KingIxus Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg skal ha ny trådløs router og ser på forskjellige muligheter der i gården. Jeg har klart å finne ut SÅPASS at DraftN ikke er en standard "standard" og ikke vil bli det før 2008 i beste fall. Men jeg er nysgjerrig selv om Tomshardware mener "KJØP DRAFTN!" med en kraftig porsjon ironi... (http://www.tomsnetworking.com/2006/05/09/buy_draft_11n/) SÅ, jeg har noen spørsmål til de som er litt mer nerdete enn meg selv: a) er det riktig at hvis man har et innebygget a/b/g kort i laptopen, vil ikke MIMO ha noen effekt på 1) hastighet 2) rekkevidde 3) sendestyrke? b) hvis naboen kjøper DraftN/MIMO så vil dette muligens forstyrre min b/g router og påvirke kontakten mellom pc/laptop? c) Hvilken router vil dere anbefale, uansett pris. Hva er best? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Heisann, jeg skal prøve å svar uten alt for mye synsing: a) det er korrekt at et kort av type a/b/g ikke vil kunne utnytte MIMO teknologien. MIMO er en spesiell antenneteknologi som må støttes både av aksesspunktet og nettverkskort. For nærmere forklaring les her: MIMO b) Trådløse nett benytter seg av 2.4GHz frekvensbånd - dette er et uregulert bånd, dvs. man kan nesten gjøre hva man vil innenfor dette frekvensområde. Det innebærer også at utstyr kan forstyrre hverandre - rent radiomessig altså - ikke nettverksmessig. Men det samme kan skje med annet trådløs utstyr som mus / tastatur, trådløs telefon osv.. Min anbefaling av router (velmerket ikke 802.11N) for hjemmebruk er: WRT54GL fra Linksys Hilsen, Bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå