Gå til innhold

Sanger med steintøff tromming

Dr. Jacoby

Anbefalte innlegg

Er det samme Mastadon som varmet opp for Maiden ifjor? Meg og kompisen min synes begge det var en flau opplevelse hvertfall.

6738810[/snapback]

Hehe ja. Var ikke særlig bra før Maiden ifjor nei, men gøy var det. Kompisen min trodde han skulle dø pga. at de spilte så hard musikk :!: Men, Leviathan er da en meget god skive, og jeg har bare hørt positive reviews ang. Blood Mountain.

Kan vel ganske trygt si at Mastodon og Trivium er de nye store bandene på vei fremover i metal-miljøet. Correct me if i`m wrong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som ikke skjønte et fnatt når Mastodon varma opp for Maiden ja.

Hørte bare folk rundt meg som kjefta over å måtte høre på "denna dritmusikken".

Jeg for min del syns det var helt OK, men jeg huska ikke en strofe av en eneste låt etter konserten. Så det var ganske forglemmelig. Standard "dobbel-basstromme-riff-brøle" band. Liker ikke denne nye metalcore-trenden uansett. Begynner å bli for gammel :)

Kjøpte et Metal Hammer for ei stund siden (slutta å kjøpe det i 1995 ellerno)..faen meg hele bladet var jo stappfullt av amerikanske emo-gutter med skeive hårsveiser og piercinger og sminke i hele trynet. Trist.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Steintøff tromming! ...Har ikke sett noen som skryter av førsteskiva til Audioslave ?... :hmm:

I tillegg til megakomp, så leverer skrikhalsen "melodiøs vræling" som kan sammenlignes med Robert Plant i sine glansdager. :love:

Lenke til kommentar

Dream Theater - Erotomania

- 7 minutter med utelukkende instrumental. Gitaren er gjerne sentral, men trommene er også i fokus og overrasker deg med nye elementer hele veien.

Dream Theater - Metropolis Pt.1: The Miracle and the Sleeper

- Litt det samme som Erotomania, men trommene kommer kanskje enda mer i sentrum (dog litt bak vokalen).

Mye deilig tromming fra den kanten. :)

Lenke til kommentar
Mange som ikke skjønte et fnatt når Mastodon varma opp for Maiden ja.

Hørte bare folk rundt meg som kjefta over å måtte høre på "denna dritmusikken".

Jeg for min del syns det var helt OK, men jeg huska ikke en strofe av en eneste låt etter konserten. Så det var ganske forglemmelig. Standard "dobbel-basstromme-riff-brøle" band. Liker ikke denne nye metalcore-trenden uansett. Begynner å bli for gammel :)

6740976[/snapback]

Mastodon skriver ikke låter som setter seg på hjernen etter en gjennomhøring, men låter som man må lære seg og kjenne.

Og de har lite eller ingenting å gjøre med metalcore.

Her er er to av de mer "lette" låtene deres:

Seabeast

Begge vanskelig å klassifisere som standard "dobbel-basstromme-riff-brøle" band, etter min mening. Men de brøler bra og har sinnyke trommer.

Lenke til kommentar
Dream Theater - Erotomania

- 7 minutter med utelukkende instrumental. Gitaren er gjerne sentral, men trommene er også i fokus og overrasker deg med nye elementer hele veien.

Dream Theater - Metropolis Pt.1: The Miracle and the Sleeper

- Litt det samme som Erotomania, men trommene kommer kanskje enda mer i sentrum (dog litt bak vokalen).

Mye deilig tromming fra den kanten. :)

6742847[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

The Berzerker prøver så godt de kan å være verdens mest ekstreme band. Om de lykkes er jeg ikke så sikker på, men det blir i hvert fall moro med basstrommelyden kjørt gjennom vrengpedal og verdens kjappeste skarptromme.

Jeg tror trommisen i dette bandet hørte masse på trommemaskin-grindcore da han var liten, og så lærte han seg å spille på den måten selv. Imponerende fort til tider, selv om det først og fremst er skarpen han herjer på.

Lenke til kommentar
Judas Priest - Painkiller: Første låta på nytt album med ny trommis. Klart han måtte markere seg.

Mastodon - Megalodon: Verdens råeste band for øyeblikket har selvfølgelig også en av verdens feteste trommiser. Hele albumet (Leviathan) er i grunnen helt fantastisk på trommefronten.

Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of): Vel er de pretensiøse, men fy flate for et driv. Trommisen får virkelig vist hva han er god for på denne låta.

Behemoth - Slaves Shall Serve: SLIK skal en death metal-låt åpnes. Jeg bøyer meg i støvet.

Nile - Destruction of the Temple of the Enemies of Ra: Nile er kongene av death metal.

Fear Factory - Demanufacture: Det tok en god stund før jeg aksepterte at dette ikke er en trommemaskin.

6735274[/snapback]

:nei:

Edit: Fear Factory trommisen er helt syk, Self Bios Resistor har faen i meg feteste introen. Syk kar, fatter ikke åssen han får det til.

Endret av Axes
Lenke til kommentar

Hmm, ganske ensidig stilart på tromminga her... men hvis noen skulle være interessert i noe annet, så det er Oily Way av Gong ganske kul. Han har noen utrolig digge virvler inni der, han Pierre Moerlen, som han heter trommeduden. Trommene der er litt mer jazz, men selve sangen er psykedelisk slækkjazzrock. Digg groove. B)

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Opeth - Deliverance nevnt?

6746112[/snapback]

Hm, godt poeng. Ubeskrivelg bra låt, og herlig tromming.

Nile - Destruction of the Temple of the Enemies of Ra: Nile er kongene av death metal.

Hva behager? Nile er ballefett. Det beste death metal bandet der ute imo.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Opeth - Deliverance nevnt?

6746112[/snapback]

Hm, godt poeng. Ubeskrivelg bra låt, og herlig tromming.

Hva behager? Nile er ballefett. Det beste death metal bandet der ute imo.

6746990[/snapback]

Ikke beste death metal bandet! NEI!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...