to resume" eller "Press F1 to resume" og "Press F2 to load default values and continue".

Kortet hadde BIOS 0701 ut av pakken, og jeg har testet både 0801 og 1101 med samme resultat. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt meldingen?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
quote: >jeg har testet både 0801 og 1101<

Slike meldinger blir man ofte kvitt når en åpner BIOS og lagrer optimized defaults e.l. Hva skjer når du velger F2?

6743122[/snapback]

Har testet det også, både vha F2 og i BIOS, uten at det endret noe.

Maskinen booter helt ok ellers, og går inn i Windows og det hele, men jeg skulle så gjerne blitt kvitt den meldingen. Plagsomt å måtte trykke F1 hver gang man starter maskinen.

Ellers går den fint opp i 3.6 GHz på vCore 1.55 volt. Får den opp i 3.8 på 1.7 vCore, men ikke stabilt.

Lenke til kommentar

Mulig at det er en av feilene som ikke regnes som vesentlig/ ikke nevnes i Asus vip-forum til Asus P5W DH Deluxe, så langt jeg kan se (men har ikke sett på alt).

Kanskje det blir nødvendig å vente på en BIOS oppdatering som sletter meldingen. Det virker i hvertfall som en feil i mengden av mer akutte, og som vil bli retta etterhvert - ikke uvanlig på forholdsvis nye kort uansett hvilken produsent.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Siste BIOS på Asus' sider til dette kortet er 0801, men 1101 er tilgjengelig andre steder, datert ca 11/8 2006, så jeg er temmelig sikker på at jeg har siste BIOS ja. Resette CMOS har jeg ikke prøvd, rett og slett fordi jeg trodde det skedde automagisk når man flashet til ny BIOS. Ved nærmere ettertanke innser jeg at dette kanskje ikke er tilfellet, og jeg skal teste det så snart jeg er hjemme igjen om en ukes tid - jeg er på Nordic Light Event nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...