Gå til innhold

Startguide for nye Ubuntu-brukere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott guide, RattleBattle!

Men hvis det er noe du/dere lurer på, så er det bare å komme med det. Så sant det er relevant og at jeg (eller andre) vet hvordan, så kan jeg tilføre det i guiden.

6759687[/snapback]

En ting mange lurer på, er hvorfor surfingen går så tregt. Det er jo fordi IPv6-kall prøves før IPv4 og derfor blir IPv4-kallene forsinket til IPv6-kallene har timet ut.

Hvis man bruker Firefox, kan man fikse det slik:

- I adressefeltet, skriv about:config

- søk på ipv6

- skift verdi på network.dns.disableipv6 til true.

Lenke til kommentar
Hvordan bruke alsa-oss til flash

Flash skal implementere ALSA (nyere lydsystem) til flash i versjon 9, men inntil da:

Åpne en terminal:

sudo apt-get install alsa-oss

sudo gedit /etc/firefox/firefoxrc

Gjør om:

FIREFOX_DSP="none"

til:

FIREFOX_DSP="aoss"

Har akkurat gjort det. Men vil det funke siden jeg bruker Swiftfox? Må jeg gjøre noe annet da?

Lenke til kommentar
Prognatus: Gjelder det kun for Ubuntu-versjonen av Firefox eller for alle?

6934655[/snapback]

Det vet jeg ikke... jeg har kun erfaring med Firefox i Ubuntu. Men jeg tror ikke Ubuntu tilpasser FF til sin distro. Jeg trodde FF for Linux var lik for alle distroer? Kanskje noen andre, med andre distroer kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei ! jeg hopper innom for å si at denne tråden (iallfall første innlegget) burde være en STICKY .

Den har hjulpet meg og helt sikkert en hel del andre .

Jeg ber derfor de som også syntes at denne tråden fortjener STICKY status at de skriver innlegg her som inneholder teksten :

"Jeg syntes at denne tråden bør være en STICKY !"

så håper jeg snart en moderator stikker innom ...

Mvh Iknowlittle

Lenke til kommentar

Synes dere tar litt mye av når det gjelder sticky, er ikke det ikke nok!

Vi hadde mange sticky-tråder før, men de ble fjernet, med god grunn. Er ikke alle som gidder å bla seg forbi titalls sticky før man kommer til selve trådene. Jeg personlig synes at alt bør gå igjennom OSS-tråden, heller link derifra til andre tråder. Tror ikke Drange har noe imot å linke opp til flere tråder.

Lenke til kommentar
Synes dere tar litt mye av når det gjelder sticky, er ikke det ikke nok!

Vi hadde mange sticky-tråder før, men de ble fjernet, med god grunn. Er ikke alle som gidder å bla seg forbi titalls sticky før man kommer til selve trådene. Jeg personlig synes at alt bør gå igjennom OSS-tråden, heller link derifra til andre tråder. Tror ikke Drange har noe imot å linke opp til flere tråder.

7078188[/snapback]

Jeg er forsåvidt enig i den, man bør ikke ha mer enn 5 stickyer, helst 3-4

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...