Avelanch Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hei I går merka jeg at skjermkortvifta ikke gikk som den skulle. bytta skjermkort med et gammelt pci kort som jeg har liggende. måtte da sette nettverkskortet i en annen slot.... Jeg restartet maskina før nettverkskortet var ferdig innstallert i xp.. etter dette får jeg BSOD.. her peker den på at win32.sys eller no er problemet... prøvde iherdig med sikker modus og forskjellig uten hell... satte inn xp cden, men maskina rebootet før den fikk lastet ferdig.. Etter å ha prøvd å fjerne endel maskinvare og feilsøke litt, så klikka det helt... maskina slo seg av etter 5 sek... Prøvde å ta ut batteriet til BIOS.. vet ikke om det var så lurt, men var desperat...... Nå vet jeg ikke hva jeg kan gjøre for å få den opp å gå igjen....... hva kan ha vært problemet i utgangspunktet? kan hovedkortet ha tatt kvelden etter fiklinga?? Har en socket a msi kort.. xp2000.. 1000 ram, med blanding av twinmos og noname.. 9600xt skjermkort som jeg bytta med et mx400 og ti4200.... Jeg har hatt et harddisk krasj og prøvde å få ut data da dette skjedde.. ble endel bytting av disker i maskina.. vet ikke om det har noe å si..... Håper noen kan hjelpe... må jeg kjøpe nytt????? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Om du tok ut batteriet på hovedkortet mens pcen var avslått så skal det ikke være noe problem, om du satt det inn igjen også. Får du noe på skjermen? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Avelanch Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Takk for svar... fant ut av det. Hadde satt vifta 180 grader feil over cpu. Blåskjermen forvant også.... så det ordna seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå