Gå til innhold

Core 2 Duo E6600 Mot Core 2 Duo E6700! Hjelp Meg!

Anbefalte innlegg

Den eneste forskjellen på disse prosessorne er utifra hva jeg har forstått, bare klokkehastigheten... 2.4 og 2-67 er da ikke så stor forskjell? Prisdifferansen er på ca. 1600kr, og da er mitt spørsmål: Løøner det seg å bruke 1600 kr mer på Core 2 Duo E6700? :hmm: Pc'en skal forøvrig brukes til Spilling, 3-d moddelering, Spillmaking og programering...

Noen synspunkter? Lure ìder?

----------------

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Takker på forhånd;D :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom penger ikke er ett problem; E6700, hvis det betyr noe så ville jeg heller brukt pengene på andre komponenter og heller overklokket E6600. Du kan fint FSB klokke en E6600 til 2.67GHz med riktig RAM, men i utgangspunktet tror jeg E6600 er rask nok uklokket også.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å komme med noen direkte anbefaling, siden det er en vurdering som er opp til deg. Inntil 11,1% høyere ytelse (uten overklokking og i CPU-intensive programmer) for 1600kr kan lønne seg i en del tilfeller der tid er kritisk og kostbart. Det kommer også an på økonomien din om 1600kr er en dråpe i havet eller svært mye penger for deg. I tillegg kommer det an på øvrig hardware om det er lurere å prioritere de 1600 kronene på prosessor eller andre komponenter. Spørsmålet er om du synes det er verd pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...