Gå til innhold

hva skjermkort skal jeg kjøpe?

narnold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minne:          2x 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V

Prosessor:    CPU Pentium 4 S-478 3.0GHz 800MHz Boxed "Prescott"

Hovudkort:  Mainboard S-478 Intel 848 ATX Audio LAN SATA WiFi 800MHz Retail

Kabinett/Strøm: Aopen Case Midi ATX Tower 300W Black/Silver (QF50A) 2xUSB2.0/Audio Preinstalled

Der er spesifikasjonene på pcen, går det bra med 6800GT kortet? Tusen takk for alle som har hjelpt meg :)

6734750[/snapback]

Så ikke denne før jeg var ferdig med min forrige post :p Du har jo allerede en brukanes CPU så det er kanskje like greit å gå for nytt AGP-kort :)

Lenke til kommentar
Minne:          2x 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V

Prosessor:    CPU Pentium 4 S-478 3.0GHz 800MHz Boxed "Prescott"

Hovudkort:  Mainboard S-478 Intel 848 ATX Audio LAN SATA WiFi 800MHz Retail

Kabinett/Strøm: Aopen Case Midi ATX Tower 300W Black/Silver (QF50A) 2xUSB2.0/Audio Preinstalled

Der er spesifikasjonene på pcen, går det bra med 6800GT kortet? Tusen takk for alle som har hjelpt meg :)

6734750[/snapback]

Det hovedkortet du har støtter ikke dual channel og er ganske utdatert i forhold til prosessoren. Du kan finne et 865PE hovedkort til 300kr HER.

Hvis du velger 6800GT og hovedkortet blir totalprisen på 1700kr uten frakt.

Lenke til kommentar

mm, men tror nok jeg går for kun skjermkort, eventuelt og hovedkort, økonomien er ikke den aller beste, og som du sier, prosessoren er heilt ok :) men hva kommer jeg til å merke forskjell på i mitt hovedkort og det han anbefalte? er det noe annet enn dual channel? og hva vil det si? har det med crossfire å gjøre? takk :)

Lenke til kommentar
mm, men tror nok jeg går for kun skjermkort, eventuelt og hovedkort, økonomien er ikke den aller beste, og som du sier, prosessoren er heilt ok :) men hva kommer jeg til å merke forskjell på i mitt hovedkort og det han anbefalte? er det noe annet enn dual channel? og hva vil det si? har det med crossfire å gjøre? takk :)

6735763[/snapback]

fra wikipedia:

Dual-channel architecture DDR SDRAM describes a motherboard technology that effectively doubles data throughput from RAM to the memory controller. Dual Channel-enabled memory controllers utilize two 64-bit data channels, resulting in a total bandwidth of 128 bits, to move data from RAM to the CPU.

Dual channel gir deg kort og greit teoretisk dobbel ytelse på minnet. Det har ingenting med crossfire å gjøre, nei :) Crossfire er ATI's teknologi for å kjøre to skjermkort på et hovedkort.

Edit: Jeg skal slutte å skrive quotes manuelt :)

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Hei.

Har nesten samme system som deg.

Jeg kjøpte meg 7600 gs AGP og er meget fornøyd så langt.

Bruker pc en til bilder video og BF2 og Farcry.

Spiller BF på middels med maks oppløsning, har ikke testet på high.

Kortet er billig og sikkert mer enn godt nok dersom jeg leser deg riktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...