Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med hjemmenettverk (Linksys)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp skaffet meg en trådløs router av typen Linksys router WRT54G ver.5.1 og har koblet dette til en ZyXel Prestige 650-t3 adsl router som jeg har fått av min ISP.

Planen er å koble min stasjonære pc til Linksysen via kabel. Og koble min bærbare til linksysen gjennom trådløst signal.

Først hadde jeg problemer med å i det hele tatt komme meg på nett, men da jeg (gikk bort fra bruksanvisningen og) tok kabelen fra adsl-routeren å skiftet den fra "internet" porten til en av de nummererte Lan-portene på linksysen, så fungerte den trådløse biten.

Likevel oppstod det problemer når jeg kobler min stasjonære pc inn i en av de resterende lanportene på linksysen. Kommer ikke på nett med denne. :no:

Noen som kan hjelpe en nybegynner? Bruker DHCP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skru av DHCP på linksysruteren. Du vil da få tildelt IP fra Zyxel ruteren istedet.

Ellers kan du skru av dhcp/ruterfunksjon i Zyxel'en slik at denne blir et rent bridgemodem. (kabelen må da flyttes til "internet" porten igjen)

6734368[/snapback]

Ok. Velger å disable dhcp i linksysen. Er det på "Dhcp server" i linksysgrensesnittet jeg skal disable?for det fungerte ikke.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Skru av DHCP på linksysruteren. Du vil da få tildelt IP fra Zyxel ruteren istedet.

Ellers kan du skru av dhcp/ruterfunksjon i Zyxel'en slik at denne blir et rent bridgemodem. (kabelen må da flyttes til "internet" porten igjen)

6734368[/snapback]

Ok. Velger å disable dhcp i linksysen. Er det på "Dhcp server" i linksysgrensesnittet jeg skal disable?for det fungerte ikke.

6734458[/snapback]

Ja for å slå av dhcp fra linksysen er i linksysen på dhcp server > disabel/enabel

Funka det ikke sier du..

Prøv da å bridge zyxel`n som awesom-o sier. og flytt kabelen til "internet" porten på linksys`n

Lenke til kommentar

6734368[/snapback]

6734458[/snapback]

Ja for å slå av dhcp fra linksysen er i linksysen på dhcp server > disabel/enabel

Funka det ikke sier du..

Prøv da å bridge zyxel`n som awesom-o sier. og flytt kabelen til "internet" porten på linksys`n

6734525[/snapback]

Bridga zyxeln og alt er oppe og går :w00t:

Takk for tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...