Gå til innhold

Fylle inn passord i passordboks i webbrowser

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mulig å fylle ut felter på den lastede siden i en webbrowser-kontroll i VB .Net, men er det mulig å fylle ut en slik passordboks som kommer opp her?

EDIT: Eller på noen annen måte logge seg inn der?

Takk,

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg, men da må jeg vite akkurat når boksen kommer opp, ellers kan jeg jo risikere at den ligger bak et vindu (er inaktiv) eller ikke har kommet opp enda... og da skaper jeg jo bare problemer hvis jeg bruker mange tabs, skriver tekst, for så å trykke på enter!

Hvis man er skikkelig uheldig, da, så får man sendt passordet sitt til en kamerat via MSN;)

Så det går vel ikke?

Men takk for forslaget!

Degeim

Lenke til kommentar

Sendkeys brukes alltid som SISTE utvei, og helst ikke da engang...

Prøv en av disse kanskje...

webBrowser1.Document.All["passordbox"].SetAttribute( "value", "passord" );

eller

foreach( System.Windows.Forms.HtmlElement elm in webBrowser1.Document.Forms[0].GetElementsByTagName( "input" )

{

if( elm.GetAttribute( "name" ) == "passordbox" )

elm.SetAttribute( "value", "passord" );

}

Lenke til kommentar

Jeg får det ikke til å virke, og tror grunnen er at jeg har feil navn på kontrollen eller passord-/brukernavnboksen.

Er det mulig å få tak i alle navn, så jeg kan finne den riktige?

Takk,

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til å virke, og tror grunnen er at jeg har feil navn på kontrollen eller passord-/brukernavnboksen.

Er det mulig å få tak i alle navn, så jeg kan finne den riktige?

6754116[/snapback]

View source? :-P

Eller ta en foreach på alle HtmlElementene i dokumentet. Må kanskje bruke en rekursiv funksjon for dette.

Lenke til kommentar

Har du fulgt linken og sett hvilken type boks det er jeg har problemer med? Når jeg får den opp, så blir hele nettleseren "disablet", og når jeg loopet og ba om .Name av alle htmlelementene, var det eneste jeg fikk opp "_VIEWSTATE"

Så å vise kildekoden er ikke mulig, og jeg kan heller ikke få til å trigge en event på webbrowseren når boksen kommer opp (fordi jeg ikke finner noen event som høres ut som om den kommer når en slik boks viser seg.

Lenke til kommentar
Har du fulgt linken og sett hvilken type boks det er jeg har problemer med? Når jeg får den opp, så blir hele nettleseren "disablet", og når jeg loopet og ba om .Name av alle htmlelementene, var det eneste jeg fikk opp "_VIEWSTATE"

Så å vise kildekoden er ikke mulig, og jeg kan heller ikke få til å trigge en event på webbrowseren når boksen kommer opp (fordi jeg ikke finner noen event som høres ut som om den kommer når en slik boks viser seg.

6756930[/snapback]

Så ikke linken jeg... :blush:

En annen løsning kan være å bruke WebClient el. WebRequest/WebResponse. Da har du mulighet til å sette instillinger for nettverks-login.

Lenke til kommentar

Hehe :!:

Men WC, WR/WR høres "serverside" ut... stemmer det?

Jeg har nemlig absolutt ingen tilgang til serversiden av den der - jeg vil bare kunne lage et program som kan fylle ut en slik passordboks... eller fungerer de nevnte duppedittene på klientsiden også?

Takk,

Degeim

Lenke til kommentar

Hvorfor høres det "serverside" ut? :-P

De fungerer på samme måten som WebBrowser kontrollen, men har ikke noe GUI. Så de laster ned ren "html" som du må parse selv. Evt. kan du bruke WebBrowser kontrollen for å vise html'en som er lastet ned (men det blir da litt utfordring å fikser url til bilder/stylesheet og linker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...