Xecuter Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Skal til å instalere Ubuntu snart, men vil BF 1942 kjøre i Wine? 6927958[/snapback] Nja. Tvilsomt. Wine bruker ikke 3D-rendring elns så det vil ikke kjøre bra. Men i Cedega vil det derimot funke, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Flott guide, RattleBattle! Men hvis det er noe du/dere lurer på, så er det bare å komme med det. Så sant det er relevant og at jeg (eller andre) vet hvordan, så kan jeg tilføre det i guiden.6759687[/snapback] En ting mange lurer på, er hvorfor surfingen går så tregt. Det er jo fordi IPv6-kall prøves før IPv4 og derfor blir IPv4-kallene forsinket til IPv6-kallene har timet ut. Hvis man bruker Firefox, kan man fikse det slik: - I adressefeltet, skriv about:config - søk på ipv6 - skift verdi på network.dns.disableipv6 til true. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hvordan bruke alsa-oss til flash Flash skal implementere ALSA (nyere lydsystem) til flash i versjon 9, men inntil da: Åpne en terminal: sudo apt-get install alsa-oss sudo gedit /etc/firefox/firefoxrc Gjør om: FIREFOX_DSP="none" til: FIREFOX_DSP="aoss" Har akkurat gjort det. Men vil det funke siden jeg bruker Swiftfox? Må jeg gjøre noe annet da? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Den gjelder kun for firefox som følger med Ubuntu. Hvis du skal bruke aoss i swiftfox må du starte med kommandoen: aoss swiftfox. Prognatus: Gjelder det kun for Ubuntu-versjonen av Firefox eller for alle? Endret 25. september 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Prognatus: Gjelder det kun for Ubuntu-versjonen av Firefox eller for alle?6934655[/snapback] Det vet jeg ikke... jeg har kun erfaring med Firefox i Ubuntu. Men jeg tror ikke Ubuntu tilpasser FF til sin distro. Jeg trodde FF for Linux var lik for alle distroer? Kanskje noen andre, med andre distroer kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Ubuntu modifiserer Firefox. De har ikke engang lov til å bruke offisiell branding. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Javel. Det var nytt for meg. Hva er det som modifiseres der? Og hvorfor får de ikke lov å bruke standardversjonen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) De får lov til å bruke standardversjonen, men de gjør det ikke. Jeg vet ikke spesifikt hva som modifiseres. EDIT: Det jeg kommer på i hodet er blokking av f.eks plugins. Endret 25. september 2006 av olear Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 EDIT: Det jeg kommer på i hodet er blokking av f.eks plugins. 6935577[/snapback] Det vil si at man ikke får installert plugins til FF under Ubuntu? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du kan prøve med f.eks Flash. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 dette er et godt tiltak... skal vise den til min far Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Du kan prøve med f.eks Flash. 6935593[/snapback] Det kan kanskje forklare hvorfor jeg ikke har fått installert flash i det siste gjennom Firefox. I Ubuntu Breezy brukte jeg mozilla.org sin pakke. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg går på en siden som krever Flash, får spørsmål om å installere, men det fungerer ikke. Ubuntu er det eneste jeg har vært borti som hindrer med i å gjøre dette. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Nå avinstallerte jeg flashplugin-nonfree og installerte flash gjennom Ubuntu sin Firefox. Fungerte greit det... Endret 25. september 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hva er hensikten med å sperre for installering av plugins? Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei ! jeg hopper innom for å si at denne tråden (iallfall første innlegget) burde være en STICKY . Den har hjulpet meg og helt sikkert en hel del andre . Jeg ber derfor de som også syntes at denne tråden fortjener STICKY status at de skriver innlegg her som inneholder teksten : "Jeg syntes at denne tråden bør være en STICKY !" så håper jeg snart en moderator stikker innom ... Mvh Iknowlittle Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Synes dere tar litt mye av når det gjelder sticky, er ikke det ikke nok! Vi hadde mange sticky-tråder før, men de ble fjernet, med god grunn. Er ikke alle som gidder å bla seg forbi titalls sticky før man kommer til selve trådene. Jeg personlig synes at alt bør gå igjennom OSS-tråden, heller link derifra til andre tråder. Tror ikke Drange har noe imot å linke opp til flere tråder. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Etter å ha lest hele OSS-tråden , så er jeg enig med deg Olear , eneste tanken er at de trådene som ligger "fritt" forsvinner jo fra listene etter en stund , og da er jo ikke lenkene lenger i funksjon . utover det er jeg helt enig i det du sier ! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Synes dere tar litt mye av når det gjelder sticky, er ikke det ikke nok! Vi hadde mange sticky-tråder før, men de ble fjernet, med god grunn. Er ikke alle som gidder å bla seg forbi titalls sticky før man kommer til selve trådene. Jeg personlig synes at alt bør gå igjennom OSS-tråden, heller link derifra til andre tråder. Tror ikke Drange har noe imot å linke opp til flere tråder. 7078188[/snapback] Jeg er forsåvidt enig i den, man bør ikke ha mer enn 5 stickyer, helst 3-4 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Veldig bra! Gir til alle jeg verver KUDOS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå