Gå til innhold

Messenger får alarmknapp

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke stort verre enn at hele samtalen blir sendt til politiet, du vil jo ikke anmelde en av dine venner, så da blir den ikke misbrukt.

Og hvis man bare anmelder fordi man ikke liker den personen, vil politiet se at han/hun ikke har kommet med noen trusler/pedofile tanker.

6736262[/snapback]

Da slutter jeg å bruke msn. Hvis alt blir sendt til purken..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

huff, nei orker ikke lese igjennom alle postene. om noen er fulle av F, kan de uansett anmelde hvem de vill om de ikke har bedre å finne på. med eller uten hjelp av msn.

edit: virker som om jeg bare har skomlest også :p

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
Har du lest hele artikkelen? :roll:

6736062[/snapback]

Tror 90% av dem som svarer her ikke har lest artikkelen :whistle:

6736162[/snapback]

ja har lest 100% av artikkelen.

6736701[/snapback]

Og du fikk allikevel ikke med deg at det ikke var snakk om en direkteknapp til politiet?

Det er en veileder som guider deg frem til å sende inn en rapport. Er nok umulig å bare komme borti knappen og automatisk sende alle loggene og en anmeldelse til politiet. Jeg synes det kom ganske klart frem.

Lenke til kommentar

Tåpelig... skjer det noe skumelt så kan vel foreldre ta av røret og ringe politiet... ta vare på logg osv...

å rapportere en alvorlig handling like enkelt som man starter en videosamtale blir for dumt... mange har uvenner på msn, å alle kommer til å bli beskylt for overgrep og misshandling... :nei:

Regner dog med det er flere spørsmål man må besvare og som microsoft er så flink til... kvadruppel bekrefelsesmeldinger,

er du sikker.?

er du heeelt sikker.?

siste sjanse.

trykk ok for å faktisk sende noe. før man faktisk har rapportert noe...

:roll:

Lenke til kommentar
Det kan fungere om de som trykker for morroskyld blir straffet i form av bøter/fengselstraff. Det er jo faktisk ganske alvorlige beskyldninger man blir å gi ved å trykke på den knappen.

Om barn under kriminell lavalder trykker på knappen på tull må nødvendigvis voksne som har ansvar for barnet stå til ansvar for barnets handlinger.

Antakeligvis blir dette vanskelig å gjennomføre i virkeligheten.... desverre.....

6734524[/snapback]

Fengsel for noe sånt? Alvorlig talt. Da er det bedre at man venter med MSN til man klarer og håndtere sånt selv.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

herregud!

Sisst jeg sjekket så var det ikke noe stress å forandre på det som står i loggen. åpne den i notepad og forndre litt på hva en har skrevet det.

Og hvordan skal man kunne finne ut hvem som har trykket på knappen?

det er da ikke alle som har sitt ekte navn bak e-postadressa.

Lenke til kommentar
herregud!

Sisst jeg sjekket så var det ikke noe stress å forandre på det som står i loggen. åpne den i notepad og forndre litt på hva en har skrevet det.

6739471[/snapback]

Må vel gå på IP-adresse? Også det kan skape komplikasjonar sidan dei færraste har fast IP.

Lenke til kommentar
herregud!

6739471[/snapback]

Må vel gå på IP-adresse? Også det kan skape komplikasjonar sidan dei færraste har fast IP.

6739608[/snapback]

Fast IP eller ei, hvilken IP du har hatt til et visst tidspunkt blir logget av ISP'en din.
Lenke til kommentar
herregud!

6739471[/snapback]

6739608[/snapback]

Fast IP eller ei, hvilken IP du har hatt til et visst tidspunkt blir logget av ISP'en din.

6739632[/snapback]

Men oi... jeg sitter på en pc på biblioteket, på skolen osv...

det går ikke, om en ikke blir tvunget til å opplyse personalia for å bruke MSN.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke stort verre enn at hele samtalen blir sendt til politiet, du vil jo ikke anmelde en av dine venner, så da blir den ikke misbrukt.

Og hvis man bare anmelder fordi man ikke liker den personen, vil politiet se at han/hun ikke har kommet med noen trusler/pedofile tanker.

6736262[/snapback]

6736287[/snapback]

Er ikke det litt av meningen? Ingen som sier at du må trykke på den knappen selv om du ikke blir utsatt for noe...

Lenke til kommentar
Det kan fungere om de som trykker for morroskyld blir straffet i form av bøter/fengselstraff. Det er jo faktisk ganske alvorlige beskyldninger man blir å gi ved å trykke på den knappen.

Om barn under kriminell lavalder trykker på knappen på tull må nødvendigvis voksne som har ansvar for barnet stå til ansvar for barnets handlinger.

Antakeligvis blir dette vanskelig å gjennomføre i virkeligheten.... desverre.....

6734524[/snapback]

Fengsel for noe sånt? Alvorlig talt. Da er det bedre at man venter med MSN til man klarer og håndtere sånt selv.

6739225[/snapback]

Hvis det var så lett å bare "håndtere sånt selv" hvorfor er det da et problem over hele verden?

Lenke til kommentar

6736262[/snapback]

6736287[/snapback]

Er ikke det litt av meningen? Ingen som sier at du må trykke på den knappen selv om du ikke blir utsatt for noe...

6745490[/snapback]

Hva skjer om andre trykker for å være jævelig da?

Lenke til kommentar

6734524[/snapback]

6739225[/snapback]

Hvis det var så lett å bare "håndtere sånt selv" hvorfor er det da et problem over hele verden?

6745504[/snapback]

Det er kun et problem for små fjortiser som tror de får tilsendt virus hvis de ikke kler av seg på cam, enda de slår av maskinen.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Hva skjer om andre trykker for å være jævelig da?

Politiet ser hva den andre har skrevet, og hvis det ikke er noe truende, så er det bare å glemme det. Det kan også hende at politiet ikke slår til med en gang, men hvis de ser at den samme e-posten gjentar seg. Så rykker de ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...