Joffer Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Bruker en kickstart fil til å installere Red Hat Enterprise Linux 4 ES, og det meste fungerer greit, bortsett fra kommandoer i %post seksjonen: %post /sbin/chkconfig rhnsd off /sbin/chkconfig cups off /sbin/chkconfig rpcidmapd off /sbin/chkconfig ntpd off /sbin/chkconfig rpcsvcgssd off /sbin/chkconfig sendmail off /sbin/chkconfig apmd off /sbin/chkconfig nfslock off /sbin/chkconfig lm_sensors off /sbin/chkconfig portmap off /sbin/chkconfig rpcgssd off /sbin/chkconfig acpid off /sbin/chkconfig smartd off /sbin/chkconfig netfs off /sbin/chkconfig anacron off /sbin/chkconfig mdmonitor off /bin/echo "alias l='ls -la'" >> /etc/bashrc /bin/echo "alias ..='cd ..'" >> /etc/bashrc /bin/echo "alias nano='nano -w'" >> /etc/bashrc Om jeg går til console under postprosseseringen under installasjonen, ser jeg bare masse info som dette gjentatt for hver commando over: chkconfig version 1.3.13.4 - Copyright (C) 1997-2000 Red Hat, Inc. This may be freely redistributed under the terms of the GNU Public License. usage: chkconfig --list [name] chkconfig --add <name> chkconfig --del <name> chkconfig [--level <levels>] <name> <on|off|reset> Kjører jeg kommandene manuelt i ettertid når jeg har restartet og logget inn går alt fint. Noen som vet hva som kan være galt? Endret 5. september 2006 av Joffer Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Virker som om den bare tolker den første delen av kommandoen som kommando, dvs. at den dropper å kjøre med flaggene. Husker jeg hadde trøbbel med dette selv, endte med å putte det inn i et script som jeg kjørte til sist. Det er jo forsåvidt en mulighet - hvor kjører du kicstartscriptet fra? Diskett? Dersom ja, kan du kansje legge ved et scipt som inneholder post-kommandoene dine og kjøre dette som post. Evt. kansje det funker om du lager quotes rundt? Evt. kan du jo konsultere bugzilla - kansje legge inn en bug. Jeg pleier å få god respons med fedora, så da burde du med RHEL få ennå bedre respons. Hva gjør kickstart editor? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Må du ikke ha med runlevel da? /sbin/chkconfig --level 0123456 blabla on? Endret 24. august 2006 av Lassie Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Må du ikke ha med runlevel da? /sbin/chkconfig --level 0123456 blabla on? 6735198[/snapback] Trenger ikke å spesifisere level. Hvis du ikke gjør det, så gjelder det alle. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Virker som om den bare tolker den første delen av kommandoen som kommando, dvs. at den dropper å kjøre med flaggene. Husker jeg hadde trøbbel med dette selv, endte med å putte det inn i et script som jeg kjørte til sist. Det er jo forsåvidt en mulighet - hvor kjører du kicstartscriptet fra? Diskett? Dersom ja, kan du kansje legge ved et scipt som inneholder post-kommandoene dine og kjøre dette som post. Evt. kansje det funker om du lager quotes rundt? Evt. kan du jo konsultere bugzilla - kansje legge inn en bug. Jeg pleier å få god respons med fedora, så da burde du med RHEL få ennå bedre respons. Hva gjør kickstart editor? 6735175[/snapback] Jeg har ks.cfg på en diskett ja. Jeg har også prøvd med "--level 012345" uten at det hjalp. Får prøve med quotes rundt også. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Virker som om den bare tolker den første delen av kommandoen som kommando, dvs. at den dropper å kjøre med flaggene. Husker jeg hadde trøbbel med dette selv, endte med å putte det inn i et script som jeg kjørte til sist. Det er jo forsåvidt en mulighet - hvor kjører du kicstartscriptet fra? Diskett? Dersom ja, kan du kansje legge ved et scipt som inneholder post-kommandoene dine og kjøre dette som post. Evt. kansje det funker om du lager quotes rundt? Evt. kan du jo konsultere bugzilla - kansje legge inn en bug. Jeg pleier å få god respons med fedora, så da burde du med RHEL få ennå bedre respons. Hva gjør kickstart editor? 6735175[/snapback] Jeg har ks.cfg på en diskett ja. Jeg har også prøvd med "--level 012345" uten at det hjalp. Får prøve med quotes rundt også. 6745301[/snapback] Øgly bøgly hack: Ha en kommando i post, og den starter et script som ligger på disketten. Et dønn standard kjedelig vanlig skallskript. Det burte funke fint? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) *Updated* "Feilen" er funnet. Jeg har til nå laget filen i standard windows notepad og lagret til diskett. Det viser seg at man må lagre skriptet i unix text format. For min del, i Windows, bruker jeg Notepad++ og convertere til unix format. Da fungerte alt smertefritt Endret 5. september 2006 av Joffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå